44 Reacties

6 jaar geleden

Tandarts

6 jaar geleden

Bewust buiten werktijd gepland. Kreeg je niet meer opties?

6 jaar geleden

Jup, ik ook tandarts.

6 jaar geleden

Je kan je ook de avond ervoor ziek melden... Ik heb het op een vrije/schooldag gepland. Je kan ook eerlijk zijn bij je werkgever en zeggen dat je zwanger bent heel pril en dat je naar de verloskundige moet. En dat je het stil wilt houden. Of tandarts, dokter.

6 jaar geleden

Ja precies tandarts, of de loodgieter komt want je hebt een lekkage.. zijn ze moeilijk op werk? Bij mij zijn ze heel makkelijk. Maar ik heb het dan ook gewoon vertelt aan mijn baas

6 jaar geleden

Fysio 👍

6 jaar geleden

Gynaecoloog, kreeg geen enkele wedervraag! Mijn teamleider is een man :p

6 jaar geleden

Gynaecoloog, kreeg geen enkele wedervraag! Mijn teamleider is een man :p
Haha gynaecoloog lijkt mij inderdaad de beste optie :P

6 jaar geleden

Ik zou ook tandarts zeggen. Wij gaan vandaag ook een afspraak plannen. Ben heel benieuwd wanneer we mogen. Probeer het op een vrije dag te plannen, bij mijn vriend zijn ze op het werk niet zo moeilijk

6 jaar geleden

Gewoon dokter afspraak en hoe en wat gaat ze niks aan toch?

6 jaar geleden

Ik zou wel oppassen met "liegen" als je een strikte werkgever hebt. Beste is om het bij HR vertrouwelijk aan te geven, zij moeten wel een geheim kunnen bewaren. Ik neem zelf vrij en geef aan voor persoonlijke reden, welke ik niet graag deel. Krijg ze dan niet "vergoed", maar geeft me wel het beste gevoel.

6 jaar geleden

Ik ben eerlijk tegen mijn leidinggevende. Onder andere, omdat als er iets op werk gebeurt, dat ik het fijn vind/veilig vind dat iemand weet dat ik zwanger ben. Maar ik kan dan wel goed met haar opschieten. Ik weet niet hoe jou band is met je leidingevende

6 jaar geleden

Mijn werkgever was al vrij vroeg op de hoogte ervan, we hebben een hele open bedrijfscultuur gelukkig. Hij weet ook wanneer mijn eerste afspraak is 😄. Toevallig heb ik dan vakantie dus hoefde er geen vrij voor te vragen.

6 jaar geleden

Ik werk er nog maar net, denk niet dat mijn baas om dit nieuws staat te springen. Wij gelukkig wel, kan hij je hierom ook ontslaan?

6 jaar geleden

Reactie op missesdw

Ik werk er nog maar net, denk niet dat mijn baas om dit nieuws staat te spr ...
Zwangerschap mag geen reden zijn voor ontslag. Echter als je nog geen vast contract heeft kan je leidinggevende besluiten om het niet te verlengen. Hierbij hoeft geen reden aangegeven te worden...

6 jaar geleden

Reactie op Aabbcc

Zwangerschap mag geen reden zijn voor ontslag. Echter als je nog geen vast ...
Verlenging hangt af van hoe je het vooraf hebt geregeld. Tijdelijk met uitzicht op vaste aanstelling is vaak een constructie dat tijdelijk enkel niet naar vast omgezet kan worden indien er sprake is van slecht functioneren. Is een halve dag vrij nemen geen optie? Vaak werkt eerlijk zijn toch het beste..

6 jaar geleden

Ik heb het op mijn vrije dag gepland. Aangezien mijn leidinggevende absoluut niet makkelijk is. Misschien dat jij dat ook kan doen?

6 jaar geleden

Je bent juist heel erg goed beschermd als je zwanger bent. Ontslag mag zeker niet.

6 jaar geleden

Helaas was een ander tijdstip niet mogelijk, in ieder geval was dit dan een moment dat wij niet zouden kunnen. Het is hier op zou vrij open maar we houden het liever nog even voor ons. Ik denk dat het een dokter of tandarts bezoek gaat worden.. dan bekijken we na de eerste echo wel wanneer we het precies gaan vertellen

6 jaar geleden

Ik werk full time dus een vrije dag zit er helaas niet in. En vrij nemen is toevallig op de betreffende dag ook niet mogelijk Haha! 🙈