17 Reacties

2 jaar geleden

Klinkt herkenbaar. Bij ons iets minder intens; ze huilt ca. 30min nadat we haar savonds in bed hebben gestopt. Wat wij doen is eerst na 5 min. teruggaan en daarna de tijd steeds oprekken (7min. 10min. Etc...). Vooral geen lichten aan, zeggen dat wij ook gaan slapen, zeggen dat de kusjes en knuffels op zijn en dat er morgen weer nieuwe knuffels en kusjes zijn. Zeggen dat papa en mama ook willen gaan slapen. We stellen vooral geen vragen en laten alle lampen uit. Hoop dat je weer rustige nachten tegemoet gaat. Succes 👍🙂

2 jaar geleden

Onze dochter heeft hier niet echt last van. Maar laatst wel een paar keer vroeg in de avond verdrietig wakker. Als ik haar bij mij nam was het goed, maar zodra weer in bed was het huilen. Hanna heeft nog een muziekmobiel boven haar bed. Dus haar er ingelegd en deze elke keer aangezet en heb haar niet weer gehoord, dus rustig inslaap gevallen

2 jaar geleden

Reactie op Bas0707

Klinkt herkenbaar. Bij ons iets minder intens; ze huilt ca. 30min nadat we ...
Wat fijn dat het bij jullie na 30 min al “game over” is. Inmiddels zit ik hier nu bijna aan de 3 uur. Waarin in dus indd net als jij heb opgebouwd in minuten. Dus eerst 1 min wachten, dan 3, dan 5 min. Maar hoe lang moet ik dit volhouden? 3 uur is toch niet normaal! Maar overal staat in de boeken en op de sites dat je moet volhouden. Maar ik heb t gevoel dat dit echt niet oké is.

2 jaar geleden

Wij zitten geloof ik in hetzelfde schuitje. Zelfs bij ons in bed slapen lukt hier niet, althans pas tegen onze eigen bedtijd. Ik probeer het iedere avond weer, maar heb het ook wel een beetje opgegeven. Als ze niet slaapt na 1,5u dan maar mee naar beneden...

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Ook een volhouder en ik ben niet van het laten huilen. (Zal ook rustig 2 uur aan een stuk echt over haar toeren gaan huilen als ik het zou laten gebeuren). Hier slaapt ze ook al bijna 2 weken tussen ons in en in de middag wel in haar eigen kamer en bedje. Ik probeer af en toe af te tasten of ze er al aan toe is om weer in haar eigen bed te leggen. Als ik het echt zat ben dan ben ik van plan een matras naast haar bed te leggen en dan daar zelf te gaan slapen. Dat betekend dan even een paar nachten vroeg naar bed voor mij. Ook dan zal ze huilen maar ben ik wel continu bij haar.

2 jaar geleden

Wat heftig😞 ik zeg altijd mama gaat slapen knuffel gaat slapen papa gaat slapen oma gaat slapen en overdag spelen we ook de knuffels gaan slapen

2 jaar geleden

Reactie op Wen-25

Wij zitten geloof ik in hetzelfde schuitje. Zelfs bij ons in bed slapen luk ...
Dit is precies onze situatie. Zooo herkenbaar. Hoe erg het ook is, ik ben blij om te horen dat we niet de enige zijn. Hopelijk gaat deze fase gauw over

2 jaar geleden

Hoi mama, dit is net of ik hier mijn dochtertje lees kwa topic.. zij heeft ook met in bed leggen problemen ineens veel huilen, schreeuwen op mama roepen. Ik ga er om de paar min heen. Uiteindelijk zwakt het af e gaat ze gelukkig wel slapen, slaap wel overdag en de nacht gewoon in haar eigen bedje! Ze slaapt wel overdag bagger, mag blij zijn met 1 u soms 1.5 als ik geluk heb... hopelijk is het een fase! Mijn dochterje is van 23 jan 21 maanden. Liefs😘

2 jaar geleden

Reactie op Pegskeee1986

Hoi mama, dit is net of ik hier mijn dochtertje lees kwa topic.. zij heeft ...
Vreselijk hè! Het zal vast een fase zijn, maar wel een hele vervelende fase 😅 sterkte!! 😘

