10 Reacties

2 jaar geleden

Hoi hoi, zelf geen ervaring. Maar voor mijn werk wel eens voor een kindje van 2 jaar opvang moeten regelen. De leidsters vertelden dat kinderen mogelijk langer nodig hebben om te wennen. De vraag is dan ook een beetje of je de struggels van je kindje om aan te passen en in te mengen op vindt wegen tegen jouw doel. Lastige afweging.....

2 jaar geleden

Mijn zoontje gaat 3 dagen naar opa of oma. En de andere 2 dagen thuis bij een van ons. In april wordt hij 2 jaar en gaan we 1 ochtend peuterspeelzaal doen, als dit goed gaat breiden we het uit naar 2 of 3 ochtenden. Omdat we het ook belangrijk vinden dat hij leert met andere te spelen en opa/oma te ontlasten.

2 jaar geleden

Onze dochter is ook nog nooit naar de opvang geweest. Begrijp je helemaal. Ben benieuwd hoe het verder gaat! Dus volg even.

2 jaar geleden

Mijn dochterje gaat al vanaf dat ze 7 weken is naar de opvang. Zij is niet anders gewend en weet niet beter, dus heeft er nooit moeite mee als ik haar breng ☺ ze zwaait me zelfs altijd uit. Ze gaat 2 middagen van 13 tot 18 uur

2 jaar geleden

Hoeveel keer in de week gaat hij naar de opvang? Ik heb ook 2 lieve oma's en mijn zoontje (inmiddels 4) en mijn dochtertje (20 maanden) gaan beide 1 dag naar de opvang van jongs af aan. Maar merk dat het vooral voor mijn dochter te weinig is 1 dag. Ze is 2 maanden geleden gewisseld van opvang en ze vindt het niet leuk.. Veel bij de juf hangen, weinig slapen, weinig eten en weinig drinken.. Wij gaan vanaf volgende week 1,5 dag proberen zodat ze sneller kan wennen en haar plekje vindt. Dit overigens maar tijdelijk omdat ik die uren eigenlijk niet nodig heb.. Bij mijn zoontje toen 3 was het ook altijd weer weken wennen als na de lockdown de opvang weer open ging. succes!

2 jaar geleden

Reactie op Brie

Hoi hoi, zelf geen ervaring. Maar voor mijn werk wel eens voor een kindje v ...
Ja ik ga er ook vanuit dat hij meer tijd nodig heeft. Door corona ook weinig gewend en daarnaast lastige leeftijd met eigen willetje

2 jaar geleden

Reactie op Alice2020

Hoeveel keer in de week gaat hij naar de opvang? Ik heb ook 2 lieve oma's e ...
Hij gaat dus vanaf deze week 2 ochtenden van 8.00 tot 12.30. Ik hoop zo dat hij gewoon zijn plekje gaat vinden, hij is zo graag buiten en lekker ondernemend en wijst en zwaait altijd naar andere kindjes buiten. Hoop dat hij daar lekker zijn energie kwijt kan, kan leren spelen met andere kindjes, ander speelgoed, anderen die zeggen wat wel niet mag en daardoor wat sociale vaardigheden leert en om te delen en ook gaat snappen dat papa/mama/opa/oma er niet áltijd kunnen zijn

2 jaar geleden

Mijn zoontje is nu binnen 3 dagen ook 20 maand en hij gaat niet naar de opvang en ik ervaar hier ook dat hij geen ontbijt geen middagmaal geen avondeten hij wil niks eten heel de dag ook zeuren en mopperen hangen driftbuien op alles nee doen echt de dreumes uithangen en de nachten zijn er ook niet naar ik ga vanmiddag naar de kinderarts wat dat niks eten zint me niet . Ik hou je op de hoogte

2 jaar geleden

Mijn zoontje is met 16 maand voor het eerst naar de opvang geweest. Eerst twee keer kort, met mij erbij, daarna langzaam opgebouwd. Eerst 2 uurtjes, daarna 3. Toen met eten, erna met slapen enzovoort. De tweede week was moeilijker met huilen enzo, toen kreeg hij het door wat er gebeurde als we naar de crèche gingen 😉 maar sindsdien geen problemen meer en hij vindt het zelfs erg leuk!

2 jaar geleden

Hoi ik heb ook de luxe dat hij niet naar de opvang hoefde maar wel gedaan ook om te spelen met andere kindjes. Ik weet dat het bij wennen hoort, huilen bij brengen maar huilend ophalen dat vond ik niet fijn. Ik heb een luisterkindafstemming aangevraagd om te kijken hoe hij de opvang echt ervaarde. Hij was toen 18mnd. Er kwam uit dat hij het er echt nog niet fijn vond en blij was als hij naar huis mocht. Nu gaan we hem met 2,5jr naar de peuterspeelzaal brengen, zijn ook geen hele dagen en wss is hij dan iets socialer bewust. Mss is het wat om te kijken of het wat voor je is🤷🏻‍♀️