Door de corona en de luxe dat ik 2 oma's volledig tot mijn beschikking heb is onze zoon nooit naar de opvang geweest.
Hij is nu bijna 20 maanden en voor zijn ontwikkeling vinden wij het goed dat hij toch gaat.
Meerdere mama's die hun kindje pas op latere leeftijd naar de opvang hebben gedaan? En wat zijn jullie ervaringen?
Hij is 2 ochtenden wezen wennen nu. De eerste keer ging goed, lekker gespeeld, alleen op het laatst tijdens de boterham wilde hij niet eten en ging hij huilen.
De tweede keer begon hij te schreeuwen toen wij weg gingen en was rest van de ochtend alles daar nee en huilen. We hebben hem toen eerder opgehaald.
Nu gaat hij morgen officieel voor "het echt" en na die laatste ervaring vind ik het erg spannend.
Ook omdat hij laatste dagen zooo tegendraads is. Wil geen fruit, wil geen brood, wil geen avondeten, veel hangen, zeuren, mopperen, huilen, tegendraads doen.
Ben bang dat hij morgen niéts eet, de hele ochtend "vervelend" is en alleen maar huilt en moeilijk doet.
Iemand ervaring? Hoe lang duurde het wennen? Of verhalen om beetje herkenning te lezen 🙈