28 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

Ik zit nu al zolang thuis dat ik er wel echt klaar mee ben.. Eerst vroeg mo ...
Ja, die vergoedingen zijn om te janken. Ik ga echt huilen als de lockdown weer verlengd wordt. Mijn werkgever houdt het niet heel veel langer meer vol. Wat zou het lekker zijn als alles weer de oude is en we eindelijk normaal kunnen genieten van onze kindjes. Zonder mondkapjes desinfectie en 1,5 meter afstand. Sterkte!

3 jaar geleden

Ik werk in een winkel die nu sinds december dicht is. Ik was zo blij toen ik na mijn verlof weer even aan het werk kon, dat was voor mij een moment voor mezelf. Nu de winkel weer dicht is, zit ik ook noodgedwongen thuis. Mijn vriend werkt 32 uur per week in de logistiek dus het begint nu best eenzaam te worden. Vriendinnen zie ik gelukkig nog wel af en toe maar ook dat is natuurlijk een stuk minder. Ik kijk er enorm naar uit om straks weer met een bakje koffie of glaasje wijn op het terras te kunnen zitten, het ventje te kunnen showen als een trotse mama. En dan is als klap op de vuurpijl vannacht ook nog eens ons dak gaan lekken........daar zakte echt even de moed in mijn schoenen van om 3.30 😪

3 jaar geleden

Ik werk in een winkel die nu sinds december dicht is. Ik was zo blij toen i ...
Ach meid wat balen! Hopelijk valt het mee! Ik vindt mn werk ook zo heerlijk. Omdat het iets is voor jezelf. Morgen mag ik weer 3 uurtjes om de telefoon op te nemen voor als mensen producten willen bestellen. Ben ik er toch even uit. Stertke!

3 jaar geleden

Reactie op Corine-24

Ja, die vergoedingen zijn om te janken. Ik ga echt huilen als de lockdown w ...
Ja het is echt schandalig! Ik heb zelf gelukkig dit al aan zien komen en ben daarom niet met de billen bloot gegaan kwa investeren. Ik verwacht zelf dat dit nog tot zeker april doorgetrokken word. We moeten maar de positieve dingen eruit halen! Deze tijd met onze kindjes samen neemt niemand je ooit nog af!

3 jaar geleden

Reactie op Corine-24

Lekker je even het huis voor jezelf alleen. Gewoon even rustig naar de wc o ...
Inderdaad als we weer mogen spring ik weer een gat in de lucht. Maar de vele tijd doorbrengen thuis heeft ook vele mooie momenten wat je normaal niet allemaal meekrijgt.

3 jaar geleden

Ik heb te doen met alle mensen wiens banen op de tocht staan door dit akelige virus...:( Zelf hebben mijn man en ik allebei een hulpverlenende functie. Wat mijn man doet is echter mantelzorg gerelateerd en voor zijn dementerende moeder. Hij zit alle dagen thuis, of bij zijn moeder, en vangt onze beide dochters op. De oudste is 6 en krijgt nu 3x per week noodopvang op school. Ze kan evt naar 5 dagen opvang gaan..dat zou voor veel druk van de ketel halen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat leren voor mijn dochter een stuk moeizamer is door de omstandigheden, zij heeft normaliter extra sturing nodig. Die mist zij nu.. Ik ben huishoudelijke hulp. En zolang de maatregelen niet nog strenger worden ben ik nog up and running!

3 jaar geleden

Hier door Corona geen contract verlenging... balen, zeker Maar krijg ww en zie het maar als extra “gratis” tijd met mijn meisje Volop solliciteren en komt wel goed... laat het mijn humeur niet verpesten

3 jaar geleden

Reactie op Daniela xm

Wat betreft onzekerheid in mijn baan gelukkig niet, ik heb zelf een vast co ...
Heel herkenbaar... Wij werken beiden thuis (hij fulltime, ik 4 dagen). Oma komt 1 dag in de week oppassen 🙏 Mijn vriend vindt het enorm stressvol om te werken én op de kleine te passen en daarom neem ik op de overige 3 dagen de zorg voor onze mup kleine mup zoveel mogelijk op mij . Wanneer ik echt belangrijke vergaderingen (online) heb, neemt mijn vriend het wel even over, gelukkig. Ik heb veel plezier in mijn werk, ik baal er soms best wel van dat ik mij nu niet 100% kan geven voor mezelf en onze mensen. Ik ben er dan ook dankbaar voor dat mijn werkgever daar alle begrip voor heeft en iedereen er heel leuk op reageert als mijn zoontje de show steelt tijdens vergaderingen, dat helpt echt heel erg 🥰 En natuurlijk vind ik het als mama heel fijn om extra te kunnen knuffelen en spelen met mijn zoontje, dat helpt mijn werk te relativeren ❤ Wel merk ik ook dat ik continue 'aan' sta en geen tijd heb voor mezelf. Het is erg pittig en inderdaad, we moeten nog maar even doorbijten en toch proberen om ons te blijven richten op de positieve dingen. Als ik sommige stukjes hier lees, dan voel ik mij enorm rijk en echt een mazzelaar... Ik hoop dat we hier snel uitkomen en dat er voor iedereen hier weer leukere tijden aanbreken ❤ Ook wil ik Corine-24, de moderators en jullie allemaal bedanken voor deze post en veilige omgeving om ons hart te kunnen luchten. In deze uitdagende tijd is het nog belangrijker om onze worstelingen te kunnen delen en te lezen dat we niet alleen zijn. Dankjulliewel! 😘