Hoi, even mijn verhaal kwijt. mijn dochter (van net 3) heeft een taalachterstand ze gaat naar psz sinds 6 maanden daar viel het ook op natuurlijk vandaar is ze verwezen naar kentalis voor onderzoek. Even over mij dochter
Ze begrijpt bijna alles wat je zecht kan bijna alle namen spreken van ons gezing, wij zijn 2talige plus ze hoort ook heel vaak engels van haar zus ze kan ong 10 woorden van ons eigen taal 20 Nederlands 20 Engels, heel weinig dus, daarnaast doet ze heel veel met gebarentaal als zij honger heeft laat ze haar buik zien bijv. Ze is heel sociaal, is goed met communicatie met kinderen zo wel ouderen ondanks haar taalachterstand (ook volgens juf en cb art) ik zelf twijfel over haar oortjes, tos, of door corona periode zij is net in het corona crisis geboren waar we voor al het eerste jaar bijna alleen maar thuis waren ze was 14 maanden toen we voor het eerst op visite gingen en anderhalf toen we voor het eerst naar speeltuin of speelplekken gingen maar dan ook heel weinig nu sinds een half jaar doen we meer sociale activiteiten ik merk dat ze vooruit gaat maar toch heeft ze dus wel een groot verschil met haar meeste leeftijtgenoten kwa taalontwikkeling maak me heel druk om