53 Reacties

6 jaar geleden

Ik gebruik een puckababy slaapzak. Ideaal!

6 jaar geleden

Quinn is zaterdag 4 weken oud en wij gebruiken al zeker een week een gewone slaapzak, gaat super! Volgensmij mag het alleen niet als ze zelf hun temperatuur nog niet goed kunnen regelen

6 jaar geleden

Reactie op Kellyvdb

Quinn is zaterdag 4 weken oud en wij gebruiken al zeker een week een gewone ...
Welke maat slaapzak heb je?

6 jaar geleden

Wij gebruiken ook al sinds ze 3 weken was de puckababy newborn bag die tot 6 maanden kan. Eerst de puckababy piep gebruikt, maar aangezien ze graag op haar buik ligt zijn we overgestapt op de slaapzak. Heel fijn ding!

6 jaar geleden

Vanaf week 2 begonnen met klein slaapzakje van hema maat 50-62, slaapt als een roos erin, lakentje ging niet goed bij ons, onze dochter stampte dat constant weg en werd dan wakker door de kou

6 jaar geleden

Wie kan dat nog volgen zeg 😅🙈 hier gebruiken we de puckababy piep vanaf dag 1. 🙈

6 jaar geleden

Ik heb een slaapzak maar 50-62 van Prénatal met afrits mouwen. Die zijn eraf en hij draagt er alleen een romper met lange mouwen onder ( is nu 7 pond bebé met 4 weken) gister voor het eerst en gaat heel goed! Heeft rustiger geslapen en verschonen gaat ook zoveel sneller. Hij slaapt graag op zijn zij en huilt op zijn rug dus nu kan hij zelf heen en weer draaien, prima

6 jaar geleden

Reactie op cactusmom

Ik gebruik een puckababy slaapzak. Ideaal!
Deze wil ik ook gaan gebruiken. Alleen rompertjr eronder toch En wel gewoon onder de dekens?

6 jaar geleden

Vanaf dag 6 gebruiken wij een slaapzak omdat onze dochter een wiebelkontje is en zonder slaapzak het hele bedje door gaat in der slaap.

6 jaar geleden

Ik vraag me wel af waaronder ze volgens dan wel moeten slapen? Want zowel dekentjes als slaapzak is niet ok dan? Ik vind er ook niet echt iets over terug. 🤷🏼‍♀️

6 jaar geleden

Reactie op Gorecki

Ik vraag me wel af waaronder ze volgens dan wel moeten slapen? Want zowel d ...
Volgens de richtlijnen dus :)

6 jaar geleden

Ik gebruik al vanaf de eerst dag een slaapzak. Vindt ze heerljk

6 jaar geleden

Ik had laatst zelf een topic geopend, op zoek naar een slaapzak die past bij pasgeborenen omdat onze zoon zijn hele bedje door ‘kruipt’ en met zijn hoofd zelfs onder de lakens weet te komen, hoe kort en hoe strak we het bedje ook opmaken. En slaapzakken voor die kleintjes zijn best lastig te vinden, ze zijn al gauw te groot. Wij wilden niet over op inbakeren dus de puckababy piep viel af, die had ik overigens wel al in huis liggen omdat ik in mijn zwangerschap dacht dat dát het was. Naar aanleiding van de adviezen in het topic heb ik uiteindelijk de Bermini slaapzak gekocht en die is/past perfect. Onze zoon is 4 weken en wij zijn deze met 3 weken gaan gebruiken. Hij slaapt fantastisch in zijn slaapzakje.

6 jaar geleden

Hier lodger newborn slaapzak. Luca zwemt zijn hele bed door hik is een buikslaper. Fijne is dat deze slaapzak bij de taille mooi strakker sluit. Is nu 8,5 week en sinds hij 1 week oud is als gebruikt. Hier is niks gezegd over richtlijnen betreft slaapzakken.

6 jaar geleden

Ik had laatst zelf een topic geopend, op zoek naar een slaapzak die past bi ...
Wij gebruiken ook de bemini slaapzak. Ideaal, wij leggen haar nog wel onder een lakentje en dekentje met haar onderlichaam en ze slaapt zo lekker rustig.

6 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt in principe wel rustig onder een strakgetrokken dekentje maar vanaf de borstkas blijft vrij en omdat hij nu verkouden is voelt het fijner iets meer gesloten te hebben. Maar dus Alleen een rompertje eronder, lijkt mij fijner dan idd met kleren wat nu het geval is! En wel dus nog een deken? Is dat niet erg warm? Hoewel mijn moeder doet zodra ze komt 2 dekens over hem heen 😏

6 jaar geleden

Ons zoontje is nu 3 weken en slaapt al 3 dagen met een slaapzak. Hij slaapt hier veel beter in. Dus ik zie geen reden waarom je het niet zou mogen/kunnen doen. Groetjes 😁

6 jaar geleden

Ik heb een slaapzakje van de Hema, 50/62 ze is nu bijna 5weken en heeft hem een week. Het gaat prima! En hoef geen dekentje meer te gebruiken wat weer een hoop gedoe scheelt met opmaken! De slaapzak is niet gevoerd en heeft afritsmouwen. Wat ze eronder draagt ligt aan de temp. Meestal toch een shirtje en broekje en romper zonder mouwen. Vanacht waarschijnlijk alleen een romper vanwege te temperatuur.

6 jaar geleden

Ik heb trouwens een folder gehad van het consultatiebureau waar instaat dat een slaapzak de meest veilige manier is van slapen!

6 jaar geleden

Reactie op Corine-24

Ik heb trouwens een folder gehad van het consultatiebureau waar instaat dat ...
Ja idd. Ik begrijp het ook niet zo goed. Dekentjes worden hier in BE sowieso afgeraden dus vraag me af waaronder ze dan wel moeten liggen