41 Reacties

3 jaar geleden

Wuj hebben een slaapcoach in de hand genomen. Sliep meteen de nacht door. Nu al op 3 nachten aan 1 stuk doorslapen. We weten niet wat ons overkomt 😅

3 jaar geleden

Reactie op levvie

Wuj hebben een slaapcoach in de hand genomen. Sliep meteen de nacht door. N ...
Is dit met de ( gecontroleerd) laten huilen methode of een andere methode?

3 jaar geleden

Ik volg snuggle & dreams al vanaf ik bevallen ben en onze dochter is altijd een vrij goede slaper geweest. Begin januari wou ze ineens weer nachtvoeding en zoals beschreven in haar boek hebben wij deze gewoonte proberen af te leren door haar gecontroleerd te laten huilen (ik bood wel water aan). Na 3 nachten huilen slaapt ze weer door. Het is even tanden bijten tijdens het trainen maar vind het wel effectief. Ook een knuffeldoekje met speen aan heeft er voor gezorgd dat ze zelf haar speen pakt en wij hier al niet meer voor uit bed moeten.

3 jaar geleden

Bij ons liep snuggle and dreams alleen maar uit op een constant chagerijnig baby van 9 maanden die welliswaar snachts wel iets beter sliep maar overdag nogsteeds drama. Ze raakte helemaal oververmoeid hierdoor en de wakkertijden die hun aanhouden waar voor haar echt verre van fijn. Toen baby in een droomritme gaan volgen (het 2, 3, 4 schema) en dit gaat super goed. Hanteren veel minder lange wakkertijden en de banys mogen ook veel langer slapen overdag. Ze doet het hier super op. Slaapjes overdag gaan weer perfect. Snachts blijft een dingetje hier. Maar dat is sinds de geboorte nog nooit anders geweest. Ooit gaat ze eel doorslapen denk ik 🤣

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Bij ons liep snuggle and dreams alleen maar uit op een constant chagerijnig ...
Hier precies hetzelfse met snuggle and Dreams, meer oververmoeidheid door! Zijn nu weer gewoon naar ons meisje gaan kijken, maar laat altijd weinig slaapsignalen zien! Ook overwogen om het 2-3-3-3/2-3-4 ritme toe te gaan passen. Vind alleen lastig als ze om 6 uur wakker wordt om ze dan al weer om 8 uur in bed te hebben liggen. Leg je ze ook na 1 uur en 45 min al weer in bed of echt pas met 2 uur?

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Bij ons liep snuggle and dreams alleen maar uit op een constant chagerijnig ...
Hier vanaf de geboorte het boek baby in een droomritme gevolgd en ik moet zeggen dat ons zoontje echt een droombaby is met een droomritme. Echt een aanrader!

3 jaar geleden

Dot heeft mijn zoontje ook, huilend en schreeuwd wakker worden... Mijn man gaat er zondag, maandag woensdag donderdag nachten eruit uit en ik de dinsdag vrijdag en zaterdag nachten zodat 1 van ons beide kan doorslapen zo ritueel kan zo 2uur duren we lopen wat km's met ons kindje en we geven hem de veiligheid met zijn favo knuffel en dat helpt wel (niet altijd maar vaak wel)

3 jaar geleden

Doet echt pijn in mijn hart om te lezen hoe veel mensen de baby’s laten huilen. Een baby heeft troost en nabijheid nodig. Niet afstand en eenzaam voelen 😔😔

3 jaar geleden

Reactie op Momonthegram

Ik volg snuggle & dreams al vanaf ik bevallen ben en onze dochter is al ...
Weet je ook waarom.je kind opeens lijkt door te slapen? Je denkt mss dat die niet meer.wakker.wordt maar in feite heeft die geleerd zich stil te houden (freeze) omdat hij leerder dat roepen (wenen).om.hulp (help ik lig hier alleen en voel mij onveilig) niet werkt... je.hoort je kindje niet meer maar hij ervaart in freeze toestand nog steeds dat onveilig gevoel en bijgevolg stress. Een baby die alleen ligt en huilt doet dit omdat die zich onveilig voelt dat is instinctief. Vroeger in de oertijd betekende alleen liggen een makkelijke.prooi voor roofdieren en omdat ze niet op de vlucht kunnen gaan (flight) gaan er roepen om.hulp/mama (fight) en als ze leren dat er geen hulp.komt gaan ze zich zo snel.mogelijk.houden (freeze) en jij denkt dan ten onrechte dat die niet meer wakker wordt. Geen verwijt naar jou toe maar ik walg van slaapcoaches die dit gewoon negeren en enkel ouders aanpraten dat het natuurlijke gedrag van hun baby iets is dat moeten worden afgeleerd

3 jaar geleden

Reactie op des

Doet echt pijn in mijn hart om te lezen hoe veel mensen de baby’s laten hui ...
Echt e...en nor erger dat slaapcoaches doen alsof dit abnormaal.gedrag is dzt moet worden afgeleerd...walgelijk gewoon

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

Weet je ook waarom.je kind opeens lijkt door te slapen? Je denkt mss dat di ...
Ik denk dat het wel wat genuanceerder ligt, we kennen de situatie tenslotte ook niet. Een newborn laten huilen heeft inderdaad geen enkele zin maar voor een baby van 9 maand kan dit wel degelijk zin hebben, helemaal als het vast zit in bepaalde (slaap)associaties. Niet hysterisch huilen maar gecontroleerd huilen. Huilen werkt namelijk ontladend, dat zullen ze op latere leeftijd nog veeeeel vaker gaan doen (om te kunnen ontladen).

