13 Reacties

2 jaar geleden

Onze dochter is om 5 uur klaar wakker. Ze slaapt in de middag van ongeveer 12.00/12.30 - 15.00 uur max. In de avond gaat ze rond 18.30/19.00 naar bed. Ze wordt dan rond 00.00/00.30 weer wakker en is dan tot 5.00 super onrustig.. 😅

2 jaar geleden

Bij ons is de kleine meid ook vroeg wakker. Nooit hulp voor gezocht. Wel meerdere malen geprobeerd op te schuiven. Helaas werd de wakkerword tijd niet anders. Inmiddels gaat ze rond 19 uur naar bed en rond 5.30 uur wakker. In de middag slaapt ze 1,5 a 2 uur tussen 12 en 14 uur. Momenteel heeft ze wat last van onrustige nachten met nachtmerries in de 2de helft van de nacht. Ik persoonlijk vind het wel fijn dat ze vroeg wakker is, al zou een uur later wakker worden ook best prima zijn!

2 jaar geleden

Onze kleine gaat in de middag vaak tussen 12.00 en 12.30 op bed tot ongeveer 14.00 of 14.30 uur. En in de avond gaat hij rond 19.30 op bed en slaapt dan tot uur of 7.30. Sinds slaapt hij ook uit en dan hoor je hem rond 8.30 - 9.00 uur.

2 jaar geleden

(Ben ook benieuwd volg mee) Mijn dochter slaapt helaas te laat ze slaapt pas om 22:00 en wordt om 07:30 wakker, overdag slaapt ze van 12.30 tot 14.30, ze moet eigenlijk om 20.00 uur slapen maar helaas het lukt gewoon niet van alles en nog wat geprobeerd...

2 jaar geleden

Reactie op Ccee

(Ben ook benieuwd volg mee) Mijn dochter slaapt helaas te laat ze slaapt pa ...
Wij doen rond uur of 19.15 zijn slaapzak aan en tandenpoetsen. Dan kan hij daarna nog even rustig zitten bij ons en dan naar bed. Vaak als hij de slaapzak aan heeft geeft hij zich al over 🙂

2 jaar geleden

Helaas geen tips. Ons zoontje wordt 5 mei 2 jaar. Hij ligt rond 19:00/19:15 uur op bed, valt soms direct in slaap en is soms wat aan het kletsen. Hoe laat hij wakker is hangt van zijn middagslaapje af. Soms lukt het hem niet om in slaap te vallen, dan is hij 's morgens rond 07:15 wakker. Slaapt hij 's middags wel, dan is hij wakker tussen 06:00 en 06:45. Hij gaat elke middag rond 12:30/13:00 uur naar bed tot maximaal 15:00 uur. Wij maken hem sowieso na 1,5 uur wakker als hij slaapt. Geen dag is hetzelfde... Hij sliep altijd heel slecht, dit is gelukkig niet meer zo. Succes, hopelijk kunnen jullie binnenkort ook wat langer slapen!🍀

2 jaar geleden

Om 18.30 flesje melk en dan tandenpoetsen (pyjama heeft ze al aan) rond 18.45 naar bed en ritueeltje doen en om 19.00 ligt ze in bed. Wakker tussen 6 en 7. Ze was echt een vroege vogel. Wij hebben het voor elkaar gekregen door haar echt niet voor 6 uur uit de kamer te halen. In haar kamertje moest ze blijven tot 6 uur. Wel erbij gebleven hoor maar op een gegeven moment maakte ze de 'klik'

2 jaar geleden

Oh en middag slaapje is hier van 13.00 tot 14.00 en 15.30 (ergens daar tussen).

2 jaar geleden

Misschien heb je hier iets aan: https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/winkel/slaapgids-early-birds/, ik lees dat het wel als een combi wordt aangeraden. Zelf heb ik net een webinar bij hun gevolgd en komen op mij over als behoorlijk kundig en erg prettig in de omgang. Je kunt ook een consult bij ze boeken mocht je dat toch liever hebben! En hun Instagram is ook erg fijn om te volgen :)

2 jaar geleden

Geen ervaring met slaapcoach voor vroege vogels maar hoor van een aantal mensen wel goede verhalen. Verder is ons schema: middagslaapje ongeveer 1,5 uur (van 13.00-14.30) en s’nachts van 18.30/19.00 uur tot 7.30/8.30.

2 jaar geleden

Wij hebben nu: Slapen van kwart voor 1 tot kwart over 2 / half 3 (vaak 1.5 uur) In bed om 19:00 Voor zes uur gaat ze niet naar beneden maar dan blijft ze staan krijsen roepen om mama dus om 6 uur haal ik haar er wel uit. Uitleggen dat het nog donker is en nacht en iedereen slaapt pikt ze niet… enorm eigen willetje hier!

2 jaar geleden

Onze kleine is bijna 2: 20:00 naar bed tot ongeveer 7 a 8 uur in de morgen Van 13:30 tot 16:00 middagslaapje, maar ik besef dat wij tot nu toe veel geluk hebben met ons luie monster. :)

2 jaar geleden

Ons zoontje wordt 15 mei 2 jaar. Hij gaat tussen 19.00-19.15 u naar bed en wordt tussen 06.30-07.00 uur wakker. We halen hem er sowieso niet eerder uit dan 07.00 uur. Hij gaat ergens tussen 12.00-13.00 uur op bed, afhankelijk van hoe moe hij al is. Hij geeft het vaak ook zelf aan door naar boven te lopen. En slaapt dan ongeveer 2 uur, soms 2,5 uur. Dit ritme houden we ook in het weekend aan, ook voor onszelf.