7 Reacties

2 jaar geleden

Hier hetzelfde, lijkt dat ze niet snapt dat dit pijn doet

2 jaar geleden

Hier deze fase ook gehad, begon 2 maanden geleden ongeveer. Ik dacht dat alles wat ik zei en deed toch niet hielp want ze bleef maar schreeuwen. Maar nu begrijpt ze toch dat het niet mag en dat het zeer doet. Soms slaat ze nog 1 x in een reflex maar schrikt er dan zelf van.

2 jaar geleden

Reactie op Claudiiaa

Hier deze fase ook gehad, begon 2 maanden geleden ongeveer. Ik dacht dat al ...
Dus het gaat over?🙏

2 jaar geleden

Ze snappen ook niet echt dat dat pijn doet. Het geeft echter wel een lekker gevoel aan hun handen en het maakt zo’n mooi geluid. En de reactie erop is vaak eerst “oooo” en dan een lach (vanuit volwassenen dan). Je kunt beter gewoon iets anders “aanbieden”, zoals zijn handje pakken en aaien. Je mag wel corrigeren hè, dat zeg ik niet, maar hij zal niet goed begrijpen wat er mis mee is.

2 jaar geleden

Het is echt een fase! Mijn zoontje had dit ook, wat bij mij heel erg hielp was tijdens zijn driftbui of huilbui praten tegen mijn man, vader of wie er dan ook naast me was en dan hem volkomen negeren. We gingen dan wel praten over dingen die hij begreep, dus over hem of over de hond. Maar echt tegen elkaar praten waarbij we hem negeerde. Hij stopte erna vanzelf en kwam eigenlijk stil naar ons toe. Even een klein voorbeeldje, mijn zoon houd van koekjes en noemt het “koekie” dan zei ik bijvoorbeeld tegen mijn man, wil jij een koekie? Zal ik een koekie voor je halen? En dan kwam hij al snel koekie hahah. Soms hielp het niet omdat hij dan helemaaaal los ging, dan wachtte ik af totdat hij ging stoppen en deed het dan erna zodat hij me wel hoorde 😰 In eerste instantie ging ik hem corrigeren en boos worden, merkte al snel dat hij dat niet begreep en daardoor de situatie alleen maar verergerde.. Veel succes!

2 jaar geleden

Vergeten te typen: Ik werd dan eerst wel boos pakte zijn hand en zei dit mag niet. Daarna kreeg hij 9 van de 10 keer een huilbui, en erna ging ik hem dan niet troosten, negeren en met diegene praten die naast me was. Haha het is allemaal zo lastig, het een werkt wel en het andere niet, ieder kind is zoooooo verschillend..

2 jaar geleden

Idd voordoen wat wel mag, aaien bijv en kusjes geven. En dit heel vaak herhalen. Ik denk dat kindjes van deze leeftijd echt nog te jong zijn voor een time out, dat snappen ze nog niet.