3 jaar geleden

Reactie op Joyceg

Hier precies hetzelfse met snuggle and Dreams, meer oververmoeidheid door! ...
Die van ons is altijd heel vroeg wakker (4.00/4.30) maar huilt niet. Ze slaapt nog lekker naast mij in de co sleeper snachts. Ik laat haar liggen en om 6.30u staan we altijd pas op. Vaak valt ze wel weer in slaap hoor. Ik reken maar altijd gewoon vanaf 6.30u, ookal was ze al eerder wakker. Ze gaat dus altijd om 8.30u naar bed weer. Ofnouja, ik ga dan met haar naar boven om 8.15u, dan verschonen, flesje en dan slaapt ze om 8.30u. Dat gaat heel goed eigenlijk gelukkig. Dan vanaf dat ze wakker wordt 3 uur later weer. 2.45 later dus eigenlijk naar boven want dan weer verschonen en flesje en dan slaapt ze op de 3 uur later nadat ze wakker werd. Daarna gaat ze savonds altijd tussen 18.30 a 19.00 slapen, wat vaak korter is dan 4 uur. Maar ik wil dit niet later maken en gaat ook prima. Behalve dus dat ze nog geregeld wakker wordt in de nacht, altijd minimaal 2x waarvan 1x voor voeding en heel vroeg wakker is. Maar dat is nooit anders geweest en ze is ook heel tevrede dus dan vind ik het niet zo erg. Is precies goed zo. Overdag slaapt ze heel veel. Bij snuggle and dreams sliep ze snachts wel echt beter maar was het overdag echt helemaal niks, slecht slapen, chagerijnig, huilerig, oververmoeid, een en al ellende. En slaaptrainen wil ik principieel gewoon niet. Dan maar liever eerder naar bed en rustig zelfstandig, zonder enig huiltje in slaap vallen (en dus ook nog eens heel goed slapen vervolgens) dan de longen uit het lijf moeten schreeuwen van de oververmoeidheid. Dood zielig. Dan maar onrustige nachten hoor. Dat heb ik liever dan overdag slecht slapen. Dat trekt vanzelf wel weer recht.

3 jaar geleden

Is er ook iemand bekent met slaapkops?

3 jaar geleden

Reactie op MOMMYOFC

Ik denk dat het wel wat genuanceerder ligt, we kennen de situatie tenslotte ...
Huilen kan idd ontladend werken...in de armen van een verzorgende, niet alleen in bed (ook niet gecontroleerd) omdat er verwacht wordt dat die alleen.kan slapen of zelfstandig kan inslapen. Dat zegt atletha solter zelf ook. Een kind van 9 maaneen zit volop in de fase van verlatingsangst btw.

3 jaar geleden

Reactie op MOMMYOFC

Ik denk dat het wel wat genuanceerder ligt, we kennen de situatie tenslotte ...
Ben daar niet mee eens. Absoluut mag een kind huilen, maar een kind mag voelen dat er altijd iemand is, huilen mag maar geef troost en laat zien dat jij er altijd voor klaar staat. Ouder ben je dag en nacht. Een baby en kind heeft dag en nacht veiligheid nodig.

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

Huilen kan idd ontladend werken...in de armen van een verzorgende, niet all ...
Precies dit!

3 jaar geleden

Reactie op MOMMYOFC

Ik denk dat het wel wat genuanceerder ligt, we kennen de situatie tenslotte ...
Mee eens!

3 jaar geleden

Reactie op MOMMYOFC

Ik denk dat het wel wat genuanceerder ligt, we kennen de situatie tenslotte ...
Idd, bij ons wou ze 1x/nacht een flesje om terug in slaap te vallen, puur slaapassociatie dus heeft volgens mij niet veel met angst te maken maar om het feit dat ik niet kom naar haar met dat flesje

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

Weet je ook waarom.je kind opeens lijkt door te slapen? Je denkt mss dat di ...
Mijn dochtertje wou snachts een fles om in slaap te kunnen vallen, dus puur slaapassociatie dan denk ik? En zij huilde voor dat flesje, niet omdat ik er niet ben/angstig was.

3 jaar geleden

Zelf geen ervaring. Die van mij heeft altijd goed geslapen. Ik ken wel een hele goede kinderslaapcoach. Haar instagram jan je haar vinden onder de naam: bysannechoaching Ze deelt ook vaak hele nuttige tips