10 Reacties
5 jaar geleden
Ja dit. Of misschien met een handkolf een kleine minuut de druk eraf kolven zodat hij niet meteen een harde straal melk binnen krijgt? Maar niet teveel kolven, anders krijg je wel overproductie.
Heb je wel eens gehoord van de fontein houding? Iets naar achter liggen/leunen zodat de melk terug stroomt ipv naar beneden?
5 jaar geleden
Hier herzelfde probleem. Ik had ook flinke overproductie, deze combi is echt niet leuk voor je baby. Afkoppelen als je ziet dat hij het niet goed kan verwerken en licht duwen rondom de borst tot het er niet meer uit spuit naar druppelt. Als je echt overproductie hebt probeer dit onder controle te krijgen, het eerste er steeds afkolven kan de overproductie alleen maar erger maken. Een tsr word niet echt minder zijn mijn lactatiekundige, daar moet hij mee leren omgaan.
5 jaar geleden
Ik heb flinke overproductie gehad en een sterk toeschietreflex. Inmiddels is de overproductie gestopt en zijn mijn borsten "afgesteld", maar man! Wat een ellende!!! Beste tip die ik kan geven: praat met een lactatiekundige! Die hebben mij zo goed geholpen. Wat hier goed hielp is: blokvoeden-> 3uur lang dezelfde borst aanbieden. Toen mijn dochter nog iedere 2uur kwam, kreeg ze dus 2x dezelfde borst. Hierdoor kreeg ze ook de achtermelk binnen. En wat ik ook deed was met mijn hand over mijn tepel wrijven en dan eerst de melk in een hydrofieldoek laten spuiten. Ook pakte ik dan mijn borst met 1 hand vast en zette er zachtjes lichte druk op zodat het sneller 'leger' was. Soms vergat ik het wel eens en dan hoorde ik haar echt "piepen". (T klonk echt als piepen, zoals n muis doet) dan nog haalde ik mijn tepel er uit en pakte snel een doek om erop te doen. Soms zat het gezicht van mn dochter dan helemaal onder omdat het er zo hard uitspoot. Heel zielig!! Tsr blijft hier, ook na bijna 3 maanden, heftig en pijnlijk! Je raakt gewend aan de pijn, maar fijn is t niet. Gelukkig duurt dat gevoel maar eventjes..
Wellicht kun je hier iets mee, maar overleg met een lactatiekundige is écht wel een aanrader👍.
5 jaar geleden
Ik heb hier inderdaad ook heel erg last van gehad, maar begin nu eindelijk mijn draai te vinden. Merk dat de kleine man wel veel meer slaapt sinds hij harder moet werken voor zijn melk en ook de scheetjes en krampjes minder zijn geworden. Ik ben uit mezelf gaan blok voeden om de productie naar beneden te krijgen, maar ook niet meer te kolven, hooguit ‘s ochtends de druk er af. S nachts durf ik er ook maar 1 te geven omdat we anders bezig blijven met die tsr die hij niet bijhoudt. Elke borst bied ik 4 uur achtereen aan en daarna doe ik de andere borst. Merk dat hij nu minder voedingen vraagt maar dat hij wel langer drinkt en we niet meer constant onder de melk zitten. Wel twijfel ik elke keer of er nog wel in zit, ben echt gewend dat het echt alle kanten op spuit. Als hij nu nog wel eens zo hard toeschiet dan wacht ik tot het stopt boven een hydrofiele luier. Succes!
5 jaar geleden
Toevallig is bij mij gister ochtend een lactatiedeskundige langs geweest.
Ik had exact het zelfde, en zij vertelde mij dat als je tijdens je zwangerschap last heb gehad van hoofdpijn of erge kuitkrampen je dan last heb van magnesium tekort.
Dat schijnt het zelfde te zijn met je toeschiet reflex.
Ik moest magnesium citraat 400. Mg gaan slikken dat zou er voor zorgen dat de “krampen” van je toeschiet reflex minder gaan worden, en het langzamer en geleidelijker toestroomt.
Tip bij de Etos zijn ze 1+1 gratis van lucovitaal.
Ben ze gelijk gaan halen en mee gestart , dus weet nog niet of het helpt , maar wellicht kan je het proberen.
5 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga inderdaad maar een lactatiekundige raadplegen!!