21 Reacties

4 jaar geleden

Dat komt vanzelf wel ! Iedere baby is anders. Ik had hetzelfde probleem. En mijn meisje is nu bijna 10 weken oud en sinds kort kan ik haar steeds vaker wakker wegleggen en valt ze zelf in slaap. Dus geef t wat tijd komt vastwel goed !!

4 jaar geleden

Ik leg mijn zoontje (nu 10 wk) eigenlijk bijna altijd wakker in bed. Hierdoor leert hij zelf in slaap te vallen. Gaat vrijwel altijd goed (muv krampjestijd). Merk wel dat hij overdag makkelijker zelf in slaap valt dan om 19.00&23.00 uur. Dan wil ik hem nog wel eens wiegen en half slapend wegleggen. Oh en leg hem wel pas in bed als hij moe is. Je kan proberen met half slapend wegleggen en dat opbouwen naar wakker wegleggen? Liet hem in het begin ook wel 5 min huilen, zo lang hij niet overstuur werd. Na 5 min even troosten en dan weer 5 min laten liggen.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Tathiana

Dat komt vanzelf wel ! Iedere baby is anders. Ik had hetzelfde probleem. En ...
Probeerde jullie het wel steeds opnieuw, wij hebben nu namelijk zoiets het is al fijn dat ze iets van rust krijgt en dan maar even bij ons.. ik heb ook zeker zoiets zou vast van zelf komen en inderdaad iedereen is anders. Dankjewel alvast

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op LucaValentijn

Ik leg mijn zoontje (nu 10 wk) eigenlijk bijna altijd wakker in bed. Hierdo ...
Krampjes die zijn hier ook en ook nog dat gevoel dat je niet goed kan poepen.. Dus echt pas in bed als ze beginnen te gapen... overdag slaapt ze hier beneden en vanaf 19.00 heeft ze een slaapzak aan dan ook nog beneden tot de laatste fles 23.00 uur dan naar haar eigen bed. Hier wordt ze slapend weg gelegd maar al snel weer wakker.. ik probeer dan met een speen haar in slaap te sussen dit werkt eigenlijk nooit. Voordat ze weer overstuur is pak ik haar uit bed en wieg haar in slaap meestal slaapt ze dan binnen 10 minuten. Mits ze niet net gepoept heeft dan duurt het wat langer.

4 jaar geleden

Wij zijn ook aan t oefenen met wakker in bed leggen. Wat hier helpt is: wij zijn begonnen met het ochtend slaapje: deze deed ze het beste. Dit lukt inmiddels kei goed! Het 1e middag slaapje lukt ook en het 2e middagslaapje en vroege avond slaapje lukt niet. De middag is in de draagdoek en de avond is op de buik bij mama. De nacht vanaf 23.00u is in de wieg naast ons. Geef het tijd!!! Ze zijn nog zo jong! Onze dochter is 10 weken oud en dat wakker weg kunnen leggen zonder huilen gaat ook pas sinds 1.5 week echt goed. Officieel mag je pas vanaf 18 weken met slaaptraining beginnen. Ze zeggen zelfs dat voor de 6 maanden er geen verkeerde slaapassociatie ontwikkeld kan worden. Dus: rustig aan😊.

4 jaar geleden

Probeer van te voren de prikkels wat te minderen dus als je bijvoorbeeld een voeding geeft voor het slapen doe dit dan in een al bijna donkere slaapkamer. Je kan bijvoorbeeld je kindje helpen met inbakeren of een speentje. Je kent zelf je Kindje het beste dus volg je gevoel. Volhouden is een must. Niet elke keer gelijk uit het ledikantje /wiegje plukken. Je zult merken dat als je volhoudt hij elke keer sneller en makkelijker in slaap valt. Begon hier met anderhalf uur en dat werdt steeds korter. Nu kan ze in 10min in slaap vallen. Wel met een speentje. En echt niet elke keer. Succes! En geef niet zomaar op. Je zult beloond worden! 😘

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Wensenmama

Wij zijn ook aan t oefenen met wakker in bed leggen. Wat hier helpt is: wij ...
Fijn zo’n berichtje! Ik twijfel zo vaak aan mezelf dat ik misschien dit nooit had moeten doen en gelijk wakker in bed moest leggen maarja dat weet je allemaal niet als je net moeder bent. We zullen het voor nu even zo laten langzaam beginnen met oefenen al lukt het al met een slaapje dat is wel het begin.

4 jaar geleden

Ik heb deze week het boek "Baby in een droomritme" gelezen en naar aanleiding daarvan ook gestart met wakker in bed leggen. Mijn zoon (8 weken) sliep eerst overdag vrijwel niet en nu gaat het al veel beter! Hij valt zelf in zijn bedje in slaap, maar ik zit wel bij hem in de kamer. Als hij slaapt loop ik weg.

