5 Reacties

één jaar geleden

Waar ik me ook vooral zorgen om maak is als ze straks naar een school van kentalis moet gaan wordt dat heel lastig het is best verweg ik zelf heb geen rijbewijs geen auto dus, fiets en bus wordt dan ook heel moeilijk omdat ik nog een baby heb, schoolbus hebben ze niet. (het reguliere school is om het hoek van ons huis) zou heel graag willen dat ze op die school kan terecht komen maar door haar taalachterstand is dat moeilijk en niet verstandig pff maak me nu al zo druk om zulke dingen.. hebben meer ouders dit soort situaties???

één jaar geleden

Bij mijn zoontje is ook TOS geconstateerd, hij is 3 en staat op de wachtlijst voor de taaltrein van Kentalis. Hij is ook sociaal, snapt alles en kan ook alles duidelijk maken, maar zijn woordenschat is erg klein. Ik maak me helemaal niet druk, ik weet zeker dat hij prima zal praten als hij 10 is haha, hij heeft gewoon wat meer hulp nodig. Kentalis schijnt echt superleuk te zijn. En mij is verteld dat als het moeilijk zou zijn met vervoer, ze opgehaald kunnen worden met een busje. Ik weet niet waar je woont maar bij jou zal dat ook vast kunnen?

één jaar geleden

Hoi hoi! Ik heb geen ervaring hiermee in mijn privé. Wel goed dat je dit laat onderzoeken. Vanuit mijn werk ben ik er wel bekend mee. Het kan zijn dat het gewoon wat later op gang komt, of dat er meer aan de hand is. Ik kan me zo voorstellen dat je zorgen maakt voor nu, maar ook over haar toekomst. Mogelijk kan je leerling vervoer aanvragen via de gemeente. Heel veel sterkte en succes

één jaar geleden

Ik hoor idd heel veel posetieve ervaringen over het school van kentalis, vind het ook helemaal niet erg dat ze daar heen moet gaan ofso het is juist beter voor haar want die extra begeleiding heeft ze hard nodig voor haar taalontwikkeling, alleen vindt het jammer dat het niet op loopafstand is , en als ze dan met een busje moet gaan dan kan ik haar zelf niet brengen naar haar klas knuffels kusjes geven enz. Mischien te vroeg en onnodige zorgen maar het voelt toch heel anders, ik denk dat ik gewoon aan het idee moet wennen

één jaar geleden

Reactie op Ccee

Ik hoor idd heel veel posetieve ervaringen over het school van kentalis, vi ...
Ja dat snap ik heel goed, ik zou het ook heel vervelend vinden als ik mijn zoontje niet zelf kon brengen. Maar als ik het zo lees uit je verhaal, dan zijn er nog geen onderzoeken geweest? Dan kan het nog wel een tijdje duren voordat ze daadwerkelijk op die school zit, de wachtlijsten zijn heel lang. Voor hetzelfde geld praat ze tegen die tijd als een malle haha!