30 Reacties

5 jaar geleden

Ik geef bv maar kolf af en toe wel, de flesjes kunnen in de vaatwasser dus dat doe ik na ieder gebruik. Speentje kook ik ongeveer om de 3 a 4 dagen goed uit. Als hij buiten is gevallen kook ik het meteen bij thuiskomst uit :)

5 jaar geleden

Ik doe de flesjes na gebruik in de vaatwasser en de spenen eigenlijk ook.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

De kolfspullen en flesjes steriliseer ik dagelijks in de magnetron sterilisator. Ik heb wel een vaatwasser maar voelt toch hygiënischer om met de hand af te wassen en daarna te steriliseren. (Is misschien onzin?) Ik gebruik een bibs-speen die van natuurrubber is welke je niet opnieuw mag blijven uitkoken. Die moet je dagelijks even afspoelen met kokend water (en dan om de 5 weken vervangen) :)

5 jaar geleden

Heel eerlijk. Ik ben daar echt heel slecht in en doe het eigenlijk nooit haha! De oudste leeft ook nog steeds, dus zal nu ook wel goedkomen🙈

5 jaar geleden

Ik spoel na iedere voeding de fles eerst met koud en daarna met heet water af. Wij hebben 3 flessen, na iedere 3e voeding was ik de fles met de hand af in een heet sopje. En sowieso iedere avond was ik alle flessen af die dan nog nog niet zijn afgewassen zodat ik de nachtvoeding en de ochtend altijd een schone fles heb en 1 fles kan meegeven naar de opvang

5 jaar geleden

En steriliseren doe ik om de 2 of 3 dahen5in de magnetron

5 jaar geleden

Ik was altijd uit met koud water - warm water met sopje - koud water. Of id vaat. Echt steriliseren niet dus en schijnt ook niet nodig te zijn als je een gezond kindje hebt 😊

5 jaar geleden

Ook volgens het voedingscentrum is uitkoken niet meer nodig; zo lang je je spullen met heet sop of in de vaatwasser (programma min 50C) afwast. Let wel; alleen als je zeker weet dat er geen loden leidingen door je huis lopen.. https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/borstvoeding-en-flesvoeding/flesvoeding-geven/hoe-maak-ik-de-fles-klaar-.aspx

5 jaar geleden

1x per week steriliseren in de magnetron, spenen elke dag (heb er 2 dus wissel ze om) ook in de magnetron. Vaatwasser was bij mij geen succes. Verziekte echt de flesjes 😅

5 jaar geleden

Ik was altijd uit met koud water en kook alle flessen en spenen ong 1x per week alles uit in een grote pan met water en een scheutje natuurazijn
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Wij wassen hier elke dag het flesje gewoon af met afwasmiddel en wij koken de fopspenen en het spee rje van de fles ongeveer 1 keer per 3 dagen uit. Onze kraamzorg vertelde dat het uitkoken van het flesje alleen nodig is als je hem nieuw koopt en daarna is goed afwassen voldoende.

5 jaar geleden

Wij steriliseren de spenen 1 keer per dag en de flessen eigenlijk na elke voeding. Hebben 2 flessen dus daarna in de magnetron sterilisator. Misschien overdreven maar een kleine moeite.

5 jaar geleden

Reactie op Gabriellenaomi

Heel eerlijk. Ik ben daar echt heel slecht in en doe het eigenlijk nooit ha ...
Hahaha heerlijk! Hier dus ook 🙈 in de kraamweek werd het gedaan, daarna eerst nog wel af en toe. En nu misschien een x 1 keer in de 2 weken of zo

5 jaar geleden

Reactie op MK-89

Hahaha heerlijk! Hier dus ook 🙈 in de kraamweek werd het gedaan, daarna ee ...
Jup.. hier ook! Volgens de richtlijnen van RIVM hoeft dat ook niet meer. Alleen de eerste keer na aankoop. Daarna is afwassen met een sopje of in de Vaatwasser op minimaal 50 graden voldoende voor flesjes én speentjes. Ga daar niet meer tijd aan verspillen dan strikt noodzakelijk 😅 Eens in de 2 weken koken ik ze toch even uit. Al is het alleen om me niet schuldig te voelen dat ik zo'n loedermoeder ben 🤣

5 jaar geleden

Ik maak de flesjes schoon met een sopje na elke voeding en elke zondag kook ik het flesje uit

5 jaar geleden

Na elk gebruik met koud en warm water. Elke ochtend uitkoken van alle spulletjes. Ik kolf fulltime en ik vind het prettig om dat elke dag gesteriliseerd te hebben. Kook ik de rest gelijk mee. flessen van dr brown doe ik met een sopje of in de vaatwasser, die gaan lekken

5 jaar geleden

Bij ons in de kraamweek is gezegd dat dit alleen de eerste 6 weken moet dit dan ook gedaan daarna gewoon sopje en goed afspoelen

5 jaar geleden

Wij koken elke avond na de laatste fles de fles uit, dit is niet noodzakelijk. Maar vind het voor mijn eigen gevoel wel zo prettig en het is een kleine moeite 😌

5 jaar geleden

Reactie op Minoes87

Na elk gebruik met koud en warm water. Elke ochtend uitkoken van alle spull ...
Gaan die lekken van uitkoken? Op wat voor manier? Wij doen ze namelijk altijd in de magnetron sterilisator

5 jaar geleden

Gaan die lekken van uitkoken? Op wat voor manier? Wij doen ze namelijk alti ...
Wij steriliseren dr. Brown flessen elke dag. Gaan bij ons niet lekken hoor.