2 Reacties

2 jaar geleden

Ach wat naar voor jullie zoontje dat hij worsteld met de veranderingen. En dat maakt het voor jullie ook wel lastig....verdrietig. Mijn ervaring is dat als je weken hetzelfde doet, hij gaat ervaren dat je doet wat je zegt en zegt wat je doet. Een paar weken waarin je veel uitgeprobeerd hebt, maakt het voor je kleine man misschien wat onduidelijk. Helaas ken ik ook kinderen die na ruim 2 jaar nog steeds moeite hebben met afscheid nemen. Maar eenmaal een kwartier tot half uur later gewoon lekker mee kunnen doen op de groep. Heel veel sterkte gewenst!

2 jaar geleden

Bij ons was het ook dat bij de geboorte van zijn broertje, sam huilend naar de opvang ging. Als we zeiden dat hij daar naartoe ging die dag begon het al. Nu zijn broertje zes weken is is het over! Wij gaven Sam als hij zo moest huilend zijn vaste knuffeltje en zijn speen, vertrouwde dingen dus. Dat troost hem iets. En vertelden dat hij daar mocht spelen met de kindjes en zandbak etc. Hielp niet echt. Afscheid daar deden we snel…!Maar als we 1 minuut weg waren had hij het al fijn. En ik liet mijn man het brengen doen, ik kon dat emotioneel niet aan…