10 Reacties

3 jaar geleden

Hier gaat onze zoon ondanks zijn wakker worden (tussen half6 en 7uur) rond half 10- 10 uur naar bed. Hij slaapt dan rustig tot 12 uur. Smiddags ligt het eraan hoe moe hij is. Maar vaak tussen half 3 en half 4 gaat hij naar bed en slaapt een uur tot 2 uur. En s avonds gaat hij om 7 uur naar bed. Ja wij hebben 2 goede slapers, dus ik weet niet of dat dit een goed advies is. Zijn zus sliep en slaapt nog steeds goed.

3 jaar geleden

Bij ons gaat het zo: Wakker rond 8/ 8.30 Dan weer rond 10.30/11.00 naar bed dan slaapt hij meestal tot 13.30/14.00. Als hij rond 12 uur weer wakker wordt dan doet hij nog een dutje rond 15.30 tot 17.00 als dat niet het geval is slaapt hij om 19.00.

3 jaar geleden

Wij proberen wel 'vaste' tijden aan te houden overdag, omdat dit anders averechts werkte voor de nachten. In de ideale wereld wordt mijn dochter rond 7u wakker, in de praktijk is dat 6.30u en is een hele periode tussen 5.30u en 6u geweest. Ik laat haar dan zo lang mogelijk in bed rommelen, want ik merk dat ze et dan langer volhoudt. En dan leg ik haar tussen 9u en 9u.30 er weer in, niet eerder want dan wordt de middag te lang, niet later want dan komt de avon in de knoop. Dan slaapt ze vaak een goed uur, soms langer soms korter (ik maak haar niet wakker). Dan leg ik haar smiddags ergens tussen 13.30 en 14.30 erin, afhankelijk van hoe lang ze wakker is geweest, en hoe goed het slaapje ij de ochtend ging. En op de een of andere manier komt het dan altijd zo uit dan ze rond 19u de nacht in gaat 😊

3 jaar geleden

Mijn dochtertje wil geen 2x slapen op een dag, ongeacht hoe lang de nacht of het dutje duurde. Ze wordt rond 8u wakker en gaat rond half 1 slapen. Een goed dutje duurt zo'n 2 uur en dan gaat ze om half 8 naar bed.

3 jaar geleden

Ik houd dus wel vaste tijden/ volgorde aan. En natuurlijk smokkel ik wel eens als haar dutje te kort was, maar dat lukt niet altijd😉

3 jaar geleden

Onze dochter gaat sinds kort naar 1 slaapje. Wakker tussen 7-8. Dan vroeg lunchen om 11.15 en daarna naar bed. Slaapt ze meestal van 12-16 uur. Als ze echt vroeg wakker is rond 6 dan gaat ze om 9 uur een half uurtje en maak haar dan wakker.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is ook 13 maanden. Ik zelf hou wel vaste tijden aan, anders is het drama en is zijn hele ritme opgegooid en ja dat gebeurt na 1 dag al. - Hij wordt tussen 06:00 en 07;00 wakker, ik haal hem niet eerder der uit als 07;00 - Dan gaat hij tussen 08:30/09:00 weer een uurtje liggen (kan soms ook 1,5 a 2 uur zijn) - meestal gaat die rond 12:00, maar dat ligt er dus aan hoelang die s ochtends slaapt anders om 13:00 - 19:00 laatste fles en dan naar bed

3 jaar geleden

Wij ook 'vaste' tijden. Ik haal haar stichtende om 6.30 uit bed. Ze is dan al wakker. Ze gaan dan om 8.30 naar bed en om 12.15u (of later als de ochtenddut ineens lang duurde) en dan savonds tussen 18.00u en 18.30u naar bed.

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Wij ook 'vaste' tijden. Ik haal haar stichtende om 6.30 uit bed. Ze is dan ...
'S ochtends bedoel ik natuurlijk