13 Reacties

2 jaar geleden

Voor het naar bed gaan, maar het is hier echt een drama.. Iemand tips?

2 jaar geleden

Voor het naar bed gaan, na de fles.

2 jaar geleden

Na het avondeten lezen we een boekje en poetsen we de tanden. In de kinderstoel want het is nogal een drama en dit is het makkelijkste. Daarna krijgt ze nog een fles maar volgens de tandarts kan het geen kwaad. Als de tanden maar goed gepoetst worden.

2 jaar geleden

Tandenpoetsen liedje van Jokie, op YouTube :) werkt hier iig

2 jaar geleden

Eigelijk s ochtends en s avonds onze zoon vind het prachtig.. we doen het 2x per dag zodat hij er aan kan wennen eerst geef ik hem de tandenborstel met tandpasta en dan verschoon in de pamper daarna poets ik zn tandjes

2 jaar geleden

Hier is het ook echt drama. Gewoon niet te doen, hij slaat de borstel weg, krijst alles bij elkaar.. alles al geprobeerd maar niets werkt. Maak me echt zorgen er om.. volgens de tandarts moeten we het dan maar met dwang doen, maar zelfs dan lukt het niet en hebben we een mega overstuur kind..

2 jaar geleden

Ik zing altijd een liedje voor mn dochtertje en doe zelf ook mn mond open als zij haar tandjes gepoetst krijgt, ze vind het ook niet altijd even leuk... we doen de tandjes poetsen na de laatste fles

2 jaar geleden

Mijn zoontje vond het een tijd ook vreselijk. Uiteindelijk met een filmpje van de hond van mijn ouders dat hij stil blijft liggen. Nu lukt het veel vaker met een boekje of zonder iets. Soms is poetsen nog echt drama. Even later ploep kies.

2 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Hier is het ook echt drama. Gewoon niet te doen, hij slaat de borstel weg, ...
Hier net zo, drama met de oudste ook altijd gehad. De jongste ook al vanaf begins af aan. Gaat laatste week iets beter bij de oudste, is nu 3,5 😅 Tandarts had bij ons gezegd dat 1x poetsen voor haar ook nog prima is. We poetsen voordat ze op bed gaan minimaal half uur na het eten.

2 jaar geleden

Hier was het ook drama. We poetsen in de ochtend na het ontbijt, ook omdat ze nog regelmatig naar bed gaat met een fles. Poetsen gaat stukken beter sinds we een speciale tandenborstel hebben gekocht via bol: het is een soort van doorzichtig zacht vingerhoedje met een borsteltje er op. Je poetst de tanden dan dus met je vinger, vindt onze dochter een stuk minder erg! En nu dat goed gaat, accepteert ze ook beter een gewone borstel. Heeft wel even geduurd!

2 jaar geleden

Het liefst poetst onze dochter de hele dag haar tanden, ze vind het heel erg leuk op het liedje van fenna ramos.. poets poets..poets je tanden🎼 wij poetsen haar tanden 3x op een dag

2 jaar geleden

In de ochtend en in de avond poetsen wij onze zoon zijn tanden. Hij vindt het geweldig om het met een elektrische tandenborstel te doen omdat het trilt in zijn mond. Ik doe het eerst bij hem en daarna mag hij zelf poetsen.

VRIEND

2 jaar geleden

Hier wil ze ook helemaal geen tanden poetsen alleen maar als ze in bad gaat vind ze het leuk! Nou dat is 2x in de week voor de rest krijg ik het er niet in. Of iemand tips om het langzaam weer op te bouwen