42 Reacties
6 jaar geleden
Die van ons ook sinds week 2 spruw. Sinds paar daagjes trekt het weg. Met nystatine echt 4 x per dag. Speentjes en flesjes elke dag uitkoken en spoelen na gebruik. Ook doekjes niet te vaak gebruiken. Bedje iets vaker afhalen of doek bij hoofd gedeelte over matrasje leggen dan kan je die elke dag afhalen.
De pijn is helaas weinig mee te doen, je mag best kleine zetpil paracetamol geven ( uiteraard in overleg met je dokter). Deden wij ook hoor!
Gewoon ff lekker janken hoor tis ook echt heel zielig. Hoop dat je hier wat aan hebt.
6 jaar geleden
Jaa ons meisje heeft het ook helaas. Na dag 5 ontdekte wij het. Onze kraamhulp adviseerde kokosvet/olie na elke voeding op haar tongetje te smeren met een gaasje. Of even haar speentje in het vet te dopen. Het is nu op dag 11 een stuk beter al. We proberen het eerst zonder medicatie. Alles goed uitkoken. Ze krijgt borstvoeding dus ik smeer het ook op m’n tepels. Succss er mee💕
6 jaar geleden
Onze kleine meid van 4 weken heeft het ook. Al een pak beter sinds we na elke voeding daktarin zalf (orale versie) in de mond smeren. Ook steriliseren we de speentjes en flesjes na elke voeding. Komt goed! 😊
6 jaar geleden
Reactie op Helena B
Die van ons ook sinds week 2 spruw. Sinds paar daagjes trekt het weg. Met n ...
Ja wij hebben ook druppels voor in de mond, 6x per dag na de voeding. Flesje koken we na elke voeding uit. Sinds gisteren die druppels en zien wel qua het witte zeker verbetering. (Haar tong is veeel schoner) alleen qua pijn is het volgensmij nog niet echt minder..
Vind het echt afschuwelijk om die paniek te zien tijdens het aanhappen. Breekt mn hart echt 😔
6 jaar geleden
Reactie op Janny-Amanda
Onbewerkte kokosolie helpt goed.
Dit zie ik veel voorbij komen. Hoe werkt dit precies? Kan dat in combinatie met de medicijnen of is het een alternatieve oplossing?
6 jaar geleden
Hier helaas al vanaf 2 weken oud last van, dus vorige week (na 2 weken) medicatie gekregen. Merk wel wat verbetering met drinken en minder pijn bij mezelf met de borstvoeding maar zijn tong blijft wit. Helaas las ik pas na het starten over kokosolie, anders had ik dit eerst geprobeerd ipv medicatie. Is jullie geadviseerd om de druppels na de voeding te geven? Ik gaf het eerst erna, maar dan spuugde hij bijna alles weer uit dus geef het nu ervoor..
6 jaar geleden
Reactie op Ro-a
Hier helaas al vanaf 2 weken oud last van, dus vorige week (na 2 weken) med ...
Gelukkig gaat het voeden zelf wel al beter! Ja, druppels na de voeding (eerste x ervoor want erna werkte echt niet
6 jaar geleden
Reactie op Ro-a
Ow ik baal dat dat er niet bij is verteld! Doe het dus al 4 dagen verkeerd ...
Ik zie dat mn bericht half is doorgekomen. De reden voor achteraf geven is vgm zodat het kan intrekken en beter werkt! Ik wilde ook liever vooraf want na der flesje viel ze in slaap steeds en doordat we haar elke x moesten wakker maken sliep ze niet meer... ik geef t nu direct na t flesje en laat haar dan ff bij ons liggen. Dan valt ze in slaap!
6 jaar geleden
Reactie op Doortje90
Ons zoontje is geboren op 16-5 en heeft sinds het weekend spruw. Door regel ...
Op een gegeven moment werd ze onrustig tijdens het drinken en sliep ze minder. Ze begon daarna heel lastig en paniekerig aan te happen. Het speentje zat in haar mond maar ze wilde hem niet pakken en begon keihard te huilen. Ook klakken van de tong kan wijzen op irritatie / pijn. Op een gegeven moment wilde ze eig niet eens meer aanhappen omdat het zeer deed, een 'pijn' huil is direct te onderscheiden van een jammer huil, bij ons in ieder geval. Dit gebeurde allemaal in 2 dagen. Vrijdags viel het nog mee en zondag was het echt heel erg geworden. Vooral het drinken en paniekerige gedoe met aanhappen deed bij mij de 'alarm bellen' rinkelen, daardoor merkte ik dat ze echt pijn had ipv irritatie.
Ook stopte ze opeens der eigen handje/vingers niet meer in haar mondje en als ze het deed wederom huilen...
Wellicht herken je hier wat van, hoop eigenlijk van niet want het is heel naar om te zien en te horen! Ik heb er wel even goed om gehuild omdat ik mij zo machteloos voelde 😔
6 jaar geleden
Reactie op Gabmei2020
Op een gegeven moment werd ze onrustig tijdens het drinken en sliep ze mind ...
Dat heeft mijn zoontje dan zeker niet. Als hij het echt op een krijsen zet betekend het dat hij honger heeft en hij hapt dan ook meteen goed aan en drinkt goed. Verder pakt hij zijn speentje ook gewoon en stopt ook vingers in zijn mond.
Onze huisarts heeft nu adviezen gegeven en dan moet het binnen 2-3 weken weg zijn. Maar als hij pijn krijgt, dan krijgen we eerder een recept.
6 jaar geleden
Reactie op Doortje90
Dat heeft mijn zoontje dan zeker niet. Als hij het echt op een krijsen zet ...
Als het 100% zeker is dat hij spruw heeft zou ik wel al beginnen met een vorm van medicatie voordat het erger wordt en hij of jij pijn krijgt want dan voorkom je heel wat gedoe en ellende zegmaar.. ze zeggen wel dat het over kan gaan vanzelf maar dat gebeurd vrij zelden is mij verteld..
Als je bv geeft moet jij ook behandeld worden anders blijf je elkaar besmetten.
Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk!
6 jaar geleden
Reactie op Doortje90
Ik vind het wel echt lastig om soms bepaalde signalen te herkennen.
Gelukkig heeft hij geen pijn of last ervan! Bij ons kreeg ze pas na een paar dagen de omslag naar pijn.
6 jaar geleden
Reactie op DDDEEM
Iemand een idee of dit spruw is of puur melkaanslag? Vrijdag komt het CB en ...

Kan je het wegvegen met een spuugdoekje?