9 Reacties

3 jaar geleden

Nee niet ook, onze oplossing is dat ze nu bij ons op bed, naast mij, in slaap valt en dan tillen we haar over naar haar eigen bed. Niet ideaal maar het werkt

3 jaar geleden

Niet = hier

3 jaar geleden

Ja precies hetzelfde. Ging eerst ook prima allemaal. Maar nu Ook staan en heel hard huilen. Enige wat werkt is op een stoel zitten en haar vasthouden tot ze slaapt en dan pas neerleggen. Zeker niet ideaal.

3 jaar geleden

Wij hebben dit een maand geleden of zo gehad, vooral met het avondslaapje. Maar hij moet nog 1 worden deze week dus hoop niet dat die fase nog een keer komt 🙈 Met terugleggen werd ie na een paar keer echt hysterisch, dus in slaap gewiegd en heeeeeeeeeel voorzichtig terugleggen....

3 jaar geleden

Jaaaaa! Ik heb hier gister ook een topic over geopend. Ik dacht dat het misschien met verlatingsangst te maken heeft? We brengen hem volgens 2-3-4 schema rond 19u naar bed, ging altijd perfect. Sinds een week ofzo is het drama. Gisteravond sliep hij uiteindelijk pas rond 20.30u waardoor hij vanmorgen pas om 9u wakker was en nu heb ik geen idee meer wat ik met z'n ritme en slaapjes aanmoet!

3 jaar geleden

Gaat het bij jullie al beter? Hier nog niet en in begin er echt een beetje hopeloos van te worden.

3 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Gaat het bij jullie al beter? Hier nog niet en in begin er echt een beetje ...
We hebben 1 goede nacht gehad, maar verder is het nog steeds drama. Afgelopen nacht kwam er ook nog bij dat hij van 1-4u klaar wakker was...

3 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Gaat het bij jullie al beter? Hier nog niet en in begin er echt een beetje ...
Hier ook niet. Ze slaapt nog steeds op mij en dan leg ik haar over en vanaf 12u weer tussen ons in. Overdag is het ook een ramp. Vandaag op de opvang heeft ze niet geslapen

3 jaar geleden

Wij hebben dit even geleden voor zeker wel 3 weken gehad. Het ochtendslaapje ging goed, maar het middagslaapje en voor de nacht was DRAMA! Heel veel getroost, naast het bedje gezeten, in slaap gewiegd, naar beneden genomen, vastgehouden, etc. Uiteindelijk hielp het bij ons om het vaste slaapritueel aan te houden, te zeggen dat je in de buurt bent en met 2 minuten weer terug bent en vervolgens de kamer uit te gaan. Na 2 minuten ga je weer de kamer in als je kindje nog huilt, troosten en zodra je kindje rustig is weer terug leggen en zeggen dat als het niet gaat je met 5 minuten weer terug bent. De kamer verlaten en als je kindje dan nog huilt na 5 minuten de kamer weer in gaan. Troosten, rustig laten worden, terugleggen. Na 7 minuten opnieuw. Daarna na 10 minuten, etc. In het begin vond ik dit héél lastig, maar na volgens mij drie dagen lukte het onze zoon weer om rustig, met vertrouwen dat wij in de buurt zijn, zelfstandig te gaan slapen.