16 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb als eerste baby liga gegeven en eenmaal ze dat goed onder controle had toen brood en ze kauwt goed ik was eerst ook bang voor als ze stikte

3 jaar geleden

Hii, Ik geef deze aan mijn baby. Dit wordt helemaal zacht als het in zijn mond komt en is er geen gevaar voor verstikking.

3 jaar geleden

Reactie op Sureyya

Hii, Ik geef deze aan mijn baby. Dit wordt helemaal zacht als het in zijn ...
Hij eet ook al sinds 1 maand zelf zijn brood. Ik geeft het gewoon in zijn hand en het gaat prima.

3 jaar geleden

Begonnen met brood met soep Nu eet ze alles zoals brood met kaas of worst

3 jaar geleden

Wij gebruikte ook eerst maisfingers en ook die van Ella’s maissticks zoals hierboven. Daarna cracotte in de lengte in 3e gesneden. Kunnen ze lekker op sabbelen. Nu ook brood in kleine stukjes met boter enof in melk gedoopt eerst.

3 jaar geleden

Waarom leg je de regie niet bij je kindje? Hij geeft zelf aan / laat zien waar hij wel of niet aan toe is.

3 jaar geleden

Reactie op Melanievera

Waarom leg je de regie niet bij je kindje? Hij geeft zelf aan / laat zien w ...
Nou nee hoor, echt niet altijd. Mijn zoontje is laatst bijna gestikt nadat hij van mij zelf z'n boterham vast mocht houden en afhappen.

3 jaar geleden

Cracotte is een goede om te oefenen. Wij zijn daarmee en met maisfingers begonnen, oh en soepstengel. Daarna kleine stukjes brood.

3 jaar geleden

Cracotte is top, wordt ook lekker zacht door speeksel dus goed te doen. Mijn dochter is er groots fan van!

3 jaar geleden

Bij 3 maanden Begonnen met stukjes brood dopen in de melk (bv of kv) dat ging al snel goed.. daarna mais fingers die smelten op de tong.. cracottes, soepstengels. Ze is nu 8 maanden en eet zelf gesneden stukjes brood + beleg en avond eten eet ze met de pot mee. Gewoon rustig aan beginnen en kijken wat wel of niet gaat bij je kindje.

3 jaar geleden

Koekjes voor 6 of 8 maanden kan je kopen , appelwafels voor 6 maanden , wortelchipje, bananenchipje komkommer

3 jaar geleden

Wij zijn met 6 maanden begonnen met vaste voeding en eigenlijk meteen met dingen waar ze op moet kauwen (dus ook groente en fruit in die vorm). Wij geven brood, cracotte, soepstengel, maisvingers. Eigenlijk van alles en dat gaat heel goed. Misschien is het goed om je in te lezen in het verschil tussen verslikken en stikken. Dat eerste gaat vast gebeuren, maar is helemaal niet erg. Kan er wel een beetje eng uitzien aan het begin, dus dan is het goed om je voor te bereiden als je het spannend vindt.

3 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Wij zijn met 6 maanden begonnen met vaste voeding en eigenlijk meteen met d ...
Dit helpt misschien!

VRIEND

3 jaar geleden

Brood kan je licht roosteren, dan plakt het minder aan het gehemelte en kunnen ze het makkelijker eten. Ik geef linzencrackers, crackers van boekweit en van kastanje, gewoon om wat af te wisselen. Groot succes hier. Ze sabbelt de perenstroop of notenpasta er vanaf, maar neemt er ook happen van. De crackers worden week in het mondje. Ik vroeg het me ook af of het gemakkelijk eetbaar was, maar duidelijk wel hoor.

3 jaar geleden

Maisvingers zijn hier favoriet, en zodra deze nat worden door speeksel smelten ze..

3 jaar geleden

Ik geef craccotte, maiswafel, maisvinger, veggie sticks, kleine stukjes soepstengel ( iets langer dan z'n vuistje) Werkt allemaal goed :)