67 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook, slaapjes overdag zijn een drama. Nachten wisselend. Afgelopen nacht 2 keer gekomen. Overdag is het er 1 en proberen we de andere wel maar die lukt al een paar dagen niet.

3 jaar geleden

Hier is het ook echt feest. Onze zoon was al geen perfecte slaper, maar meestal in de nacht 1 of 2 keer wakker, even troosten of flesje en dan sliep hij weer. Vorige week was hij elk uur wakker. Zijn zelfs naar huisarts geweest om te controleren of hij geen oorontsteking of wat dan had, maar alles prima. Nu sinds 5 nachten niet meer elk uur wakker maar rond 2.00/2.30 wakker en dan gewoon 2 of 3 uur klaarwakker en niet willen slapen. Hoort dit ook bij de slaapregressie!? Of tandjes? Tips, iemand?

3 jaar geleden

Hier is het ook echt feest. Onze zoon was al geen perfecte slaper, maar mee ...
Ja oorontsteking heb ik ook nog aan zitten denken. Misschien dat ik vd week toch voor de zekerheid naar de HA ga om het te checken. Ze huilt ook meer (maar krijgt tandjes en heeft luieruitslag dus misschien daardoor?) En ze zit veel aan haar oortje en heeft veel last van oorsmeer. Ik heb de huckleberry app gebruikt en kreeg vandaag dit in mijn mail

3 jaar geleden

Hier is het ook echt feest. Onze zoon was al geen perfecte slaper, maar mee ...
Heel herkenbaar! Geen tips! Maar gewoon volhouden! Wordt echt beter! Die van ons bleef maar kletsen en gillen en mamamamammamamamamama roepen! En als ik of mijn man de kamer binnen kwam verscheen een grote grijns op haar gezicht! Inmiddels zijn we sinds een paar dagen weer op doorslaapniveau. Bij ons heeft het in totaal 6 weken geduurd. Luna is nu 9 maanden.

3 jaar geleden

Reactie op Brie

Heel herkenbaar! Geen tips! Maar gewoon volhouden! Wordt echt beter! Die va ...
Ja mijn dochter doet dat ook! Heel dramatisch mama roepen ook. Pfff 6 weken 馃サ.

3 jaar geleden

Reactie op Brie

Heel herkenbaar! Geen tips! Maar gewoon volhouden! Wordt echt beter! Die va ...
Ze roepen omdat ze zich alleen en verlaten en onveilig voelen en als jij komt voelen ze zich instinctief weer veilig. (Gewoon even ter info)

3 jaar geleden

Reactie op Lotjesnotje

Hier ook, slaapjes overdag zijn een drama. Nachten wisselend. Afgelopen nac ...
Bij mij zijn de slaapjes overdag ook een drama in de ochtend normaal uurtje. Nu na max 30 minuten wakker. Tussen de middag normaal 1.5 a 2 uur slaapje maar nu max 1 uur.

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

Ze roepen omdat ze zich alleen en verlaten en onveilig voelen en als jij ko ...
Ja dat weet ik! Dus met liefde waren we bij haar! Inmiddels slaapt ze weer lekker door!

3 jaar geleden

Oei ja wel herkenbaar. Sinds 2 weken ongeveer wordt ons zoontje denk ik gemiddeld 5 tot 6 keer wakker tussen 1930 en 0730.. en dan wel 3 keer daarvan ook alleen te sussen door te drinken. Nou sliep hij al niet door en kwam meestal nog 1 of 2 keer voor een voeding maar nu dus wel erger. Hij is 8 maanden. De slaapjes overdag gaan daarentegen wel weer wat beter juist.. snap er niks van. Hij slaapt nu 1 keer een uurtje in de ochtend ongeveer en dan meestal nog anderhalf uur smiddags. Terwijl hij eerst echt met moeite een paar mini slaapjes deed met een max van 45 min vaak.. maar goed om te lezen dat dit ook weer een fase is. Volhouden dames 馃 ik probeer te waarderen dat hij wel steeds leuker en vrolijker overdag is en dat helpt me wel.

3 jaar geleden

Onze dochter kwam snachts altijd nog 2 keer maar nu echt 5 谩 6 keer. Ze komt ook heel moeilijk weer terug in slaap terwijl ze dat normaal prima zelf kan. Overdag gaan de slaapjes wel weer beter gek genoeg. Normaal 3 dutjes van max 45 minuten en nu 1 van 2.5 uur en 1 van 1.5 uur.

