50 Reacties

5 jaar geleden

Dikke winterslaapzak min 3 tog. En dan geen dekens gebruiken. En dan een lekkere pyjama en ene romper met lange mouwen? Of zo'n fleece Boxpakje van bijv zeeman?

5 jaar geleden

H&M heeft fleece stof boxpakjes en bij de hema heb je ze ook als pyama ik gebruik zelf zo een fleece pakje met romper lange mouw er onder en een winterslaapzak en nog heeft de kleine het wel eens koud dan doe ik er nog een deken overheen.

5 jaar geleden

Ik heb nu een lange mouwen romper en een 2,5 tog lange mouwen slaapzak van de HEMA. Heb ook een 3,5 liggen voor later. Eronder kan ik nog upgraden naar broekjes met voeten, heb pyjama pakjes van katoen met voeten en eentje van katoen velours, die is wat dikker. Ik gebruik geen dekens! Het is nu 19 graden op de kamer en hij wordt wakker op 36,6 meestal.

5 jaar geleden

Ik heb de slaapzak plus bijpassende pyjama van lodger. Echt heerlijk warm! Het is een uitgave maar je kunt ze na de tijd nog zo weer verkopen

5 jaar geleden

Sorry velours bedoel ik deze heb ik

5 jaar geleden

Ja precies, die heb ik ook! Zou die zelf ook wel aan willen haha

5 jaar geleden

Ik heb een feetje pyjama. En de Hema heeft nu ook zo'n pyjama net als de slaapzakken, die heb ik klaar liggen voor de winter

5 jaar geleden

Ik heb nu een lange mouwen romper en een 2,5 tog lange mouwen slaapzak van ...
Mag ik weten welke slaapzak je hebt met 3,5 tog waarde?

5 jaar geleden

Doen jullie echt elke ochtend de temperatuur meten?

5 jaar geleden

Reactie op Ambrosa

Nee hoor, is ook echt niet nodig. Na de eerste paar dagen in de kraamweek nooit meer gemeten. Als ik twijfel dan voel ik even in het nekje, dat is een prima graadmeter!

5 jaar geleden

Wij gebrukken wollen kleertjes en slaapzak. Wol kan   * Ademen, het absorbeert waterdamp uit het lichaam en laat het los in de atmosfeer     * Het reageert dynamisch op de omgeving en helpt het regelen van je temperatuur     * Het is zelfreinigend, heel handig!     * Het weert regen af  (denk aan: schapen)     * Houd je warm in de winter en koel in de zomer. Zie merkjes als; engel, joha, dilling, cosilana, disana

5 jaar geleden

Ik heb de kleine gewoon pyjama's aan van feetje en een trappelzak van prenatal. Nu meer met lange mouwen naar ook nog wel mouwloos. Daarnaast slaapt de kleine wel gewoon onder een teddydeken van koeka. En ligt hier smorgens met wakker worden altijd nog als een plank onder. Temperaturen deed ik alleen de eerst 2 weken of na de prikjes

5 jaar geleden

Even nog een andere tip van een mama met een kindje die zichzelf ook moeilijk(er) op temperatuur kan houden. Verwarm het bedje voor met kruiken, op temperatuur blijven is veel makkelijker dan op temperatuur komen in een fris bedje/slaapzak. Niet helemaal je vraag, maar misschien kun je er iets mee!

5 jaar geleden

Reactie op Ambrosa

Nee, alleen als zijn nekje koel voelt

5 jaar geleden

Reactie op Mybabys

Hema, een witte velours met vosjes erop! :)

5 jaar geleden

Hema, een witte velours met vosjes erop! :)
Ow ja, die gebruik ik inderdaad maar dacht dat die een andere tog waarde hadden toch bedankt voor je antwoord.

5 jaar geleden

Reactie op Mybabys

Heb nu een slaapzak met 0,8 TOG aan. We wonen in een nieuwbouwhuis en de babyfoon geeft aan dat het 22 graden op de kamer is dus dacht dat dat wel genoeg was! Voor de winter heb ik een van 3,8 maar in principe wordt ons huis niet zo koud.

5 jaar geleden

Reactie op Ambrosa

Nee eigenlijk nooit, maar dit keer was het omdat ik hem niet lekker warm vond aanvoelen en dat werd dus helaas bevestigd.

5 jaar geleden

Reactie op GJF

Heb nu een slaapzak met 0,8 TOG aan. We wonen in een nieuwbouwhuis en de ba ...
Ik heb een hele oude woning met enkelglas en ook nog een hele ouderwetse verwarmingsysteem dus het koelt bij ons heel snel af vandaar ook de vele laagjes. 22 graden is best een goeie temperatuur voor in huis.

5 jaar geleden

Reactie op Mybabys

Ow ja, die gebruik ik inderdaad maar dacht dat die een andere tog waarde ha ...
Volgens mij hebben ze ook een zomer variant met die print. Ik heb de gewatteerde