8 Reacties
5 jaar geleden
Bij ons slikken, slijm/bellen blazen, veel hikken, huilen bij plat liggen
5 jaar geleden
Jep hier helaas bij zoontje, heeft veel de hik, kauwt (zoals als een koe, her kauwen) overstrekt zich, je hoort dat het omhoog komt en hij slikt het weer door (dat zie je ook), slaapt slecht, is vaak onrustig (niet plat willen liggen op zijn rug) drinkt veel (last van zijn slokdarm en door drinken verzacht het blijkbaar) helaas werkt dit juist averechts maar vraagt wel veel om voeding!
5 jaar geleden
Bij mijn zoontje veel slikken, vaak de hik, erg slecht boertjes laten (soms pas uren daarna). Erg overstrekken en erg onrustig zijn! Bij ons werd het gelukkig wel beter toen we het gingen indikken met nutriton!
5 jaar geleden
Slikken, eten hoor je omhoog komen, vaak de hik, bellenblazen, overstrekken! Ik vind de fles van Dr Brown erg fijn! Mijn dochter kan het daar goed mee reguleren! Gelukkig huilt ze niet en kan ze er goed mee om gaan!!! Ik houd haar na de fles ook erg lang recht zodat het eten kan zakken!
5 jaar geleden
Bij ons is 't:
*hikken,
*met regelmaat gaan slikken.
*veel kwijlen vaal met nog restjes melk zelfs na een uur nog
*onrustig in bepaalde houdingen, wilt echt rechtop zitten
*Huilen
Wat we doen:
*voeding van a.r (hero werd het niet minder door, nutrilon wel) ervoor dikten we in met johannesbroodpitmeel maar dit werkte onvoldoende.
*Rechtop voeden
*10minuten rechtop na de voeding
*fles van d'r Brown om zo min mogelijk lucht binnen te krijgen
*alles schuin omhoog met schuimblokken(bed, box, wandelwagen)
*Inmiddels speciaal reflux matras in bed
*medicatie om te zorgen dat z'n keel niet ontstoken raakt.
*schommelstoel in 45graden en laten schommelen wordt hij rustig van
*heel veel bij je dragen
't is nogal wat en vaak ook heel pittig op slechte dagen, maar we doen alles om het hem gemakkelijk te maken en te zorgen dat hij zo min mogelijk last heeft.
Succes
5 jaar geleden
Ja lastige aandoening hè, wij kwamen er oon oas met week 12 achter. Wat een strijd is het soms, zo zielig hoeveel pijn je kindje kan hebben.
Bij ons niet plat kunnen liggen want t zuur komt dan te makkelijk omhoog wat brand. Plat liggen is veel en hard huilen dus ook slecht en weinig slapen. Onze zoon is klein, krijgt ook bv maar met 15 w en 5,5 kg is hij fijntjes. Verder hetzelfde als dr anderen al benoemen, kwijlen, veel hikken en slikken, moeizame darmen.
Wat wij doen;
Continu rechtop houden, slapen in de draagzak, spelen in de wiebelstoel, na het voeden 30 min rechtop tegen de benen. Lijnzaadolie op mijn tepels en dam voeden tegen de verstopte darmen
Hoop dat t je iets helpt!
5 jaar geleden
Ons zoontje had ook verborgen reflux, zelfde gedragingen als hier onder beschreven, hij kreeg hier medicatie voor maar bleef niet lekker in zijn vel zitten... uiteindelijk blijkt dat hij gevoelig is aan koemelkeiwit, we zijn nu op advies van ka aangepaste melk aan het geven en alles is opgelost! De krampen, de moeilijke stoelgang, de zure reflux,... hij geeft nog wel regelmatig terug maar heeft hier geen hinder meer van, we zijn pas mogen stoppen met de medicatie. Wel dikken we de pap nu in met gelilact voor zijn comfort.