8 Reacties

3 jaar geleden

Ik herken het ook! Ik wacht even tot ons zoontje vakantie heeft om van 2 naar 1 slaapje te gaan. Maar ze is er ook wel aan toe. Het geeft wel ruimte en rust over de dag, je kan meer plannen etc maar het is zeker even wennen.

3 jaar geleden

Ik heb echt precies hetzelfde. Ook 13 maanden en slaapt rond 11 uur langer en wil s middags niet meer. Hij slaapt dan in totaal idd maar 1,5 uur ofzo... maar ja hij geeft zelf aan wat hij nodig heeft dus ik ga gewoon daarop af

3 jaar geleden

Blij om te horen dat ik hier niet de enige ben ook! Slaapje van de ochtend doen we niet meer anders slaapt ze inde middag niet en is het zo lang tot aan na het eten in de avond

3 jaar geleden

Mijn dochtertje weigert al heel lang om 2x per dag te slapen. Zitten al een hele poos op 1 slaapje. Voorheen was dit een lang slaapje van dik 2 uur maar de laatste tijd wordt het slaapje steeds korter 😐 Ik vind het ook lastig want soms merk je dat ze aan 1 uur slaap overdag niet genoeg heeft maar 2x slapen lukt niet of pas laat op de dag (tegen/na 5u) waardoor ze 's avonds nog tot 22u wakker is... en dat is helemaal niet fijn kan ik je vertellen 😅 ik vind 1 slaapje overdag op zich wel fijn omdat je makkelijker weg kan/beter kan plannen. Maar als ze maar een uur slapen heb je idd weinig tijd voor jezelf, dat vind ik ook lastig!

3 jaar geleden

Het is zeker handig qua planning: geeft je iets meer vrijheid iets te doen! Het is even een knop om dat ze ineens minder slaapt. Je gaat t snel invullen als dat het niet ‘goed’ is dat het minder is op een dag

3 jaar geleden

Mijn dochter (14 maanden) slaapt veel beter met 1 dutje. We staan rond 7.30/8.00 uur op. Rond 12.00-12.30 uur gaat ze naar bed en dan slaapt ze tot 15.30-16.00. Als ze vroeg wakker is dan gaat ze heel vroeg weer terug. (6.00 uur wakker, van 8.00-9.00 uur een dutje) hier werkt dit heel goed. Toen ze nog 2 dutjes deed waren ze vaak maar een uur. Nu dus dik 3 uur.

3 jaar geleden

Het is ook zo wisselend. Ze is rond 11 echt wel moe, niet vervelend overigens maar wel moe. Dan voel ik me ‘schuldig’ dat ik haar niet op bed leg en niet toekom aan haar behoefte ofzo. Ben gewend om meteen in te spelen op wat ze nodig heeft , dus dan voelt dat heel dubben

3 jaar geleden

Hier ook vaak 1 lang dutje. Op de opvang vaak nog 2 maar die zijn bij elkaar korter dan die lange thuis. Wij kijken echt nog wel naar wat ze wilt. Vandaag ook 2 dutjes om 9 uur was ze al toe aan een slaapje ipv rond 11:30.