10 Reacties

3 jaar geleden

Hier spenen gekocht met t zelfde idee maar na 4 maanden pakte die zijn duim en bij 7 maanden stopte die de staart van zijn knuffel in zijn mond, Zelf vind ik t allemaal prima, heel af en toe pakt hij zijn duim, voor zuig behoefte, Eerst vond ik t jammer dat hij zijn speen niet pakte, maar nu is hij gelukkig met zijn knuffel en ik hoef snachts nooit mijn bed uit om een speentje te geven... Elk nadeel heeft zijn voordeel, Zelf hier ook geduimd en een beugel gehad, Kinderen kunnen zelfs nog met 2 jaar gaan duimen, zal er nu ook niet te druk om maken.

3 jaar geleden

Mijn dochter heeft nooit een speen geaccepteerd.. ze duimt ook niet.. hoop stiekem dat ze dit ook niet gaat doen 😉

3 jaar geleden

Wij hebben tot 3maand een speen gebruikt maar meer om tijdens het huilen rustig te krijgen en met slapen.. opeens wilde ze hem niet meer en vond ze haar duim.. die heeft ze na 1 maand ook niet meer gebruikt en sindsdien duikt ze niet meer en een speen krijgen we er ook niet in. Die trekt ze eruit en gaat er dan op kauwen 😅

3 jaar geleden

Hier ook allebei spenen kindjes en dat gedaan met de zelfde reden als jou. Onze oudste is nu 2,5 en wil haar er wel af hebben binnenkort. In juni krijgt ze een nichtje dus is het plan om het speentje aan de baby te geven (ben benieuwd 🙈). Soms denk ik waar ben ik aan begonnen 😅 Moet trouwens zeggen, ze krijgen allebei de speen alleen in bed. Speen is nooit beneden, dus ze lopen er niet de hele dag mee rond

3 jaar geleden

Reactie op MK-89

Hier ook allebei spenen kindjes en dat gedaan met de zelfde reden als jou. ...
Ohja, ons plan is om idd ook de speen straks alleen in bed te gebruiken, maar af en toe mag het nog beneden. Omdat het in zijn geval helpt tegen de hik en tegen het vele kwijlen. Maar zodra dat minder word dan alleen de speen in bed.

3 jaar geleden

Onze zoon van 25 mei wilt ook geen speeltje meer. Word echt boos als de speen in zijn mond gedaan word. Hij stopt het oor van zijn knuffel konijn in zijn mond😓😂

3 jaar geleden

Mijn zoontje gebruikt zijn speen nooit een duim in zijn mond gehad ook, mijn vriend en ik zelf hebben ook nooit geduimd. Wij hebben de speen overal liggen en maakt hem van zelf als die hem wilt, maar meestal geven we hem alleen om rustig te worden en als die gaat slapen

3 jaar geleden

Mijn oudste (ruim 2,5) heeft tot voor kort altijd een speen gehad in bed. De jongste (9 maanden) heeft de speen nooit begrepen en we hebben meerdere soorten geprobeerd. Zodra ze haar filmpje gevonden had, troost ze zichzelf met haar duim. Een echte keuze hebben we hierin dus niet gehad. :)

3 jaar geleden

Filmpje = duimpje

3 jaar geleden

Die van ons heeft nooit geen speen en duimt ook niet 🤷‍♀️