Mijn dochtertje wordt over 2 weken 2 jaar. Nu is het sinds een paar dagen echt drama met slapen. De voorbereiding naar het slapen gaan, gaat prima. Pyjamaatje aan, tanden poetsen, kusjes geven en welterusten zeggen. Ze doet het allemaal en snapt ook dat ze moet gaan slapen. Alleen het moment dat we daadwerkelijk haar kamertje in lopen om te gaan slapen slaat de paniek toe. Ze wilt niet in bed liggen en gilt het uit. Dit ligt niet aan de ruimte, wat ik eerst dacht, want ze heeft dit zowel bij ons als bij mijn (schoon)ouders. Er is zover ik weet ook niks raars voorgevallen, ze is altijd een hele goede slaper geweest en slaapt al ruim een jaar door. Met sprongetjes heeft zij wel vaak last met slapen maar dit duurt nooit heel lang. Ze heeft nog nooit een nacht bij ons in bed geslapen, maar uit pure wanhoop had ik haar uiteindelijk in ons bed gelegd, ben de kamer uit gegaan en binnen no time lag ze te slapen. Ze had dus niet de behoefte aan gezelschap van ons, want het was prima dat ik weg ging.
Nu vraag ik mij dus af of dit een sprongetje kan zijn, of dat het misschien ligt aan het ledikant. Dat ze dat niet meer fijn vind? Ik zit dus nu te twijfelen over een peuterbed, misschien dat dat helpt. Wat zijn jullie ideeën hierover? Misschien ervaringen?