40 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben zo jaloers op de lange middagdutten van jullie kleintjes.... Hier is ...
Bij ons was dit ook. Wat hier heeft geholpen is in de ochtend Max 2 uur wakker, daarna na elk dutje Max 1,5 uur en tot de avond 2,5 uur. Onze dochter sliep slecht door oververmoeidheid (vermoeden wij). Na dit een week vol gehouden te hebben slaapt ze stukken beter. Ze is 8 maanden.

3 jaar geleden

Tussen 6.30 en 7.30 wakker - Dan tussen 8.00/8.30 naar bed, slaapt 45min. tot 1,5 uur. - Tussen 10.30/11.30 naar bed, slaapt 3 tot 4 uur. Soms zelfs 4,5 uur. - Tussen 14.30/15.30u naar bed, slaapt 45min. - Om 18.30 naar bed de nacht in. 'S nachts komt ze nog 2x voor voeding maar slaapt dan gewoon weer verder. Wij houden haar max 1,5 uur wakker en dan weer terug naar bed. Vandaar de 'tussen' tijden want deze hangen af hoelaat ze wakker is geworden natuurlijk. 8 januari is ze 8 maanden.

3 jaar geleden

Reactie op Maytwenty

Bij ons was dit ook. Wat hier heeft geholpen is in de ochtend Max 2 uur wak ...
Bedankt voor jouw verhaal/tip! Ik ga eens kijken of dat hier ook werkt!

3 jaar geleden

Bij ons gaan ze beide om 19u naar bed. 23u geef ik de laatste fles. Ons jongetje word wakker om 5u voor de fles en ons meisje meestal om 6-7u. En dan ligt het eraan of ze nog willen slapen. Soms slapen ze beide tot half 8. Ons meisje slaapt door de dag af en toe 10minuten maar ons jongetje slaapt echt veel. Elke keer hij in de auto zit of in de buggy.. slaapt hij en wakker houden lukt niet echt..

3 jaar geleden

Reactie op sabrinadamen1

Bij ons gaan ze beide om 19u naar bed. 23u geef ik de laatste fles. Ons jon ...
Wat grappig hè dat dat zo verschilt!! Heb me dat altijd afgevraagd hoe dat bij tweelingen werkt. Maken ze elkaar niet wakker in de nacht of slapen ze op aparte kamers?

3 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Wat grappig hè dat dat zo verschilt!! Heb me dat altijd afgevraagd hoe dat ...
Ze hebben altijd samen geslapen. We hebben er nog 2 van 4-5 jaar dus ze zijn het ook gewoon om door de drukte heen te slapen. Ons meisje slaapt gewoon heel vast, want als ons ventje zijn tutje eruit is of hij moet hoesten begint hij direct aan zijn da fanfare🤣 natuurlijk is het met 2 dan wel dubbel zoveel opstaan.😩

3 jaar geleden

8 uur wakker 10 tot 11 slapen 14 tot 16 slapen 19.30 naar bed

VRIEND

3 jaar geleden

6 uur wakker pfoe das idd een vroege vogel 😁 ipv hem om 9.30 terug in bed te leggen als je hem om 6 uur de fles geeft hem een paar uurtjes terug legt mischien kan je dan ook wat op schuiven met je laatste fles dat die dan smorgens ook wat later komt

3 jaar geleden

Reactie op JDR

6 uur wakker pfoe das idd een vroege vogel 😁 ipv hem om 9.30 terug in bed ...
Dit doe ik ook! Op de dagen dat ik niet hoef te werken slapen we lekker uit! Ik zorg dat het gordijntje dicht blijft en zeg dat het nog vroeg is, dan valt hij na flesje altijd weer terug in slaap tot half 9 ☺️

3 jaar geleden

Reactie op JDR

6 uur wakker pfoe das idd een vroege vogel 😁 ipv hem om 9.30 terug in bed ...
Hier half 6 😂🥵

3 jaar geleden

Hier ook ineens sinds een paar dagen 06:00 uur wakker. ‘s Avonds 19:00/19:30 slapen. Voorheen 06:30/07:00 wakker. Overdag nu ook alleen tussen de middag slapen (1,5-2,5 uur). Meer niet🤷‍♀️ voorheen twee slaapjes.

