19 Reacties

4 jaar geleden

Onze uk weegt bijna net zoveel.. en drinkt 6x 150cc.. Mijn gevoel zegt dat nu 4 drink moment wel heel minimaal is voor de lichaampjes.. Hoelang drinkt hij over de fles? Is dat niet te lang?

4 jaar geleden

4 flessen is wel heel erg weinig!

4 jaar geleden

Bij het consultatiebureau vertelden ze ons dat we nu voorlopig alleen nog de flessen gaan ophogen (hij krijgt nu ook 5x150) naar 5x180+6 maar dat die 5 flessen erin horen te blijven tot 4 maanden ongeveer. Hij is nu 2 maanden oud. Vier flessen is inderdaad wel erg weinig voor mijn gevoel :)

4 jaar geleden

Reactie op yolijoy

Onze uk weegt bijna net zoveel.. en drinkt 6x 150cc.. Mijn gevoel zegt dat ...
Nee hoor, 15-20 minuutjes ongeveer. En 2 van de 5 flessen laat hij ook nog wel eens wat staan

4 jaar geleden

Mijn zoon is even oud. Zit op 7 voedingen, zou 120 per voeding moeten krijgen. Weegt al 5,3 kilo. Maar drinkt vaker 80/90 per voeding en groeit er ook goed op. Plasluiers moeten goed zijn en 120 tot 150 gram per week aankomen. Levendig kindje. Dat is volgens onze kinderarts het belangrijkste. Hoe is zijn slaapgedrag?

4 jaar geleden

Reactie op Mlk

Mijn zoon is even oud. Zit op 7 voedingen, zou 120 per voeding moeten krijg ...
Hier precies hetzelfde alleen dan 6 voedingen.

4 jaar geleden

Onze meid van 9 weken drinkt nu 5 flessen 180 cc + 6 scheppen voeding, gister nog telefonisch contact gehad met het cb hierover en ze gaven aan dat het nu te vroeg is over te gaan naar 4 flessen. We moesten ophogen naar 180 cc omdat ze vanaf vrijdag tijdens de laatste fles in diepe slaap valt en deze niet op drinkt, zodat ze overdag wel genoeg voedingstoffen binnen krijgt. Ze is tussen de 5,5 en 6 kg ongeveer.

4 jaar geleden

Volgens het cb is het inderdaad inderdaad ook erg vroeg als je kijkt naar de leeftijd. Maar ze zeiden dat ze liever afgaan op gewicht omdat ieder kindje anders is. En wat betreft gewicht zou hij prima naar 4 voedingen mogen. Vandaar dat ik nu ook erg twijfel wat te doen en een beetje op zoek ben naar andere ervaringen. Als hij wakker is is hij ook goed wakker en heel vrolijk met lachen enzo. Meestal 1/1,5 uur. Bij de eerste moeheid signalen leg ik hem weg (kinderwagen/wiegje of box) en dan valt hij na een tijdje zelf in slaap. De ene keer slaapt hij dan een heel aantal uur achter elkaar, een andere keer word hij eerder wakker maar ligt dan meestal gewoon heel rustig naar zijn handjes of mobiel te kijken en valt later weer in slaap. Voorbeeldig op dit momenten eigenlijk, hopelijk blijft het zo, mijn dochter was een ramp met slapen😩🙂 Heb hem nu eens op verzoek gevoed en niet op de klok. Laatste voeding was gister om 18:00u, nu was het 2:00u.. benieuwd wanneer hij voor de volgende komt!

4 jaar geleden

Reactie op Mlk

Mijn zoon is even oud. Zit op 7 voedingen, zou 120 per voeding moeten krijg ...
Hij komt gemiddeld 200 gram per week aan tot nu toe. Zijn slaap gedrag is heel goed. 1-1,5 uur wakker, leg hem wakker weg en dan valt hij zelf in slaap. Soms even speentje nodig maar dat is prima.

4 jaar geleden

Hier drinkt meneer 6 flesjes van 150 en dan heeft hij nog niet genoeg . Weegt 5 kg en is 8 weken . Zit al op de forte

4 jaar geleden

Maak je niet druk, mijn kleintje (9 weken, 5,8 kg) krijgt er ook maar 4 tegenwoordig omdat hij lekker doorslaapt. Zijn laatste fles is met zijn nieuwe ritme rond 21.00/21.30 en gaat een uurtje later lekker tukken tot 08.30 ongeveer. Hij wordt ontzettend vrolijk wakker. Zijn ochtend fles en zijn laatste fles is 180, derest 150 en hij is heel tevreden en groeit goed. Consultatiebureau heeft altijd wat, ben er een beetje klaar mee. Het zijn maar richtlijnen wat ze hebben. Elk kind is anders. Gewoon goed opletten of je kindje tevreden is en als ze honger hebben merk je het echt wel hoor! :)

4 jaar geleden

Oh ja, 4x 180 ging er echt niet in bij hem. Heb ik wel geprobeerd omdat ik ook bang was dat hij niet genoeg binnen zou krijgen, maar dat komt er net zo hard weer uit 😂

4 jaar geleden

Voedingen zorgen ervoor dat de bloedsuikerspiegel van je kindje op peil blijft. Dit stimuleert dehersenontwikkeling en een goede groei. Dus als het lukt zal 5 voedingen wel beter zijn lijkt mij :)

4 jaar geleden

Mijn zoontje is van 16 mei en krijgt sinds een week 4 flessen van 180 aangeboden. De laatste fles rond 19.00 en dan gaat hij om 21.00 naar bed. Hij meldt zich dan pas tussen7-8. Eerst maakte ik hem wakker rond 22.30 en gaf hem dan iets maar dan kwam hij standaard om 4.00 dus ik heb dit gewoon geprobeerd en dat lukt prima. Ze zeggen dat 4 voedingen erg snel is maar ieder kind is anders en heeft z'n eigen tempo😉

4 jaar geleden

Hier ook eentje die al heel vroeg op 4 flessen zat, aangezien hij elke dag uitslaapt tot ongeveer 10 uur en dan savonds om 10 uur de laatste fles krijgt

4 jaar geleden

Reactie op Jolinda1

Hier ook eentje die al heel vroeg op 4 flessen zat, aangezien hij elke dag ...
Slaapt hij dan van 22.00 tot 10.00?

4 jaar geleden

Mats was ook bijna 9 weken toen hij naar 4 voedingen ging. Is nu 10 weken en heeft 4 voedingen per keer 210cc. Laatste fles tussen 22.00 en 23.00 uur. En dan pas rond 07.00uur weer.

2 jaar geleden

Reactie op Mlk

Mijn zoon is even oud. Zit op 7 voedingen, zou 120 per voeding moeten krijg ...
Ik dacht al dat ik de enige was met een karige drinker. Onze kleine drinkt 6 of 7 flessen en we zijn blij als hij 120 leeg drinkt.