15 Reacties

5 jaar geleden

ik heb precies hetzelfde . kleine van mij is van 26 april. dus einde van de maand al 6 maanden. ik kan het nu heel soms weer gebruiken. meestal de eerste lukt wel maar zodra ik de 2 keer wil verschonen krijg ik het er bijna niet in. en dan zit het ook niet lekker. ben naar de gynaecoloog geweest en heb een hele kleine verzakking . daarvoor kan je bekkenbodem therapie doen. . ik heb dit probleem nooit gehad bij me vorige zwangerschappen. ook heb ik nog steeds last van wat lichte bloedverlies. dus loop eigelijk altijd met inleg kruisjes of maand verband. voor iemand die altijd alleen tampons gebruikte is dit heel vervelend. als goed is zou het in de loop van de tijd over moeten gaan.

5 jaar geleden

Hi, wat vervelend zeg! Ik zou zeker even met je huisarts overleggen. Succes!

5 jaar geleden

Ik vandaag voor het eerst ongesteld geworden na 5,5 maand. Wilde ook tampon gebruiken maar deed zoveel pijn! Vorige keer na m’n bevalling geen last van. Ik wacht de volgende keer even af en ga dan ook maar de huisarts bellen. Heb ook het idee dat er een en ander verzakt is😟

5 jaar geleden

Reactie op Gabriellenaomi

Ik vandaag voor het eerst ongesteld geworden na 5,5 maand. Wilde ook tampon ...
Heb hetzelfde, en hij zakt eruit... 😔

5 jaar geleden

Heb hetzelfde, en hij zakt eruit... 😔
Rot hé! En het ergste, ik ben allergisch voor maandverband. Alleen kraamverband gaat goed. Was net blij dat ik daar vanaf was 😅 Nu Etos eigen merk maandverband gekocht en tot nu toe gaat het goed gelukkig, anders toch maar weer kraamverband 🥴

5 jaar geleden

Oei dat is nog vervelender! Al katoenmaandverband geprobeerd? https://www.kruidvat.nl/sanature-100-katoenen-normal-maandverband/p/3745778

5 jaar geleden

Zijn er ook dames die zo'n cup gebruiken? Ik merk dat ik het nu na de bevalling niet zo goed aandurf, bang dat de baarmoedermond daar nog te gevoelig voor is

5 jaar geleden

Reactie op Smaas

Oei dat is nog vervelender! Al katoenmaandverband geprobeerd? https://www ...
Nee ken ik niet! Moeite waard om uit te proberen! Thanks!

5 jaar geleden

Zijn er ook dames die zo'n cup gebruiken? Ik merk dat ik het nu na de beval ...
Wil ik ook, maar als een tampon al zeer doet, durf ik zo’n cup helemaal niet. Maar zou het heel graag uitproberen!

5 jaar geleden

Ja zeker! Gebruik ik al jaren. En na bevalling andere maat gekocht, ging helemaal prima.

5 jaar geleden

Reactie op Gabriellenaomi

Wil ik ook, maar als een tampon al zeer doet, durf ik zo’n cup helemaal nie ...
En cup is juist veel fijner. Een tampon zuigt zich vol en wordt daarom heel groot en stug. Een cup is flexibel.

VRIEND

5 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem 😐 tampon zakt er weer uit . Ik ben bij de huisarts geweest omdat ik bang was voor een verzakking , maar volgens de huisarts moest ik het zeker 9 maanden geven voordat de baarmoeder weer op de plek is . Dit verklaart denk ik ook dat de tampons niet helemaal goed blijven zitten . Ik maak me er verder (nog) niet druk over. Eerst maar eens goed ontzwangeren en dan wordt het vast allemaal beter :)

5 jaar geleden

Yes! 1e menstruatie lukte het niet, veel te pijnlijk, 2e menstruatie was gevoelig en 3e ging prima. Enige is dat hij sneller uitzakt als hij vol is. Dat had ik eerder nooit. De boel is toch wel wat slapper nog. Wel een maatje groter dan voorheen.

5 jaar geleden

Ik gebruik zo'n cup! Vind het erg fijn. Tampons vond ik niks. Die waren erg gevoelig.

5 jaar geleden

Ik gebruik ook al jaren een cup, beste keus wat ik ooit heb gemaakt. Tampons vond ik verschrikkelijk en maand verband waren ook niet te doen. Vanwege hevige menstruatie toen al en nu na de bevalling de eerste paar keren ook, blijft de cup echt het beste. Het is hierin gewoon goed even de juiste maat te vinden en flexibiliteit. Je hebt verschillende, de ene vind eentje die wat flexibeler is fijner en dan ander weer niet. Tip gewoon even goed inlezen in de verschillende soorten die er zijn en eentje uitproberen. Het scheelt echt gedoe met de tampon en daarnaast ook geld, ook niet verkeerd.