3 Reacties

2 jaar geleden

Hii, herkenbaar! Hier een zoontje die 19 mei 2 wordt en vergelijkbaar gedrag kan vertonen. Echt slaan doet hij niet, maar wel heel hard met speelgoed naar mij en zijn zus gooien en dan keihard gaan lachen. Bij mijn zoontje heb ik het idee dat hij vooral aan het uitproberen is. Grenzen verkennen. Dat knuffelen doet mijn zoontje ook als hij weet dat ie iets doet wat niet mag😂😂 Even die charmes in de strijd!😜 En inderdaad bij mijn man doet hij dat niet. Die is een stuk strenger, dus denk dat hij dat gewoon niet durft ;) Ik geef ook heel duidelijk aan dat ik dat gedrag niet tolereer, pak het speelgoed af waar hij mee gooit en verder besteed ik er niet te veel aandacht aan. Ik denk echt dat het gewoon een fase is en dat het ook weer voorbij gaat, maar dat het wel goed is om grenzen aan te geven, want daar zijn ze volgens mij naar op zoek. Dus... kortom; volgens mij doe je het helemaal goed zo! 😀

2 jaar geleden

Hier ook! Hij wordt vooral zo als we zeggen dat ie iets niet mag. Dan graag ie slaan of z'n eten doelbewust op de grond gooien. Dit weekend met m'n vriend gesprek gehad over hoe hiermee om te gaan. Hij wil streng straffen, bijv door onze zoon een time out op het kleed te geven. Dan krijst onze zoon het bij elkaar. Ik vind deze straf eigenlijk te ver gaan en vind hem nog te jong hiervoor, maar hij moet ook weten dat we het gedrag niet tolereren. We zeggen sowieso dat het pijn doet etc. Wat o wat is wijsheid. M'n vriend en ik zitten niet op één lijn en ik vind dat erg lastig. Ben ik te soft? Snapt onze zoon al wel wat we duidelijk willen maken? Graag tips hoe jullie dit aanpakken.

2 jaar geleden

Hier ook! Hij wordt vooral zo als we zeggen dat ie iets niet mag. Dan graag ...
Hier het zelfde … lastig hè