13 Reacties

3 jaar geleden

S middags langer laten slapen en 's avonds later in bed leggen? Hier moet ik hem s morgens altijd wakker maken. Slaapt s middags van half 1 tot half 4 en erna pas tussen kwart na 8 en half 9 slapen.

3 jaar geleden

Ochtenddutje van 30 minuten toch weer terug in ritme brengen?

3 jaar geleden

Ik vind van 6.15 tot 13h ook wel ee hele lange wakkertijd op deze leeftijd moet ik zeggen. Vanwaar is de wakkertijd daar zo lang en in de middag een stuk korter?

3 jaar geleden

Reactie op Summer2020

Ik vind van 6.15 tot 13h ook wel ee hele lange wakkertijd op deze leeftijd ...
We hebben de ochtendslaap nog een lange tijd geprobeerd maar het was altijd een strijd. Met als resultaat: dikke tranen, frustratie en geen slapend kind. Jip had echt geen slaap. Dus op een gegeven moment gelaten en Jip gevolgd. Middagdut was eerst eerder maar nu is meneer pas rond 12:30 uur moe. Hij is de hele ochtend fit en vrolijk. Cb zei om de wakkertijd na de middagdut 4 uur te houden. Om te kijken of de nachten soepeler verlopen. Dus dat proberen we nu even. En tussen de middag max 2u/2u15min te doen.

3 jaar geleden

Reactie op AnoukJip

We hebben de ochtendslaap nog een lange tijd geprobeerd maar het was altijd ...
Hmm wat vervelend! Ik denk dat het wel daar aan kan liggen, als hij hier te lang wakker is (ookal is hij vrolijk en fit) en gaat de "normale tijd" (rond 19h) naar bed in de avond voor de nacht. Dan is het een onrustige nacht en vroeg wakker. Hier slaapt hij ook gemiddeld 2 à 3 uur overdag. Als hij maar 1 dutje doet gaat hij hier een stuk vroeger naar bed. Vandaag bijvoorbeeld al om 17. Dus ik zou daar wellicht toch mee proberen te experimenteren als je het echt vervelend vindt dat hij rond 6 wakker wordt. Wellicht iedere dag een kwartier/half uur eerder het dutje aanbieden. Dan kan hij 's avonds wat eerder naar bed.

3 jaar geleden

Het klinkt misschien heel raar, maar ‘s avonds eerder naar bed. Rond 19:00 uur. Heb meerdere contacten met slaapcoaches gehad en blijkt dat als je je kind eerder op bed legt, hij/zij waarschijnlijk langer zal slapen.

3 jaar geleden

Jazeker eerder naar bed! Tussen 18:00-19:00. Dat zal denk ik helpen (ook op basis van heel mijn slaapstudie/slaapcoaches/etc. ;))

3 jaar geleden

Jazeker eerder naar bed! Tussen 18:00-19:00. Dat zal denk ik helpen (ook op basis van heel mijn slaapstudie/slaapcoaches/etc. ;))

3 jaar geleden

Jazeker eerder naar bed! Tussen 18:00-19:00. Dat zal denk ik helpen (ook op basis van heel mijn slaapstudie/slaapcoaches/etc. ;))

3 jaar geleden

Jazeker eerder naar bed! Tussen 18:00-19:00. Dat zal denk ik helpen (ook op basis van heel mijn slaapstudie/slaapcoaches/etc. ;))

3 jaar geleden

Jazeker eerder naar bed! Tussen 18:00-19:00. Dat zal denk ik helpen (ook op basis van heel mijn slaapstudie/slaapcoaches/etc. ;))

3 jaar geleden

Reactie op noralda

Jazeker eerder naar bed! Tussen 18:00-19:00. Dat zal denk ik helpen (ook op ...
🤣 jij bent wel heel zeker van je zaak :P (5x is het bericht doorgekomen)

2 maanden geleden

Drinkt u zoontje nog melk?