36 Reacties

3 jaar geleden

Wij zijn toen direct begonnen 😊 hij vind 't prachtig en ook lekker op 't tandvlees waar de tandjes nog door moeten.

3 jaar geleden

Direct begonnen. Ze vindt het helemaal leuk. Liedje zingen en de smaak van tandpasta😛

3 jaar geleden

Direct beginnen 😊

3 jaar geleden

Ja, meteen 2 keer daags poetsen. Wij zingen er ook een liedje bij. Vind ze helemaal leuk!

3 jaar geleden

Wij zijn ook direct begonnen, hij vindt het prachtig! Zegt “aaaa” zodra de tandenborstel eraan komt 😅.

3 jaar geleden

Hier ook gelijk begonnen, maar hij vindt het echt helemaal niets. Hij wil alleen maar bijten op de borstel of houdt z'n kaken stijf op elkaar 😑 iemand tips?

3 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Hier ook gelijk begonnen, maar hij vindt het echt helemaal niets. Hij wil a ...
Jaaaa, dat herken ik! En met zijn tong de borstel naar buiten duwen... eens kijken of een tandenpoetsliedje helpt of zo...

3 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Hier ook gelijk begonnen, maar hij vindt het echt helemaal niets. Hij wil a ...
Heel herkenbaar hier precies hetzelfde als veel dingen uit onze trukendoos gehaald, maar nog niet het juiste gevonden! Ook een baby elektrische tandenborstel gekocht omdat ze dat bij ons zo interessant vind, maar mag helaas ook niet helpen. Dus hier ook tips welkom

3 jaar geleden

Ik heb drie borstels, twee voor in zijn handen en een om mee te poetsen, dit werkt nu al een tijdje goed 🙈

3 jaar geleden

We zijn begonnen met dat hij alleen mocht spelen met de tandenborstel in bad, met een heel klein beetje tandpasta. Daar speelde hij dan mee in zn mond, zodat hij eraan kon wennen. Toen We dachten dat hij last van tandjes had zijn we begonnen met echt bewust "poetsen" en echt 2x daags toen er eentje door was. Ik probeer eerst dat tandje te poetsen en een beetje door zijn mond heen en daarna mag hij zelf losgaan🤭

3 jaar geleden

Wij poetsen iedere avond na de fles z'n tandjes. Hij heeft er nog maar 2, dus eerst poetsen wij die en dan mag hij even "zelf" poetsen, al is dat meer kauwen op de borstel 😂

3 jaar geleden

Elke dag, hij vindt het erg fijn! Denk ook omdat er net 1 is doorgekomen en nog 1 moet doorkomen 😂 hij heeft er nu 3

3 jaar geleden

Onze tandarts gaf aan meteen poetsen als er iets door is, daar wennen ze ook aan. Wij hebben ook meerder tandenborsteltjes zodat hij ermee kon spelen, alleen vindt hij ze nu niet meer interessant 😅 We poetsen nu 1x per dag met een mini beetje vanwege de fluoride dat ze doorslikken. Eerst op de commode maar meneer wil niet meer liggen dus we staan nu met hem in de badkamer, voor de spiegel en dan vindt hij het heel leuk omdat er nog een kindje ook z'n tanden poetst 😉

3 jaar geleden

Van zodra ze erdoor zijn

3 jaar geleden

Zodra ze door zijn!

3 jaar geleden

Wij zijn begonnen zodra het eerste tandje doorkwam... in het begin vond ze het leuk, maar inmiddels is het echt een gevecht...

3 jaar geleden

Reactie op DDDEEM

Wij zijn begonnen zodra het eerste tandje doorkwam... in het begin vond ze ...
Hier ook precies zo...😖

3 jaar geleden

Hier al 6 tanden door. Ze wordt wild enthousiast van de tandenborstel, maar vooral om op te knabbelen/sabbelen en vanwege de lekkere tandpasta. Poging tot poetsen is een gevecht. Ik doe meestal kort een poging en laat daarna haar haar gang gaan.

3 jaar geleden

Hier al 8 tanden en merk dat het erg wisselend is of hij het leuk vind. Ene periode doet hij z’n mond al wijd open als ik de tandenborstel pak. En nu heeft hij de periode dat hij met z’n tong hem eruit duwt. Als ik hem zelf laat poetsen stopt hij de achterkant van de tandenborstel in z’n mond ipv de borstel zelf 🙈 voor de spiegel werkte een periode erg goed. Nu ook even niet. Ook verschillende borstels voor in z’n hand maar lijkt het ook even niet te zijn. Ik probeer Iig de ene keer te starten met onder en de volgende dag met boven omdat meestal de eerste keer dat de borstel in z’n mond komt ik nog iets kan poetsen.

3 jaar geleden

Mijn zoontje gaat zo hard huilen bij het poetsen alsof zijn been eraf wordt gezaagd. En doet alles met zijn tong zodat we geen tand raken en hij heeft er 8! Nu doen we het voor de televisie en is hij genoeg afgeleid, niet echt pedagogisch verantwoord maar je moet iets😏