5 Reacties

3 jaar geleden

Hier een dochter van 15 maanden en vind het ook lastig van wanneer maak je de overgang….

3 jaar geleden

Hier deze maand van 2 naar 1 slaapje overdag gegaan. Merkte dat ze eraan toe was omdat ze heel vroeg overdag nog niet moe genoeg was om te slapen. Nu een of 2 uurtjes later naar bed en daarna weer in de avond (wat goed is verdeeld qua uren ertussen.) Ik zou kijken hoe het gaat en gewoon aankijken/proberen. Ze merkt vanzelf of het wel of niet goed werkt.

3 jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde gehad. Zoontje is nu 15 maanden. Savonds veel te lang bezig om hem in slaap te krijgen. Wij rekken nu zijn slaapje tot na de middag (12 uur) daarna mag hij slapen als ik zie dat hij moe is. Hij slaapt dan meestal 2,5 uur tot een uur of 15.00 uur ongeveer. Dan rond 19.00 uur het badje in, Boekje lezen en dan vallen zijn oogjes alweer bijna dicht van vermoeidheid. Hopelijk werkt het bij jullie ook.

3 jaar geleden

Ik ga het vandaag ook eens uitproberen.

3 jaar geleden

Onze dochter van 15 maanden slaapt ook tot 8, maar die maken we na 1 uurtje slapen om 11:00u wakker en slaapt dan nog 1.5 uur van 14:00u- 15:30u ( dan maken we haar ook wakker), wellicht is de ochtendslaap wat lang? Naar 1 slaapje die je gefaseerd, begin eens met om half 11 naar bed en dan steeds later tot je rond 12 uitkomt. In die tijd moet ze in de avond eerder naar bed. Alles tussen 18:00 en 19:30 is prima.