3 jaar geleden

Hier ook het zelfde schema als jou ongeveer. Alleen enne keer word die 5.30 wakker andere keer 6.00 andere x 7.00, waar het aan ligt geen idee... Hij gaat hier meestal 19;00 naar bed. Maar als die 5.30 wakker word geef ik hem de fles en probeer hem weer in z'n bed te doen. Soms lukt het. Soms niet.... En als t niet lukt ga ik er soms uit , maar als ik merk dat die niet heel actief is. Leg ik hem gewoon bij mij nog ffe uurtje tot 7.00 in bed. (Zal veel commentaar er op krijgen, maar het gebeurt niet dagelijks. Vind het soms wel prima,) ;)

3 jaar geleden

Reactie op AnoukJip

Hier ook ineens sinds een paar dagen 06:00 uur wakker. ‘s Avonds 19:00/19:3 ...
Oh fijn om dit te lezen , hier slaan we soms z'n 3e slaapje over. (Hij sliep elke keer maar 30 min.....) -,- maar nu gaan we dus inderdaad ook rii de 1x lange slaap van 1,5/2uur. En dan 1x korte slaap van 30/60min.... Maar juist hebben dus ook maar 1 slaapje al.. mijn zoontje is (bijna) 9maanden

3 jaar geleden

Reactie op JBVR

Hier ook het zelfde schema als jou ongeveer. Alleen enne keer word die 5.30 ...
Helemaal niks mis mee vind ik. Lekker ff knuffelen in de ochtend, heerlijk toch♥️

3 jaar geleden

Hier tussen 6 en 7 wakker. Dan rond 9:30u naar bed en slaapt tot ong 11u. Dan weer rond 13:30u naar bed tot ong 15:30u. En dan om 18:30u weer bedtijd. Word snachts wel meestal nog 1 a 2 keer kort wakker en dan krijgt hij meestal nog een slokje melk waarna hij direct weer in slaap valt.

3 jaar geleden

Ik zou heel graag naar 2 slaapjes willen. Maar nu slaapt ons dochtertje nog 3x per dag. Ik maak haar altijd rond 7u wakker, meestal is ze al een keer wakker geweest rond half 6, maar valt dan zelf weer in slaap. Dus 7u wakker, rond 9u/9.30 slapen 1u/1.5 uur. Rond 13u slapen tot ongeveer 15u. En rond 17u/17.30 doet ze altijd nog even een heel kort slaapje anders red ze het niet tot de fles van 19u.... het wisselt uiteraard per dag, maar dit is het schema wat we wel t meest volgen... hoe bouw ik dit af?!

3 jaar geleden

Reactie op Daisy33

Ik zou heel graag naar 2 slaapjes willen. Maar nu slaapt ons dochtertje nog ...
Ik zou het lekker laten. Hij geeft heel goed aan dat hij nog nodig heeft toch?

3 jaar geleden

Reactie op Lammetje_21

Wat gebeurt er als je de kleine even laat liggen? Klinkt misschien stom, ma ...
Ons zoontje slaapt vaak nog uit tot 9 uur, sorry dames ! Maar soms is hij eerder wakker..dan laat ik hem ook rustig liggen.. brabbelt hij wat , ratelen en knuffelen met zijn nijntje.soms valt hij weer in slaap en anders geeft hij duidelijk aan dat hij het zat is..maar lekker doen hoor

3 jaar geleden

Hier slaapt hij ook nog 3 keer op een dag. 0600-0630u wakker 0730-0830u slapen 1100-1215u slapen 1500-1615u slapen 1900-0630u slapen De middagdutjes variëren, de ene keer slaapt ie een uur tot 1,5 uur. Ieder baby is anders hé! Sommige slapen eenmaal beter dan de ander. Zolang ze maar de nachten in een stuk door slapen toch