36 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb een goede tip, zelf ook je tandjes poetsen. Kindjes doen graag ouders na. Als ze zien dat jullie het doen wordt het vanzelf normaal. En nooit iets dwingen. Maar probeer ze zelf te laten ontdekken en neem de tijd. Ik doe altijd tegelijk met mijn dochter in de badkamer voor de spiegel. Heel gezellig :)

3 jaar geleden

Reactie op SENA5

Mijn zoontje gaat zo hard huilen bij het poetsen alsof zijn been eraf wordt ...
Inderdaad! Die van mij snapte er eerst niet zoveel van, ook niet toen ik het voor deed, zoog de tandpasta eraf en daarna mocht de tandenborstel niet meer naar binnen 😅 (soms was ik blij als ze ging huilen dan kon ik tenminste even snel poeten😶) maar nu pakt ze met veel plezier mijn tandenborstel en poetsen we elkaars tanden, onwijs leuk vind ze het nu :)😍

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op des

Ik heb een goede tip, zelf ook je tandjes poetsen. Kindjes doen graag ouder ...
Dat doe ik ook hier... ze zit mij echt aan te kijken van wat doe jij! Inderdaad lekker bij de spiegel. Eerst even beetje haar tanden poetsen en dan pakt ze hem zelf ik vind het goed.. straks snapt ze het steeds beter. En zo is het ook leuk voor haar

3 jaar geleden

Zo te lezen ging bij jullie alles 5 maanden geleden redelijk van een leien dakje. Hoe doen jullie het tanden poetsen nu? Mijn dochter schreeuwt moord en brand als ik haar boventandjes wil poetsen.. ze heeft boven nu 4 voortanden en 1 kies.. beneden 3 tandjes.

3 jaar geleden

Het is hier een drama, elke dag weer. Krijsen, niet normaal... 8 tandjes en 2 kiezen hier. Andere 2 kiezen komen door.

3 jaar geleden

Reactie op Irene94

Het is hier een drama, elke dag weer. Krijsen, niet normaal... 8 tandjes ...
Hier zijn de kiezen er door en tandenpoetsen gaat in een x weer goed! Van de een op andere dag! Dus er is nog hoop 🙈 Nog 4 kiezen en 4 hoektanden hier te gaan dus ben benieuwd wanneer het weer drama wordt!

3 jaar geleden

Zodra je ze ziet poetsen!

3 jaar geleden

Hier ook enorm drama. Ik vermoed dat het pijn doet, kan dat? Ook al doe ik het enorm zachtjes, en vraagt ze er zelf om.. Toch probeer ik het elke avond een paar seconden en geef ik haar de tandenborstel elke keer als ze er om vraagt (in de ochtend als ik zelf poets bijvoorbeeld)

3 jaar geleden

Zodra je ze ziet poetsen!
Tijdens het krijsen bedoel je? Of zodra er weer 1 door komt ?

3 jaar geleden

Reactie op vmschr

Zo te lezen ging bij jullie alles 5 maanden geleden redelijk van een leien ...
Hier is hij een paar weken terug ineens gezellig tijdens het tandenpoetsen! Daarvoor brullen, krijsen, slaan, tandenborstel-gooien-kampioenschappen... Als zijn mond openstond van het krijsen, kon ik tenminste even snel snel een beetje poetsen. Van de één op de andere dag, doet ie zijn mond open -aaaaah- lacht, doen we samen poetsen en vindt hij het vooral grappig mij nat te spetteren. Enige reden die ik kan verzinnen is dat zijn kiezen nu door zijn en hij geen last meer heeft van het poetsen... Hij heeft nu 8 voortanden, vier kiezen en de hoektanden boven zijn net door.

3 jaar geleden

Poetst er ook iemand elektrisch? Ik zag deze voorbij komen en dacht; misschien is dit wat.. https://www.bol.com/nl/nl/p/luvion-sonische-elektrische-tandenborstel-voor-baby-en-peuter-0-t-m-3-jaar-met-timer/9300000042907326/?Referrer=ADVNLGOO002028-G-116703928695-S-1354705087856-9300000042907326&gbraid=0AAAAAD5OnmN_3WOEqMXW5LC7MNm-r_KUu&gclid=CjwKCAjwvuGJBhB1EiwACU1AiaJipGAXCb4fs1cNK1s3gh1QHfiNOVaWRdnA4V9ebs-TQSEJDRhvPhoCHaYQAvD_BwE

3 jaar geleden

Hoeveel keer moeders heeft gedaan voor kindjes tanden poetsen per dag?

3 jaar geleden

Reactie op Haniyah

Hoeveel keer moeders heeft gedaan voor kindjes tanden poetsen per dag?
1x per dag poetsen (avond). Als ze 2 jaar oud zijn, dan 2x per dag (ochtend, avond).

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

1x per dag poetsen (avond). Als ze 2 jaar oud zijn, dan 2x per dag (ochtend ...
Vanaf 2 jaar oud zijn 2x per dag.. En tongje ook moet beetje poetsen moeder?

3 jaar geleden

Reactie op Haniyah

Vanaf 2 jaar oud zijn 2x per dag.. En tongje ook moet beetje poetsen moede ...
Volgens mij is dat niet nodig.

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Volgens mij is dat niet nodig.
Dankje moeder😇🙏