4 Reacties

3 jaar geleden

hier ook hoor. had ik hier laatst ook een topic over geopend . wordt nu wel iets minder. toevallig net dee hij het weer .

3 jaar geleden

Nou die van mij slaat gelukkig niet meer het is nu tegenwoordig aaien, maar hij bijt nu er komt wel nog een tand door. Hopelijk heeft het met zijn tanden te maken. Bij slaan heb ik heel vaak auwh gezegd en dat het niet mag. Wat hij wel mocht was aaien. Blijven herhalen er komt een dag dat ze het snappen 😩

3 jaar geleden

Die van ons kneep in het begin in onze nek, borst of gezicht was echt testen want ze weet dat dat niet mag, nu als ze moe is kijkt ze me aan met een blik dat ze me zogenaamd wil knijpen en schud zelf al nee / of zegt nee 😋

3 jaar geleden

Ik doe al heel lang dat ik op zulke momenten haar hand pak en over mijn gezicht aai en benoem 'aai mama'. Dit herhaal ik dan een paar keer. Ondertussen zijn we zo ver dat wanneer ze dit doet, ik haar hand vastpak om het gedrag te stoppen, zoek oogcontact en benoem weer 'aai mama', de aai-beweging over mijn gezicht doet ze nu uit haarzelf. Dit doe ik vanuit de gedachte dat ik haar leer wat ze wel moet doen, in plaats van benoemen wat niet mag.