9 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde probleem sinds 1 week (ook 13 maanden oud) wij laten hem maar gewoon spelen bij ons. Ik denk dat het een soort verlatingsangst is.. vaak als hij dan nog 1 a 1.5 uur heeft gespeeld slaapt hij wel.. en dan komt hij nog weleens snachts voor een speen. Het is een fase hoop ik

3 jaar geleden

Ook benieuwd. Mijn dochtertje heeft dit sinds 11 maanden.. is nu ook 13 maanden en tis nog niet over. Wij hebben de fout gemaakt haar te gaan wiegen.

3 jaar geleden

Is t niet gewoon de 12 maanden slaapregressie?

3 jaar geleden

Ja bij ons ook , zijn al 7 weken ermee bezig..alles geprobeerd.s middags gewoon normaal zijn slaapje doen maar s avonds zodra ik een voet met hem over de drempel zet van de slaapkamer is het al foute boel..en idd niet huilen maar echt krijsen , dikke dikke tranen, snikken zoooo verdrietig..we kijken nu filmpjes van happy baby coach , online osteopaat staan wel hele nuttige tips op.zijn we mee bezig en geeft me klein beetje hoop

3 jaar geleden

Reactie op Bernie02

Ja bij ons ook , zijn al 7 weken ermee bezig..alles geprobeerd.s middags ge ...
Heb je het idee dat het helpt?

3 jaar geleden

Reactie op Brenda83

Wij hebben precies hetzelfde probleem sinds 1 week (ook 13 maanden oud) wij ...
Laat je hem dan beneden spelen? En wat is dan voor jou het moment om hem weer naar boven te brengen? Ben benieuwd, misschien ook eens iets om te proberen. We hebben het al eens korter gedaan, maar dan is het direct dezelfde paniek zodra we het kamertje uit lopen.

3 jaar geleden

Ahja heftig he?! Hebben wij ook gehad. Bij ons was het denk ik de 12 (13!) maanden slaapregressie. Huilen, hij wilde zijn speentje niet, wilde opgetild worden uit bed. Zag er eerlijk gezegd ook niet zo moe uit.. Telkens maar naar beneden genomen, gespeeld, telkens na half uur weer proberen te slapen. Duurde soms wel tot 21:45. Is na 2,5 week doorbroken door oppas die hem rond 20:30 naar bed bracht, uitlegde dat ze hem even liet huilen en anders straks weer terugkwam, even heeft laten huilen, meteen naar beneden ging, na minuut viel hij in slaap. De volgende dag lukte dat ook. En toen steeds eerder op bed gelegd, nu weer 19:00 :) Verder heb ik wel eens dingen gehoord over osteopaat, slaapcoach, slaaprituelen voor veilig gevoel / tegen verlatingsangst of bedje anders neerzetten. Heel veel sterkte!

3 jaar geleden

Reactie op lynne-24

Heb je het idee dat het helpt?
Ja we maken zeker sprongen ermee..we zijn eerst gewoon naar de osteopaat gewoon.waren we na zn geboorte ook geweest ivm problemen met z'n nekje en dat hielp heel goed..tijdens het bezoek merkte ze geluk niks raars op en gaf me het advies voor de baby coach..ik vind het heel fijn..staan tips op voor het slapen van nu , maar ook met nachtmerries en als ze wat ouder zijn..bij ons is het nu tijdens het huilen vooral toe spreken, zo van tis ook zwaar jongen en eng en je leert zoveel zo snel..dat houdt hij snel op met huilen..daarna blijf ik bij hem zitten maar maak geen oogcontact meer en dat werkt tot nu toe..

3 jaar geleden

Reactie op Saar02052020

Laat je hem dan beneden spelen? En wat is dan voor jou het moment om hem we ...
Late reactie.. maar wij zagen op een gegeven moment hem wrijven in zijn ogen dat was onze que om hem naar bed te brengen.. wij merkten dat hij op een gegeven moment ook gewoon een beetje minder ging reageren en afweziger was.. al moet ik zeggen dat het nu weer voorbij is die fase!