11 Reacties

2 jaar geleden

Aaah, wat naar dat ze zo in paniek raakt bij het zien van haar bedje! Ik heb geen idee, maar kan wel mijn ervaring met een peuterbedje delen. Mijn zoontje van dezelfde leeftijd slaapt vanaf dat hij anderhalf jaar is in een peuterbed. Hij heeft een ledikantje altijd verschrikkelijk gevonden en slaapt daar veel beter. Volgens mij heeft het hem een gevoel van zelfstandigheid waar hij veel behoefte aan heeft (zelf het bedje in en uit kunnen). Wat ik leuk vindt aan een gewoon bed is dat je er lekker even bij kan zitten voor een boekje, even knuffelen... Als ik jouw verhaal lees, kan ik me best voorstellen dat een peuterbed zou kunnen helpen, omdat je dat wat meer van haar slaapkamertje kan maken dan alleen een plek om te slapen. Samen lezen, knuffelen, overdag wat spelen. Leuk dekbedje uitzoeken, gezellig knuffeltjes erbij... Misschien wordt ze dan weer helemaal blij van haar kamertje!

2 jaar geleden

Ik vind 2 jaar wel vroeg voor een peuterbedje. Er is wel een slaapregressie rond de 2 jaar, misschien zou dit het kunnen zijn

2 jaar geleden

Het word door veel slaap coaches afgeraden om op deze leeftijd al over te gaan op een peuter bed. Eigenlijk is het beter bij 2.5 en 3 jaar. Veel kinderen maken ronde deze tijd een slaapregressie door en zoeken de grenzen op. Waarbij veel ouders denken dat het tijd is voor een peuterbed maar dat is echt te vroeg. Ik zou het gewoon even aankijken. Geef het de tijd.

2 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Het word door veel slaap coaches afgeraden om op deze leeftijd al over te ...
Mag ik vragen waarom precies het te vroeg is? Ik denk namelijk dat het heel erg afhangt van het kind.

2 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Mag ik vragen waarom precies het te vroeg is? Ik denk namelijk dat het heel ...
Het zal ook best per kindje afhankelijk zijn maar over het algemeen word het pas aangeraden vanaf 2.5 jaar.

2 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Het zal ook best per kindje afhankelijk zijn maar over het algemeen word he ...
Ah bedankt voor je reactie!

2 jaar geleden

Wij hadden dit een paar weken geleden. Het ging na 2 weken weer over. We hebben toen een matras naast haar bedje gelegd en daar opgeslapen 😂

2 jaar geleden

Reactie op BBTV

Wij hadden dit een paar weken geleden. Het ging na 2 weken weer over. We he ...
Dat heeft dus geen effect 🥲. Het maakt niet uit of wij er bij zijn of niet. Ze wilt gewoon dat bed uit. Als we haar bij ons in bed leggen, is er niks aan de hand. Ook (of misschien wel juist) als wij er niet bij zijn.

2 jaar geleden

Hier dus precies hetzelfde verhaal, over een maandje is ze 2 en sinds 2 weken wilt ze gewoon echt niet naar bed. Zó vermoeiend en frustrerend. Ze kan het ook serieus uren volhouden, dan wilt ze boekje dan wilt ze weer fles. Wanhopig geworden …

2 jaar geleden

Reactie op mamavanNisaa

Hier dus precies hetzelfde verhaal, over een maandje is ze 2 en sinds 2 wek ...
Pffff 2 weken? Ja, het is zo frustrerend.. vooral omdat ze zelf aangeeft moe te zijn en naar bed te willen maar zodra we dr naar bed brengen is het draaama.. en ik herken dit helemaal niet van haar

2 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Pffff 2 weken? Ja, het is zo frustrerend.. vooral omdat ze zelf aangeeft mo ...
Jaa echt serieus 2 weken :( ben zo moe Maarja het gaat over! De vraag is wanneer .. we can do this 💪🏻 Xx