28 Reacties

3 jaar geleden

Ik werk thuis. voor zo ver mogelijk. ik heb wel een vaste baan al jaren. en deze gaat gewoon door. merk wel dat het steeds lastiger wordt om alles thuis te organiseren. baby van 9 maanden. ( opvang dicht ) dochter van 11 die school thuis heeft. wordt er moedeloos van. gelukkig werkt mijn werk wel mee en probeer ik tussendoor als me moeder even kan oppassen. 4 uurtjes te pakken en geven ze bijzonderverlof. ook daar willen ze gewoon dat je probeer te werken. gelukkig werk ik maar 3 dagen maar het is passen en meten. allemaal erg stress vol. in me zwangerschapverlof ook al die eerste lockdown mee gemaakt met een kind die thuis ook online school had. hopelijk snel beter. ben der wel klaar mee

3 jaar geleden

Reactie op van010

Ik werk thuis. voor zo ver mogelijk. ik heb wel een vaste baan al jaren. en ...
Jeetje dat vergt ook een hoop energie. Sterkte meid, gelukkig zijn we gezond 💪

3 jaar geleden

Ja hier ook thuis. Ben dansjuf, heb een eigen school voor voornamelijk kinderen maar al ruim een maand geen lessen/shows/wedstrijden. Ik mis het zo 😱 Als ik ook even mijn hart mag luchten: ik vind het geweldig om mama te zijn en met Siem lekker te kunnen spelen. Maar sprong 6, slaapregressie etc maakt het wel vermoeiend! En we kunnen natuurlijk ook niet echt iets doen, soms een beetje saai voor ons beiden. Hoe is dat bij jullie?

3 jaar geleden

Lof en hulde, respect en kracht aan alle thuiswerkende of (hopelijk tijdelijk) werkloze mama's! ❤🙏❤ Ik werk in de zorg en mijn man in een beroep waar hij ook gewoon door kan werken. Dus voor ons is de opvang open en verandert er weinig. Dat is best luxe in deze tijd

3 jaar geleden

Wat betreft onzekerheid in mijn baan gelukkig niet, ik heb zelf een vast contract en kan vanuit huis me werk doen. Wel echt kloten de lockdown, ik ben er inmiddels ook helemaal klaar mee. Thuiswerken met een kleine van 9 maanden is heel erg lastig, ik doe alles net half en ik werk zelf 4 dagen en me vriend werkt zelf 5 dagen, maar me vriend werkt helaas niet thuis hij werkt gewoon op locatie. Dus de zorg voor de kleine doe ik helemaal alleen. Ik heb ook geen directe oppas, me moeder springt soms 1 dag bij en dan prop ik zoveel mogelijk op 1 dag 😒. Ik vind het wel zwaar worden. Ik ben ook in de vorige lockdown bevallen en de muren komen wel een beetje op me af :(. Ik heb ook weinig tijd voor me zelf, dat heb ik soms echt nodig. Maar helaas moeten we nog even doorbijten.

3 jaar geleden

Reactie op MamavanSiem

Ja hier ook thuis. Ben dansjuf, heb een eigen school voor voornamelijk kind ...
Niet heel anders 😅 hoewel de slaapregressie enorm blijkt mee te vallen gelukkig. We nemen de dagen maar zoals ze komen. Gelukkig hebben we internet 😆

3 jaar geleden

Reactie op Daniela xm

Wat betreft onzekerheid in mijn baan gelukkig niet, ik heb zelf een vast co ...
Weinig vrije tijd is idd een ding. Je kan nergens heen en ersg eigenlijk niemand meer komen. Thuiswerken met zon kleine lijkt me heel pittig, ben al blij als het huishouden gedaan is! Sterkte! 😘

3 jaar geleden

Reactie op Corine-24

Niet heel anders 😅 hoewel de slaapregressie enorm blijkt mee te vallen gel ...
Dat is fijn! Jouw kleine is nu, ook 8/9 maanden? Precies, hier ook maar zoals ze komen. We hebben een heel groot speelveld gemaakt in de woonkamer, en probeer af en toe wat nieuwe dingen te introduceren zodat hij niet de hele tijd met hetzelfde speelgoed speelt. Beetje creatief zijn maar 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Corine-24

Weinig vrije tijd is idd een ding. Je kan nergens heen en ersg eigenlijk ni ...
Ja is inderdaad erg pittig. Voor jou en de onzekerheid lijkt me ook geen leuke situatie, hopelijk is dit allemaal snel voorbij. Ik probeer naast al het geren gelukkig nog wel even stil te staan bij het feit dat ik nu wel elke ontwikkeling van de kleine van dichtbij kan meemaken. ☺️ Wordt altijd blij van zijn lachebekkie in de ochtend.

