20 Reacties

5 jaar geleden

Ik herken wel wat dingen, het kunnen ook krampjes zijn? Met name overdag onrustig en de nachten goed en alleen in de draagzak tevreden te krijgen was bij onze meid ook. Hier ging het vanaf week 9 / 10 ineens enorme stappen vooruit. Week 8 / week 9 wel ook begonnen met inflacon, is naast kraampjes ook voor lucht wat vast zit en mag je altijd geven.

5 jaar geleden

Reactie op Saar02052020

Ik herken wel wat dingen, het kunnen ook krampjes zijn? Met name overdag on ...
En onze meid heeft ook veel de hik (nog steeds), in mijn buik was dit ook altijd.

5 jaar geleden

Vraag: heb je in haar mondje gekeken? Misschien heeft ze spruw? Dat zijn witte vlekjes in haar mond en keel en deze kunnen pijnlijk zijn https://www.apotheek.nl/klachten-ziektes/spruw-candida-infectie-in-de-mond

5 jaar geleden

Dankje voor de reacties alvast! Spruw heeft ze al gehad. Is gelukkig voorbij. Dus dat is het niet denk ik dan. We hebben niet echt de indruk dat het krampen zijn, is echt meer de maag die ‘klotst’. We horen het ook echt. Ik heb ook de indruk dat haar stoelgang de laatste tijd aan het veranderen is. Misschien combinatie koemelkallergie/ reflux? We weten het niet meer 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Ik herken ook veel mijn dochter heeft wel verborgen reflux. Moest voeding gaan indikken En heb zuur remmers gehad van dr kinderarts. Want haar slokdarm was helemaal geïrriteerd. Nu gaat het veel beter. Zeker het krijsen herken ik En de vuisten. Je kindje heeft echt veel pijn mocht het verborgen reflux zijn. Ik heb sinds medicatie en aanpassingen weer een vrolijke baby

5 jaar geleden

Kan het zijn dat ze allergisch is voor iets wat jij eet? Misschien eens kijken of het erger is als je kool/ui/knoflook hebt gegeten. Dat kan soms ook invloed hebben op darmpjes

5 jaar geleden

Onze baby heeft ook reflux Bij ons was het egt krijsen tijdens de voeding ook heeft ze koemelkeiwitallergie Ze sliep nooit overdag doordat ze heel de dag door honger had en dronk nooit haar flesjes uit omdat ze zoveel pijn had, waardoor ze ook veel krampjes kreeg nu krijgt ze zuurremmers en wat een verschil ! Hele nieuwe baby ervoor kon ik haar met niets sussen Vooral herkauwen is een grote symptoom hikken kan je oplossen met infacol helpt hun gemakkelijker boeren, veel succes!

5 jaar geleden

Mijn dochter sliep ook goed in de nachten maar heeft toch echt verborgen reflux. Ze sliep overdag niet Krijsen van de pijn na het eten. Veel slikken Hikken Hoesten Handjes vol spanning Lijfje vol spanning. Zoals ik al zei we hebben haar voeding ingedikt met jbpm. Maar mijn dokter zei dat is tegen het spugen. Je moet het zuur minder krijgen. Ik heb gelezen dat het zuur dat ze hebben zo zuur is als de vloeistof in een accu ofzo. Dus echt mega. Misschien heeft jou kindje ook een zwaar geïrriteerde slokdarm. Ik zou echt jbpm gaan geven. En morgen direct na de dokter. Ik had een filmpje laten zien aan de dokter dat ze zo pijn had. Was ook met haar handjes aan het slaan . Hij zei ik zie het al en heb nexium gehad. Na een paar dagen een totaal ander kindje. Echt hoor gewoon doordrammen om medicatie . Zoë slaapt nu ook op haar zij En heb een reflux kussen gekocht bij de prenatal zodat ze een beetje hoger ligt en niet plat.

5 jaar geleden

Hier ook echt verborgen reflux. We doen nu een half schepje nitriton bij de melk en dat werkt. We zijn er een tijdje mee gestopt om te kijken maar snel weer mee begonnen, want het was overduidelijk weer te zien

5 jaar geleden

Reflux is eigenlijk altijd een symptoom, nooit een probleem an sich. Hoe is je productie en je toeschietreflex. Bij een te ruime productie of te heftige toeschietreflex zie je deze klachten namelijk ook. Anders zou je het ook in de hoek van allergieën kunnen zoeken inderdaad. Je kunt bijvoorbeeld koemelk, ei en soja schrappen. Dat zijn de meest voorkomende allergieën. Lees dan ook echt goed alle etiketten van alles wat je eet. Als je binnen een paar dagen (Max 2 weken) geen verbetering merkt, dan hoef je het niet in die hoek te zoeken. Merk je wel verbetering, dan blijven elimineren en op een gegeven moment weer provoceren.

5 jaar geleden

Reactie op Emma220995

Hier ook echt verborgen reflux. We doen nu een half schepje nitriton bij de ...
Van de nutriton kreeg hij daar ook krampjes van?

5 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Mijn dochter sliep ook goed in de nachten maar heeft toch echt verborgen re ...
Hier precies hetzelfde! Ook Nexium gekregen. Alleen deden ze zo moeilijk bij de apotheek omdat we dit zelf moeten betalen. Hebben jullie dit ook zelf moeten betalen?

5 jaar geleden

Probleem bij de bron aanpakken ipv symptoombestrijding. Second opinion andere Osteopaat? Wat Boukje10 al zegt is reflux een onderliggend iets van een groter probleem. Zoals allergenen, middenrif dat vast zit, spanning in het lijfje etc. Eerst die dingen uitsluiten voordat je gaat indikken enzo.

5 jaar geleden

Reactie op manon09

Hier precies hetzelfde! Ook Nexium gekregen. Alleen deden ze zo moeilijk bi ...
Ja de 1e keer zelf moeten betalen daarna niet want de dokter heeft het op chronisch gezet

5 jaar geleden

Voor degenen die nutriton toevoegen, hoeveel schepjes voegen jullie toe per welke hoeveelheid voeding?

5 jaar geleden

Reactie op Appelpit

Voor degenen die nutriton toevoegen, hoeveel schepjes voegen jullie toe per ...
Wij doen een half schepje. Dit is voor ons kindje voldoende

5 jaar geleden

Reactie op Appelpit

Van de kinderarts en logopediste kregen we te horen dat je 1 schepje per 50 ml voeding mag toevoegen ;). Ons zoontje krijgt 120 cc met 1.5 schepje. Dat is voor hem voldoende 😊

5 jaar geleden

Reactie op Appelpit

Wij deden een schepje per 100cc moedermelk.

5 jaar geleden

Hier een kindje met reflux. Partner is osteopaat. 70 procent is te verhelpen, maar een klepje dat nog niet sluit kun je in 30 procent van de gevallen niets aan doen. Zuurremmers mag je niet te lang gebruiken en zijn proton inhibitors, deze kunnen op de lange termijn maag-darmklachten geven. Wij zijn gaan indikken met gelilact verkrijgbaar in België en online. Is een neutrale substantie, hierdoor blijft de voeding zitten. Het zuur komt wel nog naar boven, en hebben daarvoor Gaviscon baby. Dit legt een beschermlaagje. Het werkt voor onze baby perfect en inmiddels een hele andere meid.