30 Reacties

4 jaar geleden

Geen ervaring met de reflux maar ik zit op Max 10 min per dag denk ik. Ze is 10 weken. Is al sterk 💪🏻 Denk niet dat je heel streng hoeft te zijn met de tijden 😘

4 jaar geleden

Ik vergeet het vaak ook gewoon 😅 Maar probeer het nu wat vaker te doen en wat meer in de gaten te houden dàt ik het niet vergeet. Helaas geen ervaring met reflux.. of ja helaas..

4 jaar geleden

Ni te druk in maken... Dochtertje is 4,5j. Vroeger zelden op haar buik gelegd. Heeft geen problemen. Kroop zelfs heel goed al peutertje

4 jaar geleden

Zoontje is overigens 11 weken... kan zijn hoofdje nog niet supergoed omhoog houden, daarentegen is hij wel enorm sterk in zijn beentjes...

4 jaar geleden

Reactie op Lore120485

Ni te druk in maken... Dochtertje is 4,5j. Vroeger zelden op haar buik gele ...
Ooo nu voel ik me meteen minder schuldig!

4 jaar geleden

Hier geen reflux, maar ons zoontje geeft ook nog vaak terug.. ook 1,5u na zijn voeding.. wel niet meer heel veel.. hem stoort het niet zo heb ik de indruk, alleen een hele knoeiboel 🙈 Ons zoontje ligt 's avonds ook steeds een klein uurtje bij ons in de zetel, dan proberen we hem ook op zijn buik op ons te leggen, sinds een aantal dagen vindt hij het ook heel leuk om op zijn knieën te zitten & zijn armen dan over onze benen (ik leg mijn ene been over het andere zodat het wat hoger is). Soms valt hij op onze schoot in slaap van al het lachen en brabbelen, dan leg ik hem ook op zijn buikje. Tijdens het verpamperen smeer ik hem 2x per dag in omdat hij een droge en gevoelige huid heeft. Dan leg ik hem ook altijd 5 minuutjes op zijn buik zodat ik zijn rugje kan insmeren en dat wat laten drogen (ik houd mijn hoofd dan iets hoger dan het zijne zodat we wat kunnen brabbelen met elkaar 😁). Hopelijk heb je iets aan de tips! & anders zijn die 15' ook dik oké hoor, ieder kindje is anders.. de ene vindt tummy time heel leuk, de andere vindt het maar niks 🤗.

4 jaar geleden

Reactie op LindavB

Zoontje is overigens 11 weken... kan zijn hoofdje nog niet supergoed omhoog ...
Ja die van mij is ook ongelooflijk sterk in de beentjes hij krijgt zen kont al omhoog geduwd🙈 als hij nu ook nog zou snappen dat hij zich met zen armpjes omhoog kan duwen gaat ie me nog kruipen haha

4 jaar geleden

Mijn zoontje nu 16 weken heeft ook enorme reflux. Ik herken het helemaal hier hetzelfde. Ik maak me er echt niet druk om dat hij niet zo veel op zijn buikje ligt. Hij was al erg snel sterk in zijn beentjes en nekje en kon met 9 weken al goed draaien.

4 jaar geleden

Reactie op Rrmmyy

Ja die van mij is ook ongelooflijk sterk in de beentjes hij krijgt zen kon ...
Ja, dat is met die van mij dus ook. Zijn billen gaan prima omhoog op zijn buik 🤣 Nu zijn hoofdje nog 😅

4 jaar geleden

Reactie op Sofie_p

Hier geen reflux, maar ons zoontje geeft ook nog vaak terug.. ook 1,5u na z ...
Haha heerlijk he als ze zo kletsen! Ik heb het idee dat het hem echt stoort als hij op de buik ligt, hoevaak begint hij ook te huilen, speelgoed maakt geen verschil n ook niet als ik bij hem ga zitten/liggen en tegen geen praat. Na max 5 minuten is hij er klaar mee, soms zelfs na een minuut of meteen. Daarna is hij ook echt een kwartier vandaag terwijl ik hem net een op pak als ik merk dat hij het niet leuk vind

4 jaar geleden

Wij doen het na de luier verschonen even op der buik draaien . Al is het een minuutje

4 jaar geleden

Ik doe het ook eigenlijk niet ivm spugen. En hij vind het ook vreselijk. Als het cb er over gaat zeuren: ik heb nog nooit een gezond persoon gezien die zn hoofd niet op kan tillen. Dus het zal vast wel goed komen denk ik dan maar.

4 jaar geleden

Hier geen reflux maar een kind dat het vreselijk vindt om op z’n buik te liggen. Gillen gewoon. Z’n hoofdje kan hij nog niet zo goed omhoog houden als hij op z’n buik ligt. Komt vast goed. We komen er wel... dit was een paar seconde voor hij ging krijsen...

4 jaar geleden

Mijn dochter vind het ook vreselijk inderdaad vanwege haar reflux. Maar met boeren laat ik haar meer liggen en kijkt ze de hele wereld rond. Ze is erg sterk in haar nekje.

4 jaar geleden

Ik heb in het begin ook naar mijn geboel te weinig tummy time gedaan omdat ze steeds overgaf. Maar gelukkig gaat het nu beter met haar en probeer ik het wat meer te plannen want ben bang dat ze anders een achterstand krijgt, of gaat rollen wanneer ze haar nek nog niet sterk genoeg heeft. Mijn kleine is bijna 3 maand en denk dat ze max ook 15 min per dag op buik ligt op het moment. Maar hoop dat ik ern inhaal slag kan maken nu ze wat beter is met haar reflux

4 jaar geleden

Reactie op Rrmmyy

Ja die van mij is ook ongelooflijk sterk in de beentjes hij krijgt zen kon ...
Haha dat merkte ik hier vandaag, opeens kont omhoog en trappelen het was bijna kruipen zo een kracht zette ze met trappelen dat ze naar voren schoof, maar handjes en armpjes bewegen... ho maar...

4 jaar geleden

Reactie op Wumi

Haha dat merkte ik hier vandaag, opeens kont omhoog en trappelen het was bi ...
Haha echt he! Hij begint nu ook pas zijn handjes door te krijgen en langzaam wat te grijpen. Was ook al bang dat hij daar te laat mee was ... moederschap maakt je af en toe ook zo onzeker 😬

4 jaar geleden

Die van ons vindt tummy time te lekker als ik hem op zijn buik leg valt ie in slaap. Je kan zijn nekje ook sterk maken door hem rechtop te laten zitten op je schoot

4 jaar geleden

Ik vind een kwartier al heel veel 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Gabriellenaomi

Hier geen reflux maar een kind dat het vreselijk vindt om op z’n buik te li ...
Misschien heeft hij iets vast zitten. Mijn zoon vond het toen ook vreselijk op zn buik te liggen. Gelijk huilen en hield niet eerder op als ik hem weer optilde. Had ook voorkeurs houding Bleek dat hij zijn 4e nekwervel vast had zitten en iets in zijn schouderblad. Ergens heen geweest en fysio aan huis werd gelijk beter