33 Reacties

3 jaar geleden

Dr leenarts billenzalf!! Zo fijn! Fijner dan sudocreme.

3 jaar geleden

ZinkOLIE, dun smeren. Beschermd de kwetsbare huid. En voor de nacht Maïzena erbij, dat zuigt het vocht op.

3 jaar geleden

Mijn schoonzus zweert bij een baby zalfje van oriflame.. Zelf nog niet geprobeerd.

VRIEND

3 jaar geleden

Dankjewel allemaal ❤❤ we gaan het proberen met die tips

3 jaar geleden

Van de huisarts kregen wij het advies op zinkzalf te gebru, dit werkt bij onze dochter erg goed!

3 jaar geleden

Ik heb bij mijn eerste kokosoloe met heel kleinbeetje etherische olie lavendel gebruikt kamille is fijner als ze gevoelig zijn voor alergische reacties. Sudocreme is een zink zalf die wel kan helpen. Persoonlijk zou ik uitkijken met gebruik van maizena als dit in de plooien verzamelt houd het juist vocht vast en kan het het probleem verergeren. Succes

3 jaar geleden

Nooit maizena gebruiken, voedt juist schimmels enzo.

3 jaar geleden

Zelf zweer ik bij kokosolie en Weleda billenbalsem. De huid schoonmaken, goed laten drogen en dan smeren. De hele dag door bij smeren en voor het slapen pas weer schoonmaken.

3 jaar geleden

Bepanten zalf helpt ! Sudo niet smeren want dat droogt uit

3 jaar geleden

Ik smeer overdag nooit! Voor het slapen gaan smeer ik bepanthen met n tufje talkpoeder en tot nu toe na 8 maanden geen rode billetjes gehad! Geregeld lekker met de blote billetjes laten liggen voor lekker te laten ademen

3 jaar geleden

Toen mijn dochtertje laatst hele erge luieruitslag had door extreme diaree, hebben wij van de kinderarts zinkzalf gekregen. Hielp heel erg goed! Daarvoor sudo, talkpoeder en bepanthen geprobeerd maar haalde vrij weinig uit. Toen de uitslag bijna weg was hebben we nog even sudocreme gesmeerd en nu is het helemaal weg. Ik smeer zelf wel sowieso altijd na een poepluier met bepanthen.

3 jaar geleden

Nu ze zoveel last heeft van dr tandjes verschonen we ook elke anderhalf uur. Tussendoor bij poepen nog eens vaker. Dan krijgt het ook niet de kans om te irriteren

3 jaar geleden

Nooit maizena gebruiken, voedt juist schimmels enzo.
Oh echt ik had juist het idee dat dat super goed werkt! Binnen een mum van tijd was het weg.

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Oh echt ik had juist het idee dat dat super goed werkt! Binnen een mum van ...
https://www.drleenarts.com/advies/luieruitslag-rode-billen/ Hier staat het

3 jaar geleden

Reactie op Beertje1993

Dr leenarts billenzalf!! Zo fijn! Fijner dan sudocreme.
Mee eens!

3 jaar geleden

Bij kapotte billen waar smeren van gewoon sudo of bepanthen niet lijkt te helpen kan het ook een schimmeltje zijn. Mijn zoontje had hier 2 weken geleden ook last van. Naar de huisarts geweest Advies 2x per dag smeren met miconazol en zinkzalf door de arts voorgeschreven. Hielp gelukkig snel

3 jaar geleden

Iemand zei een tijd terug dit en heb het opgeslagen in case of....weet niet of het al gezegd is in eerdere reacties😅

3 jaar geleden

Onze dochter is nu ruim 7 maanden en heeft ook weleens last gehad van rode billetjes. Ik heb heel veel zalfjes gebruikt, zoals sudocreme, burts bees, weleda en naif luiercreme. Maar wat bij ons echt goed werkt, is bepanthen babyzalf!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op MamaBabyGoede

Onze dochter is nu ruim 7 maanden en heeft ook weleens last gehad van rode ...
Die zijn we nu ook aan uit proberen en als dat echt niet help maak ik maar een afspraak bij de cb of dokter

3 jaar geleden

Maïzena en tepelzalf van Weleda