5 Reacties

2 jaar geleden

Pff had ik ook met mijn 2 oudste toen zij naar peuterspeelzaal gingen, nu mijn 3e 23 maanden is ingeschreven bij peuterspeelzaal maar zit toch te twijfelen mischien laat ik haar toch met 2half beginnen, want ze is nu al zo als je het zecht om de 2 weken ziek mijn lijst hier Eind februarie buikgriep 8 dagen. 1 week later verkouden koorts 7 dagen. 10 dagen later flink aan het hoesten 6 dagen. Daarna in eenkeer koorts verder helemaal geen klachten 5 dagen lang. En nu weer verkouden flink aan het hoesten. Maak me enorm veel zorgen om, niet normaal dat ze zo vaak achter elkaar ziek is ben mischien 10x naar huisarts geweest met haar volgens art is het normaal maar zo vaak achter elkaar is toch niet normaal?? Meer mensen die dit hebben?

2 jaar geleden

Is in deze tijd normaal omdat er natuurlijk veel en vaak kindjes in 1 ruimte zijn bij zo een opvang. Wordt schijnbaar minder als ze een jaar of 3-4 zijn. Dan hebben ze het meeste gehad. Als ze niet naar de opvang gaan dan krijgen ze het pas als ze naar de basisschool gaan heb ik gehoord. Hoort er echt bij. Mijn dochter die heeft ook bijna elke week wel iets. Echt niet fijn

2 jaar geleden

Idd ja, mijn dochters waren van peuterspeelzaal tot en met gr 1 heel vaak ziek daarna werdt het minder, maar nu mijn jongste ze gaat nog niet naar peuterspeelzal/opvang maar is toch heel vaak ziek mischien dat ze een heel laag weerstand heeft ofso ga morgen weer langs huisarts met haar..

2 jaar geleden

Dit is helaas redelijk normaal. Op deze leeftijd zijn ze gemiddeld 10x per jaar verkouden. Zeker als ze naar de opvang gaan krijgen ze van alles mee. Ze hebben nog nauwelijks weerstand, dat moeten ze opbouwen en duurt een paar jaar volgens mij. Kan me met onze oudste nog herinneren dat het in het begin vreselijk was: een week opvang en vervolgens weer ziek. Verkouden zijn was ongeveer de standaard. Daar boven op nog allerlei kinderziektes.... De afgelopen 2 jaar met veel minder contacten spelen ook een rol daarin. Nu gaat alles weer los en verspreidt zich alles weer veel sneller. Vandaag toevallig bij de huisarts geweest (5e dag koorts van ons zoontje) en ze zei dat 90% van alle klachten die ze op het moment zien/horen zijn hoesten/koorts/verkoudheidsklachten. Het heerst enorm.

2 jaar geleden

Jep hier ook het ene na het andere inderdaad😵‍💫 merk wel dat dit in de zomer minder is als het weer lekker weer wordt verspreiden er denk minder ziektes