2 jaar geleden

Het is ongelooflijk, maar na weken van ellende.. heb ik mijn kind weer terug 😅 eindelijk! Heb de methode toegepast van 1, 3, 5, 8 min laten huilen. En dan dus telkens laten weten dat papa en mama dichtbij zijn enz enz.. dag 1 was HELL! 3 uur lang huilen en 3 uur lang elke zoveel minuten er heen lopen. Het is hartverscheurend en zoooo moeilijk. Maar je moet echt ff volhouden! Dag 2: “slechtst” 45 min gehuild en dus telkens even laten weten dat je er bent. dag 3: 0 min gehuild en gaat (net als vroeger) meteen rustig liggen en slapen. Halleluja 🙌🏼 ze slaapt dus ( na weken lang huilen en enkel tussen ons in willen slapen), weer volledige nachten in haar eigen bed. Grote aanrader dus die methode. Het is even afzien de eerste dag. Maar binnen een paar dagen heb je je kind weer terug ☺️ en je eigen rustige vrije avond én je eigen bed 😆 Voor de moeders die het willen proberen: ik heb de methode uit het boekje ‘slaap kindje slaap’.

2 jaar geleden

Reactie op Sim-cat1986

Het is ongelooflijk, maar na weken van ellende.. heb ik mijn kind weer teru ...
Haay, zou je mij dit aub eens kunnen doorsturen? Zou dit graag eens willen proberen toe te passen bij mijn meisje. Slaapt je meisje smiddags ook weer langer? Fijn te lezen dat je je kindje weer terug hebt 😃 goed om te lezen!

2 jaar geleden

Ik weet niet of je het zo kunt lezen? Maar hier is het schema met de oplopende minuten. Maar weet niet hoe ik het anders moet versturen. Het hele boekje hier te koop: https://www.bol.com/nl/nl/f/slaap-kindje-slaap/9200000030059853/ Ik hoop dat het voor jullie ook werkt. 🤞🏼🍀🙏🏽 Het is echt even pittig, maar wees consequent én volhouden! Het einde is in zicht ☺️ Ook smiddags slaapt ze nu ruim 2 uur 🙌🏼

2 jaar geleden

Reactie op Sim-cat1986

Ik weet niet of je het zo kunt lezen? Maar hier is het schema met de oplope ...
Dankjewel voor het doorsturen van de pagina en de link naar waar het boekje te koop is 🥰😘 ik ga me dit boek gewoon ook kopen. Fijn dat ze je smiddags ook weer 2 uur slaapt 😊 dat doet mijn dochter al verscheiden weken niet meer. Ze slaapt hooguit tussen de 1u 15 min e max 1.5 u overdag 😆 nu ze savonds zoveel huilt en laat in slaap valt maak ze in de nacht ook maar tussen de 10 en 11 uurtjes wat voorheen zeker 12 u in de nacht was en 2 a 2.5u in de middag. Liefs😘🎀

2 jaar geleden

Ik hoop dat het boekje voor jullie net zo goed gaat helpen 🍀🤞🏼🙏🏽

2 jaar geleden

Mijn dochter is nu 21 maanden en zij is al vanaf eind november bezig met het weigeren van haar bed. In de middag en snachts. Ze heeft nu een tijdje bij ons geslapen zodat we enigzins slaap krijgen. Maar ik heb nu ook het boekje gehaald en nu de eerste nacht achter de rug.😅 Wat een volhardende dochter hebben we. 4 uur lang huilen en opeens sliep ze.. Toen werd ze weer om 2 uur wakker, uur gehuild... En vanochtend om half 6 weer.. Toen maar uit bed gegaan en haar in bad gedaan. Zoooo dat was een pittige nacht! Nu hopen dat het vanavond wat soepeler gaat. Ging het zo ook bij jullie? En hoelang waren jullie bezig hiermee?

2 jaar geleden

Vannacht was het meteen goed gegaan! Nog 2x eruit om ff te laten weten dat alles goed was en ze sliep door tot half 8! Als ik dit eerder had geweten was ik meteen er aan begonnen! Bedankt voor de tip van het boek! Na maanden eindelijk ons eigen bed terug!

2 jaar geleden

Reactie op SChivers

Mijn dochter is nu 21 maanden en zij is al vanaf eind november bezig met he ...
Wat fijn om te lezen dat het heeft gewerkt! Vreselijk zwaar is die eerste dag hè, maar uiteindelijk weet je waar je het voor gedaan hebt. En als ze weer een keer een terugval krijgen (en dat gaat 100% zeker gebeuren) dan pas je het hele zaakje gewoon weer opnieuw toe.