3 jaar geleden

Yup, wij zitten zelfs alle twee thuis. Mijn contract hield op tijdens mijn verlof, en mijn baan werd toen al wegbezuinigd door corona. Mijn man beheerde de webshop bij een winkel, maar aangezien die dicht zijn heeft de baas daarvan besloten zijn normale werknemers daar op te zetten. Dus zijn contract werd ook niet verlengd. Wij zitten dus beide thuis, maar eerlijk, ik vind het wel even prima zo. We hebben nu lekker tijd om van onze kleine man te genieten en het gaat al zo snel. 😊 Hij heeft onlangs leren tijgeren en het is ontzettend leuk om te zien hoe blij mijn man is om alle dagelijkse dingen met hem te doen.

3 jaar geleden

Reactie op MamavanSiem

Dat is fijn! Jouw kleine is nu, ook 8/9 maanden? Precies, hier ook maar zoa ...
Ja idd, wat voor nieuwe dingen introduceer je ? Ik ben een beetje inspiratieloos. Wilde wel een speelhoek voor hem maken en dus nieuwe speelgoed gaan kopen. Ik merk dat hij inmiddels klaar is met wat hij nu heeft hahah.

3 jaar geleden

Reactie op Daniela xm

Ja idd, wat voor nieuwe dingen introduceer je ? Ik ben een beetje inspirati ...
Ja precies, zelfde hier! Wij hebben een tweepersoonsmatrastopper tegen de bank aangelegd, die helemaal ingesloten (vanwege katten) met meubels (poef, speelgoedkist, andere matras etc) en wissel z'n speelgoed nu af. Hebben een kruiptunnel, loopwagen en vingerverf gekocht en ik zoek soms op google naar leuke dingetjes om doen zoals muziek maken met bakjes/pannen/pollepels en speelgoedjes verstoppen etc. Tja je moet iets hè 😂

3 jaar geleden

Ik ben kapster dus zit ook al weer een hele tijd thuis. Ik vind het heel erg pittig. Ik heb een zoon van 4 die iedere dag met de juf moet chatten en opdrachten moet maken. Verder heb ik er ook nog een van 3 en een van 8 maanden. Het is druk en onrustig ook voor de kinderen dus ik hoop dat het niet te lang meer duurt. Ik breng ze een dag in de week allemaal naar mijn moeder en dan ga ik als een wervelwind door het huis om alles te poetsen.

3 jaar geleden

Reactie op Elly1988

Ik ben kapster dus zit ook al weer een hele tijd thuis. Ik vind het heel er ...
Lekker je even het huis voor jezelf alleen. Gewoon even rustig naar de wc of een bakkie doen 😉 ik brengn dochter ook naar opa en oma 1x per week. Heerlijk! Hopelijk mogen we snel weer open, de vergoedingen voor kappers zijn ook niet naat huis te schrijven. Sterkte met je 3kids! Als we weer open mogen gaat de vlag uit!!

3 jaar geleden

Reactie op MamavanSiem

Dat is fijn! Jouw kleine is nu, ook 8/9 maanden? Precies, hier ook maar zoa ...
Ja mijn dochter is idd 8maanden, ik heb idd ook op de vloer zon puzzelmat, met allemaal kussens eromheen. Volgens mij vindt ze de afwisseling wel fijn van box naar de vloer en andersom. En als het weer het toe laat een stukje lopen.

