17 Reacties

2 jaar geleden

Zelfde probleem hier. Sinds half 5 al af en aan wakker 😩

2 jaar geleden

Hier ook. Gaat op zich prima slapen, maar wordt 's nachts vaak wakker en huilt dan veel.

VRIEND

2 jaar geleden

Oh hier echt al weken zo! Wordt er kriebelig van. Ze gaat savonds gewoon slapen en dan meestal rond 12 uur wakker en rond 3 uur.. soms ook uren wakker dat ze niet wil slapen.. in bed roept ze dan “ fles” “ water in” maar ze bedoelde dan melk… dus als ze water krijgt is het krijsen.. mijn hart breekt dan echt!

2 jaar geleden

Jaaaah! Wat is dit?

2 jaar geleden

Ja hier ook nog steeds, veel wakker in de nacht, nabijheid nodig en dan overdag ook nog maar 1 uur tot geen slaapje! Ik verbaas me erover hoe we allemaal nog aardig tegen elkaar kunnen doen🤣🤣🤣🤣

2 jaar geleden

Ik word helemaal gek.. zoontje 19 maanden en bij elk slaapje overdag en bij het naar bed gaan krijsen! Ik kan het niet goed aan.. ik snap het ook niet. Herkenbaar? Tips?

2 jaar geleden

Ja zo vermoeiend! En het eten en drinken gaat ineens ook achteruit.

2 jaar geleden

Jaaa hier ook een dametje van 20 maanden maar wat een hel is dit zeg! Al 2 weken wordt ze krijsend wakker snachts en als ze niet wakker wordt, dan is het vanaf 4.30 uur feest in de ochtend en wil ze niet meer slapen. Wij zijn ook echt kapot! Hoop dat het een fase is.. heb geen tips. Ik merk wel dat ze enorm ontwikkeld met haar spraak dus probeer haar daar mee te helpen.. wie weet moet ze even ergens doorheen

2 jaar geleden

Hier ook vaker wakker. En lastiger in slaap komen. Normaal slaapt ze binnen 15 minuten nu gerust een uur. Normaal slaapt ze overdag 2 uurtjes nu word ze vaak wakker en mag ik blij zijn als ze een uurtje slaapt.

2 jaar geleden

Overdag gaat hier juist heel prima! Meestal tussen 2-3 uur. Half 7 naar bed gaat ook prima, maar idd krijsend wakker worden, ontroostbaar en vroeg wakker. Hier ook ontzettend aan het praten en echt een spons.

2 jaar geleden

Onze meid is19 maanden oud en vanaf 4 weken is echte drama met haar met slapen. Als moet zij naar bed is huilen, schreeuwen, met hoofd slaan op bed. Helpt niks. Op een moment stopt zij zelf. En dat kan uren duren. Zij is paar keer snachts wakker. Ik voel mij machteloos. Heb gelezen dat kan "nacht angst " zij. Maar hoe lang kan zo iets duren? Wil gewoon dat zij ga rustig slapen als eerder. Weet ik niet wat moet ik doen.

2 jaar geleden

Heb overigens even 'onderzoek' gedaan en rond de 18 a 19 maand is het 'blijkbaar' vaak het geval dat ze een slaapregressie hebben door een (taal)ontwikkeling. Ik merk dit bij mijn kleine meid heel erg terug omdat ze alles na wilt doen, brabbelen en uitbeelden wat ze bedoeld. Ze wilde laatst t kerstdorp bekijken en mijn moeder lag op de grond. Wijzen en brabbelen waarop mijn moeder zei 'ik snap niet wat je zegt, doe het eens voor'. Ze heeft stap voor stap mijn moeder omhoog 'getild' en gepositioneerd tot ze ernaast stond en toen huppa handjes omhoog en kijken maar. Ze zijn gewoon heel erg aan het ontwikkelen in spraak en uitdrukking en dat resulteert helaas bij veel kindjes in slecht slapen. Overdag sliep ze juist meer (1 slaapje van 3+ uur), inslapen ging goed zoals altijd maar tussen 12 en 4u continue wakker. Het is een fase en straks kunnen ze zichzelf beter verstaanbaar maken en begrijpen wij ze wat beter. Toen ik de reden ervan las, kon ik het 'gedrag' ook plaatsen en is t makkelijker te relativeren en niet gefrustreerd te raken. Hier gaat het overigens ondertussen een stuk beter (na 2 maanden...) Hold on mommies, we will sleep again (someday) 🥴😴

2 jaar geleden

Hier ook gaat s'avonds meestal wel gelijk slapen maar s'nachts altijd feest. Moet soms wel 6 keer naar haar slaapkamer. Vaak wel 2 of 3 uur achter elkaar wakker en roepen en praten en als het te lang duurt ook huilen

2 jaar geleden

Hier ook het zelfde. Ze gaat in de avond goed slapen, maar wordt in de nacht vaker wakker. Soms even wat jengelig en valt dan zelf in slaap. Maar soms klaar wakker leeg ze dan even een half uurtje bij ons in bed en dan weer terug in eigen bed. Dan slaapt ze weer in

2 jaar geleden

Hier ook al weken zo inmiddels! Gaat goed slapen, maar rond een uurtje of 22.00 a 23.00 begint het gedonder, soms ook wat later in de nacht. Krijsen tot er iemand is, maar zodra we weg durven te gaan weer opnieuw. Houd ze uren vol, en leg je haar tussen ons in is er niets meer aan de hand en slaapt ze als een roosje. Hier ook volop druk bezig met haar taalontwikkeling, dus we gaan er maar vanuit dat ze dat verwerkt ‘s nachts.. weet het anders ook niet meer. Wel om gek van te worden 🙈

2 jaar geleden

Hier een dochter van 20 maanden en het was al een maand of 2 drama 🙈 nu al een aantal dagen in peuterbedje en wat denk je? Ze gaat direct slapen en slaapt de hele nacht door 🤣 moest haar al 2 ochtenden wakker maken

2 jaar geleden

Hier een jongetje van 19,5 maand. Krijsen, huilen, boos met inslapen ‘s avonds. Via chairmethode afstand maken maar oh dat huiltje.. doet pijn. Volhouden🤞🏻