3 jaar geleden

Pfff hier ook een groot drama. Word in de avond 2 a 3 keer wakker en snachts ook nog 2 keer. Overdag ook niet meer willen slapen en veel huilen. Wij houden haar maar steeds bij ons en leggen haar weer weg als ze slaapt. Ergens een beetje bang dat ze nu aanleert alleen nog maar bij ons te willen slapen, maar vind het ook zielig om haar verdrietig te zien.

3 jaar geleden

Denk dat mijn zoontje hier ook last van heeft hij gaat om half 8 naar bed en rond 10 uur is het gillen in bed zelfs als hij er uit is. Rondlopen helpt niet hij houdt zijn ogen dicht en is niet rustig te krijgen. Na half uurtje met afleiding/zingen spelen doet hij zijn ogen open en wordt rustig. Hij gaat dan nog een half uurtje spelen en weer terug naar bed. Vorige week hadden we dit elke nacht 2-3 keer 馃槵

3 jaar geleden

Onze dochter is gister 8 maandjes jong geworden. Ze heeft al 1 a 1,5 maand lang last van niet willen slapen na de laatste fles van 19:30 uur. We doen erna tandenpoetsen en dan naar bed. Voorheen was dat geen probleem. Sliep ze door tot smorgens 7:00-8:00 uur. Maar nu is het huilen geblazen tot 21:30 uur. Dan valt ze pas in slaap. Wat doen we verkeerd? Waar komt dit vandaag? Wat kunnen we doen? Wordt er echt gek van!!馃槼馃様 zo zielig ook voor haar, dat ze haar rust niet al eerder kan vinden

3 jaar geleden

Hier ook 1 pfff. Nu al bijna 2 weken lang elk uur wakker. Bij ons in bed liggen wilt ze niet dan is het alleen maar huilen. In haar eigen bedje huilt ze niet, maar zit ze heerlijk te gillen en te rollen. Mijn man is door de weeks altijd weg en moet ik het alleen doen wat soms aardig pittig is. We hebben nu beide de griep(Gelukkig wel allebei negatief op corona) wat het extra zwaar maakt. We zijn helemaal op. Aankomende nacht is ze een nachtje bij oma. Kunnen wij een slaap marathon houden:)

3 jaar geleden

Zooooo herkenbaar. Mijn dochter is gecorrigeerd bijna 8 maanden en heeft nu ongeveer 1,5 week ook wat onrustigere nachten. Elk uur wakker even halve minuut huilen en dan slaapt ze weer. Heel apart. Wel blij dat ik er niet uit hoef haha. S avonds gaat ze ook een stuk moeilijker slapen. Wij accepteren het gewoon, nemen haar vaak dan nog even 5-10 minuten naar beneden als het niet lukt. Een boekje lezen of even niks en dan gaat ze daarna vaak wel slapen. Dan is ze wel te lang wakker eigenlijk en zijn haar slaapsignalen al lang geweest, maar ze gaat momenteel anders echt niet slapen. Neem aan dat het deze slaapregressie is

3 jaar geleden

Reactie op Mamavandriekindjes

Oei ja wel herkenbaar. Sinds 2 weken ongeveer wordt ons zoontje denk ik gem ...
Herkenbaar, bij ons dochtertje van 8 maanden gaat dit precies zo..

3 jaar geleden

https://eindelijkslapen.nl/mijn-baby-slaapt-niet-de-waarheid-over-slaapregressie-bij-kinderen/

3 jaar geleden

Ik heb weer hoop dat het wat beter zal gaan, vannacht 1 keer om 2030 nog even getroost (in bed! Dat lukte al nooit meer, dus positief) en toen om 0100 uur gedronken en 0600 pas weer en toen nog geslapen tot 0730! Ook heeft hij er nu het 1500 is al twee slaapjes opzitten. 1 van 1,5 uur vanmorgen en net een half uur. Misschien bemoedigd het jullie ook weer een beetje. Hopelijk zet t door馃檹

3 jaar geleden

Nou hier weer het zelfde hoor. Ging stukken beter maar nu.. gillen dat hij doet. Niet normaal. Krijg hem alleen stil met voeding. Hoeveel cc geven jullie als ze zo vaak komen?

3 jaar geleden

Reactie op duomil

Nou hier weer het zelfde hoor. Ging stukken beter maar nu.. gillen dat hij ...
Meestal maak ik 90. Ze krijgt hier overdag altijd 180. Dus als ik merk dat ze alleen stil te krijgen is met een flesje doe ik vaak 90. Als ze dan nog niet rustig wordt doe ik weer 90!