18 Reacties

5 jaar geleden
Hier precies hetzelfde verhaal! Onze kleine man in 3 weken nu. Dus ik lees graag mee!
Geef je BV? Ik wel

5 jaar geleden
Hoi, ons mannetje is inmiddels alweer 8 weken maar ik heb behoorlijk gezocht naar een fijn ritme voor hem. Voorop stellend dat onze lieverds nog klein zijn en een ritme ook kan veranderen en dat ze ook een keer hun dag niet hebben is het fijn om een schema te hebben. Ik ben een paar weken terug dit schema tegen gekomen en heb me daaraan gehouden en heel grappig het leek wel of meneer zich veel beter in z’n vel voelde. Ik kon beter inspelen op slaapje, voeding of speeltijd etc en na een aantal weken past hij zich weer aan naar een nieuw ritme. Nu volg ik bijvoorbeeld 8-16 weken.. misschien heb je er iets aan? Mij heeft het geholpen 😊

5 jaar geleden
Ik ben sinds 2 dagen begonnen met een schema (onze kleine 6.5 week). Ik hou zo goed als mogelijk rekening met de wakker tijd van de kleine. Dit kan je terug vinden op internet.
7 uur voeding, +/- half uurtje knuffelen en terug in bed
11 uur voeding, even in de box of knuffelen, +/- 12 uur slapen in bed of wagenbak als ik weg ga.
15 uur voeding, even in de box en +/- 16 uur slapen in bed of wagenbak (ligt er aan of die middag in bed of wagenbak geslapen heeft.
19 uur voeding en hierna bed ritueel, even knuffelen, inbakeren en dan bed tijd.
De kleine slaapt tot nu toe altijd door tot 23.00 dan maak ik hem wakker, verschonen, voeding, kort bij me houden en dan lekker terug in bed.
In de nacht voeding wanneer hij wakker word. Dit is standaart rond 3/4 uur. En dan hetzelfde als 23.00 uur.... dan weer de volgende ochtend 7 uur.
Onze kleine slaapt nu weer stukken beter terwijl een paar dagen terug sliep die hooguit 3 uur overdag!!
Hoop dat je er wat aan hebt.

5 jaar geleden
Ik zie dit schema en het ziet er echt goed uit.. maar hoe doorbreek je nu het ritme? Of ja ritme zit er niet echt ij bij ons.. maak je bijv wakker of hoe stel je het dan efhr uit.. wij proberen alrijd beetje te rekken anders met speen maar soms is de speen gewoon niet voldoende en wilt ze eten

5 jaar geleden
Reactie op Babymay
Ik ben sinds 2 dagen begonnen met een schema (onze kleine 6.5 week). Ik hou ...
Dit houd ik ook ongeveer aan. Voed op verzoek, overdag min 2.5 liever 3 uur tussen voedingen en Max 4 uur (maak hem dan wakker als hij nog slaapt). Afhankelijk van hoe het uitkomt tussen 22-23 uur laatste voeding en in de nacht laten liggen totdat hij zelf komt. Wakkere tijd is van start voeding max 1 uur, soms iets eerder terug in bed als hij moe is (zie ik bij mijn zoontje aan gebalde vuistjes).

5 jaar geleden
Reactie op Doortje90
Maak je de kleine wakker rond deze tijden als ie nog slaapt?
Ik maak hem uiterlijk 4 uur na zijn laatste voeding wakker, anders krijgt hij namelijk te weinig voeding op een dag binnen. Ons kleintje is dysmatuur te laag gewicht voor zijn lengte dus zijn voeding is erg belangrijk.
Voorbeeld; vanmorgen heb ik 7 uur de fles gegeven, rond 8 uur begon hij te gapen en beetje te jengelen. Heb hem ingebakerd en in zijn bedje gelegd. Slaapt tot nu toe nog steeds. Als hij kwart voor 11 nog niet wakker is, maak ik hem wakker, luier verschonen en fles geven.

5 jaar geleden
Reactie op Sanrob
Even een vraagje! Liet hij hem/ haar ook 2x 5 min huilen in de nacht om te ...
Nee dat doe ik niet, ik laat hem wel een beetje ‘murmelen’ en dan hoop ik dat het niet doorzet als het wel doorzet en het murmelen gaat over in huilen dan ga ik hem voeden. Allereerst omdat de nachtvoeding nog bijdraagt aan de ontwikkeling en het voorkomt grote schommeling in de bloedsuikerspiegel.. trouwens vond dit een fijne site als je meer wilt weten over slapen https://eindelijkslapen.nl/ niet dat mijn zoon een moeilijke slaper is hoor maar vond er leuke tips op staan dus zeker een aanrader!

5 jaar geleden
Reactie op Babymay
Ik ben sinds 2 dagen begonnen met een schema (onze kleine 6.5 week). Ik hou ...
Toen je hiermee begon, dronk je baby toen al 5x per dag? Wij zijn vandaag gestart met het schema dat hier verderop genoemd is maar zitten op 7 voedingen per dag. De laatste nu rond 21.00 maar zou die ook graag op den duur wat later doen zodat de nachtvoeding ook rond 2 a 3 is. Dat is nu rond 1uur.

5 jaar geleden
Reactie op Kimberly1988
Toen je hiermee begon, dronk je baby toen al 5x per dag? Wij zijn vandaag g ...
Ik zit op 6 voedingen per dag. 1x in de nacht, de rest tussen 7 en 23 uur.. misschien de voedingen wat ophogen (als de kleine het opkrijgt) en dan verdelen onder 6 flessen?? Dat is wat ik heb gedaan.. ons kleintje slaapt zeker niet alle tijd tussen de flessen, vaak leg ik hem nog even in de box na de fles en als die eerder wakker word dan probeer ik hem ook nog een beetje te rekken door te knuffelen, elektrische wipper etc...

3 maanden geleden
Ooh fijn dat schema! Onze Lilou is net 5 weekjes oud, snachts slaapt ze heel goed door al, maar overdag bijna niet in slaap te krijgen maar ook heel onrustig.
Ga dat schema zeker proberen.
Vind net ook deze website, staan wel goeie tips in ook.
https://www.nijsmellinghe.nl/zorg/brochures/23011/ritme-en-regelmaat-voor-je-baby