8 Reacties

2 jaar geleden

Ik voel met je mee

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde :(

2 jaar geleden

Ik zou gewoon wat lekkere en gezonde dingen in een schaaltje of bordje op tafel zetten. Zodat hij/zij er altijd bij kan. Ze pakken wel als ze het nodig hebben. Ze leren nu wel dat ze zelf invloed hebben op de wereld. Zelf kiezen/zelf bepalen.

2 jaar geleden

Jup hier hetzelfde, nu inmiddels 4 weken verder en het gaat weer een stuk beter. Dus geef nog niet op

2 jaar geleden

Hier hetzelfde! Zoon bijna 20 maanden. Ik heb van alles geprobeerd maar nu maar geaccepteerd dat het (hopelijk) een fase is. Waar ik eerder alles uit de kast haalde met bijv. iets anders geven qua eten, op schoot etc. probeer ik nu consequent te zijn door echt aan de tafel samen te zitten, het eten neer te zetten en als hij niet eet dan maar niet. Alles wat hij op de grond gooit moet hij samen met mij opruimen. Hij krijgt vanzelf een keer honger of krijgt het in de gaten dat als het eetmoment er is dat hij dat kan eten en anders houd het op. Volgens een collega was dat hetgeen wat bij haar kids toen hielp, dus ik heb hoop😜

2 jaar geleden

Oh ja en zelf een keuze geven: dus ik vraag of hij brood, pap of fruit wil. Iets anders is geen keuze. Bij avondeten is dat alleen wat lastig. Daarnaast samen het eten bereiden, dus samen boterham smeren, bij avondeten bijv. samen aardappels schillen. Handig: learning tower! Heeft nog geen wonderen verricht hier, maar ik heb hoop door alles gestructureerd te blijven doen en consequent te zijn🙈

2 jaar geleden

Hier ook niet willen eten maar echt niks en als hij zin heeft gaat hij wat drinken ik merk wel dat hij mss hoektanden krijgt maar voor de rest is hij wel speels hij ziet wel bleek morgen ga ik naar de kinderarts. Want ben wel ongerust is al van vrijdag dat hij weigert te eten