6 Reacties

2 jaar geleden

We hebben dit een hele tijd gehad. Het ging van kwaad tot erger. We haalden het campingbedje naar onze kamer. Dat ging een tijdje goed tot hij snachts wel 10x wakker werd. Elke nacht kwam hij tussen ons in te liggen en dan was het goed. Ik wist niet meer wat ik hiermee moest totdat ik op een verjaardag een moeder sprak en me dezelfde ervaring vertelden. Ze zei dat ze de knoop door hakte en haar dochter liet huilen totdat ze in slaap viel. Dit werd elke nacht minder totdat ze zelfstandig in slaap viel. Dit ging ik ook proberen. 1ste nacht 3 kwartier gehuild en ben niet naar boven gegaan. 2de nacht 40 min gehuild. 3de nacht 15 min gehuild en sindsdien slaapt hij door. Ik heb met tranen rollend over mijn wangen op de bank gezeten maar het is het uiteindelijk waard geweest. Ik raad het iedereen aan. Eventjes doorbijten. Het doet even pijn maar als je weet dat er verder niks aan de hand is, kan het geen kwaad ze even te laten huilen.

2 jaar geleden

Bij ons was het een mix van oorontstekingen en verlatingsangst. Toen het alleen maar erger werd, hebben we hem inderdaad ook maar laten huilen, wij wisten het ook niet meer. We hadden alles al geprobeerd en onze kleine wilde niet tussen ons in liggen, dus dan ben je uren wakker. Wij hebben eerst 10 min laten huilen toen naar binnen gelopen en troosten , kusje, neerleggen en weggelopen. De eerste keer zo een 3 keer naar binnen gelopen. De tweede keer 1 keer naar binnen gelopen en de laatste keer niet meer naar binnen gelopen. Dit hebben we denk ik 2 a 3 nachten gehad. Daarna niet meer en sliep hij weer door. Sporadisch hebben we nog dat hij dit heeft, maar dan passen we het zelfde toe. Belangrijk is dat wat je ook kiest om te doen, je consequent blijft. Ik begrijp hoe moeilijk dit is, wij hebben echt ook samen gehuild en elkaar tegen moeten houden, om hem niet weer uit bed te halen.

2 jaar geleden

Dit probleem ervaren wij ook al een paar weken helaas , hiervoor nooit maar dan ook nooit problemen gehad .. sliep vanaf de geboorte altijd al goed door helaas is dit nu ver te zoeken. Mijn zoontje weet het zo leuk te spelen dat ie zijn speentje uit bed gooit en hij weet dat we dan weer op zijn kamer komen om hem zijn speentje te geven .. nu is alleen het probleem hij slaapt echt NIET zonder zijn speen .. hebben al vaak genoeg geprobeerd zonder speen en hem eventjes te laten huilen niks helpt. Iemand hier nog de gouden tip voor ons ?

2 jaar geleden

Reactie op shanna timmer

Dit probleem ervaren wij ook al een paar weken helaas , hiervoor nooit maar ...
Dit hebben wij ook gehad. Ons zoontje slaapt nu in een campingbedje met het goede matrasje van z’n ledikantje er in. We leggen 3 spenen in z’n bedje zodat hij altijd een speen kan vinden als hij hem Kwijt is. Voorheen stootte hij zijn hoofd ook wel eens aan de bedranden dus zo hebben we het op kunnen lossen. Miss een tip!

2 jaar geleden

Hier de laatste tijd ook alleen maar tussen ons in geslapen zodra ze ‘s nachts wakker werd (vaker wel, dan niet). Maar besloten dat daar een eind aan moest komen. Vannacht begonnen met haar niet meer uit haar bedje te tillen, troosten in haar eigen bed, terug neerleggen, en zo iedere 10 minuten. Toen ze onrustig bleef ben ik ernaast gaan zitten en bleef ze rustig, na een half uur de kamer uit gegaan terwijl ze nog wakker was.. en ze heeft heerlijk tot half 9 vanmorgen doorgeslapen. Hopelijk kunnen we dit zo doorzetten tot ze niet meer wakker wordt ‘s nachts.

2 jaar geleden

Mijn dochter slaapt soms door, vaak ook niet. Ik laat haar niet huilen en neem haar altijd in bed. dat ze wisselend wel/niet bij ons in slaapt maakt voor mij duidelijk dat ze sommige nachten onze nabijheid gewoon nodig heeft. Soms slaapt ze ook in een anders bedje bij ons op de kamer (vooral als ik behoefte heb aan een bedje voor mijzelf) dit geeft sommige nachten ook voldoende nabijheid😉