10 Reacties

3 jaar geleden

Ik herken je gevoel! Ik start in september met een HBO opleiding(volg ik via het werk), eerst ga ik even afwachten hoe me dit afgaat. Aan de hand daarvan kan we beslissen over een 2e of toch nog eventjes wachten ☺

3 jaar geleden

Ik lees graag mee. Heb hetzelfde gevoel 🙂

3 jaar geleden

Bij ons begon het al snel weer te kriebelen.. onze zoon is van 2 mei 2020 en ik ben bwn 34 weken zwanger van nr 2... dus ik ga het ervaren🙈

3 jaar geleden

Reactie op Emwn

Bij ons begon het al snel weer te kriebelen.. onze zoon is van 2 mei 2020 e ...
Leuk gefeliciteerd!! Hoe ervaar je het zwanger zijn icm een dreumes?

3 jaar geleden

Reactie op Emwn

Bij ons begon het al snel weer te kriebelen.. onze zoon is van 2 mei 2020 e ...
Gefeliciteerd! Die van ons is van 8 mei hihi. Ik zelf wil graag een tweede kind maar mijn man weet het zo net niet. De zwangerschap ging niet bepaald over rozen en ons meisje slaapt nu net sinds een paar weekjes pas de meeste nachten door. Ik zou niet nu per direct weer zwanger hoeven worden maar helemaal zonder tweede.. ik weet het niet. Ik zou best als ons meisje 2 is bijvoorbeeld het weer willen proberen zodat ze rond de 3 is misschien als de 2e er is. Maarja.. wat is wijsheid, wat ik het fijnste, wat is het meest 'ideaal'.. geen idee haha. Ik weet wel dat ik de overgang van 0 naar 1 best heftig vond dus ben ik best een beetje huiverig voor 2. Vandaar dat ik graag wat ervaringen wil om te lezen, misschien dat dat helpt haha

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Gefeliciteerd! Die van ons is van 8 mei hihi. Ik zelf wil graag een tweede ...
Ik herken precies wat je zegt. De komst van de kleine is het mooiste wat me is overkomen maar ik had ook moeite met het vinden van de juiste balans, praktisch en mentaal, met de komst van de eerste. Ergens denk ik, misschien voegt de we zich vanzelf... maar misschien ook niet😂

3 jaar geleden

Reactie op DewiLax88

Leuk gefeliciteerd!! Hoe ervaar je het zwanger zijn icm een dreumes?
Super goed eigenlijk ik werk nog 4 dagen dat vind ik wel pittig dit is mijn laatste werkdag vandaag maar wel 1 van 13 uur😅. Onze zoon gaat 3 dagen naar de opvang wat hij echt mega leuk vind. Hij is ontzettend makkelijk en luistert heel goed.. ik merk wel dat de eerste zwangerschap gewoon relax is omdat je alleen voor jezelf moet zorgen nu heb je toch een kleintje die ook aandacht nodig heeft.. de 3.5 dag dat ik thuis ben is ook alle tijd voor hem.. lang leve de schoonmaakster 🤣. Nu ga ik straks nog 24 uur werken daarvan 1 dag in t weekend dus dan is het papa's beurt die geniet er ook enorm van. Hij is ontzettend behulpzaam

3 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 12 en halve maand en ben net 9 weken zwanger van de 2e!

3 jaar geleden

Bij ons zit er net iets meer dan 2.5 jaar tussen de eerste en de tweede. Ik vind dat zelf een heel prettig leeftijdsverschil. De oudste snapte een beetje wat er ging gebeuren en was al iets zelfstandiger. Als ik aan het begin druk was met zijn zusje kon hij best eventjes zelf spelen, een luisterverhaal luisteren, iets kijken etc. Al vond ik het begin ook wel pittig omdat ze vaak tegelijk aandacht wilden. De draagzak en -doek waren toen echt een uitkomst. De overgang zal altijd wel even schakelen zijn denk ik. Je hebt met de eerste je ritme gevonden en een tweede gooit dat toch weer flink om. De oudste besloot ook vlak na de geboorte van de jongste niet meer te slapen overdag, tijd voor onszelf hadden we toen opeens alleen nog in de avond. Klinkt nu allemaal wat pittiger, maar ik vind het nu ook echt heel mooi om te zien hoe ze samen spelen, boekjes lezen, de slappe lach hebben etc. Zo waardevol dat je de pittige momenten ook echt zo weer vergeten bent!

3 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Bij ons zit er net iets meer dan 2.5 jaar tussen de eerste en de tweede. Ik ...
Bij ons zo ongeveer hetzelfde.. Er zit hier precies 2,5 jaar tussen mijn zoontje van 3,5 en mijn dochtertje van 1. Ik vond en vind dit een erg fijn leeftijd verschil.. Ik wilde niet te lang wachten omdat het me met slaapjes enzo onhandig leeg als ik een baby had en als mijn zoontje al naar school zou moeten. Maar omdat die al 2,5 was was het wel verandwoord om hem een tijdje alleen beneden te laten om bijv. mijn dochter even op bed te leggen. Ook kon hij toen ik hoog zwanger was bijv. zelf de auto in stappen. Hij wilde altijd graag gedragen worden maar toen ik hoog zwanger was kon ik hem ook uitleggen dat dat even niet kon en toen kon die prima stukken lopen.. Toen ze geboren was wilde hij jammer genoeg niet meer slapen tussen de middag.. dus geen rust meer maar het was altijd een uitdaging hem op bed te liggen dus wat dat tegaat kwam het mooi uit want daar had ik geen tijd meer voor met de baby.. En hij snapte het idd enigsinds en vond het allemaal erg interessant en is gek van zijn zusje. Zo mooi om te zien die twee samen..