Hallo iedereen,
Ik hoop dat iemand een goede tip heeft!
Binnenkort ga ik met mijn zoon (2jr8m) en dochter (6wk) een weekend logeren bij mijn ouders omdat mijn vriend dan moet werken.
Tot nu toe sliep mijn zoon altijd in een campingbedje daar maar sinds een paar maanden slaapt hij thuis in een peuterbed omdat hij er anders uit kon klimmen. Het plan is dat hij bij mijn ouders op de bovenverdieping op een matras op de grond gaat slapen (in vakantiehuisjes heeft ie weleens in een gewoon bed geslapen maar dan valt ie er af en toe uit).
Hij kan al zelfstandig deuren openen (ook bij klink omhoog zetten) en de trap bij mijn ouders is nogal gevaarlijk. Daarnaast is de ruimte tussen de railings op de overloop ook vrij breed waardoor hij daar denk ik ook naar beneden zou kunnen vallen. Een traphekje bij zijn slaapkamer deur is o.i. de veiligste optie. Ik weet dat de meeste officieel tot 2j zijn goedgekeurd maar het gaat hier als een soort eerste barriere als hij uit enthousiasme s ochtends de gang op wil rennen of s nachts bang is en op zoek gaat naar mama.
Bij mij op de kamer slapen is niet wenselijk omdat hij dan wakker wordt van de baby (waarschijnlijk slaap ik op de begane grond met baby in campingbedje).
Ik ben dus op zoek naar een traphekje die je makkelijk kan installeren zonder te boren, maar die wel enigszins betrouwbaar/veilig is.
Iemand tips/ervaringen?