3 jaar geleden

Hier is het ook pittig, mijn man is 5 dagen van huis....lange dagen, van 7:30-19:00 en ik werk 2 dagen buiten huis en moet de overige werkzaamheden vanuit huis doen...wat natuurlijk niet te doen is met 3 kids! 5,3 en 8 maanden. Ik realiseer me heel goed dat het bijzonder is dat wij "mogen" werken maar dat geld vooral voor mijn man. De kinderen gaan 1 dag naar de nood opvang en mijn andere werkdag doen de oma's om en om...., veel vriendinnen zeggen dat ik ze vaker naar de nood opvang moet brengen...maar ik wil dus geen misbruik maken van de situatie, en daarbij is het bij de crèche de regel dat het alleen op de dag mag dat ze altijd komt. Al met al...pittig! Ik ben onwijs benieuwd hoe we hier later (over 20 jaar) op terug kijken...

3 jaar geleden

Ik ben inmiddels helemaal klaar met Corona. Bizar idee dat dit al 1 jaar is, zelfs nog toen ik zwanger was pfff. Ik zit nog thuis de ziektewet, maar zal langzaam moeten reïntegreren. Ben ontslagen tijdens de zwangerschap. Ik werkte als onderwijsassistent en ben dus hardop zoek naar een baan. Vanwege bekkenklachten en andere lichamelijke en mentale klachten adviseren zij mij om eerst 10 uur in de week zittend werk te doen. Merk dat die onzekerheid echt spanning geeft. Wat voor zittend werk moet ik doen? Wat past bij mij? Wat wil ik? Liefst wil ik nog lekker thuis bij mijn meisje blijven en/of meteen een leuke baan voor 1 of 2 dagen in het onderwijs/de kinderopvang.

3 jaar geleden

Bizar hé? De eerste lockdown waren we gewoon zwanger en nog steeds in een lockdown en dan met zo’n kleine ... De zaak van mijn man hebben we gesloten. Leverde aan de horeca en was gewoon niet meer te doen. Gelukkig nu full time aan het werk. Ik werk thuis en de baby mag 2 dagen naar de opvang. . Moet eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind om thuis te werken (geef les op het hbo). Het is keihard werken maar zie mijn zoontje zoveel meer nu. Andere dag past moeder op en man werkt een dag thuis. Wandel tussendoor ook met vriendinnen/zussen en gewoon fijn dit. In alle rust wakker worden, geen gehaast rondom etenstijd.

3 jaar geleden

Ik ben inmiddels helemaal klaar met Corona. Bizar idee dat dit al 1 jaar is ...
Mijn partner heeft gelukkig een 40 uur vast contract in een electronica winkel en werkt door in de zaak gewoon. Ondanks mijn eigen privé situatie ben ik wel dankbaar dat ik een beroep heb waar gewoon altijd werk in is. De banen liggen ook voor het oprapen nu. Zeker als er binnenkort extra geld vrijkomt om de schade in te halen. Mijn hart breekt echt van alle verschrikkelijke verhalen, zowel financieel als mentaal.

3 jaar geleden

Ik zit nu al zolang thuis dat ik er wel echt klaar mee ben.. Eerst vroeg moeten stoppen met werken in de zwangerschap.. zwangerschapsverlof.. in de tussentijd mijn eigen kapsalon gebouwd.. een maand kunnen werken.. en nu alweer thuis.. Heel zuur aangezien bijna niemand voor de zogenaamde steunmaatregelen van de overheid in aanmerking komt. De kapsalon stond elke dag tot 21uur volgepland en nu gewoon ineens helemaal niets, terwijl je belastingplicht en alle andere kosten gewoon doorgaan alsof er niets aan de hand is. Ik geniet er wel van dat ik nu de hele ontwikkeling van mijn kleintje zelf 24/7 mee maak. Elke dag leert ze zoveel bij. Al helpt dit niet bij de eenkennige fase, Meer als mama kent zij niet.. We proberen het samen elke dag gezellig en leuk te maken, vanmorgen heeft ze met vier leeftijdgenootjes lekker thuis kunnen spelen, terwijl de mama’s lekker genoten van een broodje. (Ik heb een woonkamer van meer als 110m2 dus ik vind 1persoon op bezoek belachelijk) We wandelen veel.. lezen veel boekjes.. ze kruipt het huis door op ontdekkingsreis, maar het word toch echt tijd dat voor haar de wereld ook weer groter word. Papa doet nu steeds alleen de boodschappen. Verder word het toch een beetje eenzaam, want papa is natuurlijk gewoon fulltime aan het werk.