32 Reacties
5 jaar geleden
Geen tips maar ik heb wel ervaring met hazeslaapjes! Dus als je een recept weet om daar vanaf te komen, hoor ik het graag 😅 Hier ook standaard 35 minuten, sinds verwent hij ons met 45 minuten. Met een wakkertijd van zo'n 1,5 uur.
Toevallig gisteren ineens een slaapje van 2uur, maar ter compensatie daarna 2 slaapjes van 20min...🙈
5 jaar geleden
Reactie op BelandaKecil
Probeer eens de Huckleberry app, zijn hier meerdere mama's fan van!
Ja, die heb ik! Zit wel enigszins ritme in de dag hoor...maar wel een dag vol hazenslaapjes :). Daarom vraag ik mij af of dit het nu gewoon is of dat ik naar 3 langere slaapjes kan toewerken. Maar dan ga ik in eerste instantie over de wakkertijd heen, omdat hij de ‘slaaptijd’ niet vol maakt natuurlijk
5 jaar geleden
Wat doe je als je kleine wakker wordt na een slaapje van 30-40 minuten? Haal je hem dan meteen uit bed? Wordt hij vrolijk/rustig wakker of is hij overstuur?
Het langer wakker houden zou ik sowieso niet doen, daar kan je baby alleen maar oververmoeid van worden. Daardoor zal hij ook weer slechter gaan slapen.
5 jaar geleden
Reactie op LKM_
Ja, die heb ik! Zit wel enigszins ritme in de dag hoor...maar wel een dag v ...
Ik ben zelf nu overgestapt naar 3 langere slaapjes omdat madam anders ook te snel naar hazenslaapjes neigde. Plus als ze lekker lang slaapt, lekker laten liggen. Ze geven zelf wel hun behoefte aan ;)
5 jaar geleden
Reactie op EVVJ
Wat doe je als je kleine wakker wordt na een slaapje van 30-40 minuten? Haa ...
Heel wisselend. Ik probeer van alles. Ene keer meteen eruit en ook weer eerder erin. Andere keer proberen hem nog een keer in slaap te helpen. Andere keer even laten liggen en kijken wat er gebeurt (opnieuw in slaap vallen gebeurt dan niet). En hij wordt wisselend vrolijk of overstuur wakker.
5 jaar geleden
Reactie op znb
Kan dat? Dat je zoontje al in sprong 4 zit met 16 weken? Ik lees namelijk o ...
Sprong vier begint met 15 weken. Eindigt met 19 weken
5 jaar geleden
Reactie op LKM_
Ja, die heb ik! Zit wel enigszins ritme in de dag hoor...maar wel een dag v ...
Ik zit nu steeds op 2,5 uur wakkertijd daardoor. Soms is dat ok, soms is het te lang! Ik volg vaak de tijden van de App ook. Heb hem op 4 slaapjes staan en we proberen de eerste drie. De laatste is dicht op zijn nachtslaap en sla ik altijd over zodat er tijd is voor wandelen en badje enzo. Maar dan komt het qua wakkertijden beter uit
5 jaar geleden
Reactie op LKM_
Heel wisselend. Ik probeer van alles. Ene keer meteen eruit en ook weer eer ...
Oh ja dan is het lastig inderdaad! Kan ik je verder ook niet echt tips geven helaas.
Wat ik nog wel eens probeer is meteen na het wakker worden wandelen met de draagzak/wandelwagen. Soms wil hij dan nog wat langer slapen, maar dan is hij in ieder geval lekker rustig.
Ze moeten het helaas nog leren om meerdere slaap cyclussen aan elkaar te plakken. De een heeft het sneller onder de knie dan de ander.
5 jaar geleden
Hier ook vaak 1 cyclus. Ik gebruik sinds kort Huckleberry app, zoals andere moeders ook al aangeven. Merk dat het wel beter gaat met slaapjes. Soms zelfs een van 1,5 uur. Maar dan moet ie wel moe zijn. De app gaf andere wakker tijden aan dan ik dacht. Was mega geholpen met wakkertijden 1,5 uur na wakker worden, 2 uur tussen dutje 1 en 2, 2,25 uren, tussen dutje 2 en 3 en nacht in met 2,5 uur.
VRIEND
5 jaar geleden
Ik heb vaste slaaptijden, passend bij de wakkertijden genomen om dat probleem te doorbreken.
Ik laat hem gewoon in bed liggen als hij wakker is en het is nog slaaptijd. Heel vaak dut hij toch weer in.
Mijn schema is als volgt;
7:00 eruit en de fles
8:45-10:00/10:15 slapen
11:00 fles
12:00-14:00 slapen
14:30 fles
16:15-17:00 kort slaapje
17:00 hapje
18:15 fles
18:45 naar boven, klaar maken voor bed
19:00 slapen in bed
22:30 wekken voor avondvoeding (heel zakelijke voeding).
Ik laat hem sinds een week nu in bed liggen als hij wakker wordt uit een hazenslaapje en hij nog maar heel kort geslapen heeft. Dat doet hem goed, heel vaak slaapt hij weer in en ik heb echt al meerdere lange slaapjes nu voor elkaar gekregen.
Ik kreeg de tip dat je moest proberen naar drie slaapjes te gaan omdat het kindje anders leert dat er nog wel een slaapje komt en daardoor niet de slaapcycli aan elkaar rijgt.
5 jaar geleden
Mijn zoontje van 16 weken wordt vaak overstuur wakker na een cyclus van 45 min. Ik probeer hem dan te sussen in z’n bedje en als ik geluk heb slaapt hij dan nog 15-20 min door. Maar daarna is hij wel echt wakker, ogen wijd open en lachen. Ik heb hem wel eens proberen te laten liggen maar dan gaat hij toch wel jammeren. Misschien inderdaad een goed idee om meteen daarna te gaan wandelen. Meer tips welkom!
5 jaar geleden
Reactie op Mijntje88
Ik heb vaste slaaptijden, passend bij de wakkertijden genomen om dat proble ...
Ook hier dit ritme, werkt inderdaad erg goed! Inderdaad 3 slaapjes! Je baby moet "leren" dat de middagdut de langste dut is en dat ze zich daarin het meeste opladen! Ook hier vaak 2 x een uur en de middag dut 2 tot 2,5 uur :) :)