4 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Ik heb deze week het boek "Baby in een droomritme" gelezen en naar aanleidi ...
Dat doe ik ook, anders blijf je lopen 😅

4 jaar geleden

In de kraamweek legde we haar steeds slapend in bed. Niet zo gek want ze slapen super veel in de kraamweek. Elke week worden ze iets wakkerder. Wij wisten niet wat goed of slecht was dus wakker of slapend in bed gelegd de eerste week na de kraamzorg en huilen was eruit halen en wiegen. Maar in het oei ik groei boek heb je nu ook een gedeelte slaap. En op internet zagen we wakker weg leggen. Dus dat hebben we geprobeerd toen ze 4 weken was. Natuurlijk gaat ze dan huilen want ze is wel slim natuurlijk dat als ze huilde we haar pakte. Maar nu niet meer. Ze is nu 7 weken bijna 8. Iedereen heeft zijn eigen manier maar onze manier gaat zo. We voeden haar en houden haar een 20 min een kwartier omhoog. Meestal valt ze dan in slaap. We bakkeren haar dan in haar wiegje/ledikantje in. En voor ik haar al neerleg word ze wakker uit zichzelf. Dan probeer ik de speen wil ze die wel dan geef ik haar een kussie en loop weg. En wil ze hem niet dan loop ik ook weg. Als ze huilt dan kom ik en kijk ik haar niet aan ( want contact is leuk vooral als ze niet wil slapen ( tenzij ze krampen heeft)) en geef ik haar de speen als ze hem wil zo niet dan doe ik sssshhhhht en leg me hand op haar borst en wieg haar een beetje. Dan word ze rustig huilt niet meer en loop ik weer weg. Wat voor ons helpt is niet te lang blijven hangen en niet te veel contact. En ik had er erg moeite mee want me moederhart zegt oppakken knuffelen vasthouden. Maar een baby die niet goed slaapt is een niet zo een happy baby overdag heb ik zelf gemerkt. En dit hielp bij ons. Wat ook helpt is de kamer super super donker maken. Of een doekje over haar ogen. Zo een konijnen sabbel doekje. Maar ik deed dat nadat ik zag dat ze haar hoofd goed kan bewegen en ik hou haar goed in de gaten op de monitor. Als ze slaapt verleg ik het doekje. Doen ze in het ziekenhuis ook. Dat hielp bij haar heel erg als de ruimte nog te licht is. Nou dit is onze manier. Maar als er krampjes of andere dingen aan de hand zijn dan haalde ik haar wr ook uit. En heb ook met me handen in het haar gezeten en nog steeds soms. Het is mijn eerste en iedereen geeft tips maar eerlijk gezegd ook al is het lief elk kind is anders en wat helpt is je eigen manier. En volhouden. En komt goed. Succes

4 jaar geleden

Ons zoontje valt ‘s avonds laat goed zelf in slaap, hij slaapt dan ook de hele nacht door. Overdag heeft hij er wel veel moeite mee en lukt het vaak ook niet. Vanaf eind van de middag is hij sowieso beneden, want dan wil hij echt niet in bed liggen. Soms slaapt ie dan tijdens een wandeling in de kinderwagen of op ons, maar is ook wel eens de hele avond wakker.

4 jaar geleden

Reactie op Doortje90

Ons zoontje valt ‘s avonds laat goed zelf in slaap, hij slaapt dan ook de h ...
Hij is trouwens ruim 8 weken oud nu.

4 jaar geleden

Mijn dochter kon dat eerst ook niet, die moesten we bij ons houden en in slaap wiegen. Maar bij 10 weken hebben we het weer geprobeerd en nu slaapt ze opeens wel op de slaapkamer in haar wieg overdag! En we kunnen haar half slapend weg leggen, dus dat scheelt al. Ik denk dus dat ze er eerder nog niet aan toe was en nu wel. Komt vanzelf!

4 jaar geleden

Een baby heeft huidhonger en wil in een vertrouwde omgeving in slaap vallen. Logisch dat het bedje dat niet is in het begin, ik zal zeggen minimaal 12 weken voor dat je hiermee begint. Dit artikel gaf mij vertrouwen in wat mijn gevoel zegt :) https://kiind.nl/samen-slapen-is-veilig/

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op des

Een baby heeft huidhonger en wil in een vertrouwde omgeving in slaap vallen ...
Hoop wel dat ze overdag ook eens rustig in haar eigen bedje kan slapen

VRIEND

4 jaar geleden

Mijn dochter kon dat eerst ook niet, die moesten we bij ons houden en in sl ...
We proberen hier nu wel om haar overdag al wiegend in haar eigen bedje te leggen... nog geen effect maar volhouden is het en dat is vaak lastig

3 jaar geleden

Reactie op Roosje85!

We proberen hier nu wel om haar overdag al wiegend in haar eigen bedje te l ...
Hoi Veerle, is het uiteindelijk wel gelukt? Ik zie dat dit al een wat ouder berichtje is. Wij zitten er nu midden in en enkel huilen als we hem wegleggen

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op VdB88

Hoi Veerle, is het uiteindelijk wel gelukt? Ik zie dat dit al een wat ouder ...
Overdag valt ze zelf in slaap soms is ze zo moe en honger tegelijk dat ze nog een flesje krijgt en dan leggen we dr wel slapend in bed. Ook de nachten wordt ze meestal slapend in bed gelegd.

3 jaar geleden

Tot nu toe is dat nog een uitdaging en onze kleine is 9 maanden

3 jaar geleden

Als ik hem wakker weg leg gaat hij al snel huilen. Nu 9 weken oud.