14 Reacties

vor 3 Jahren

Ik doe Soms wat kipfilet door de broccoli maar niet teveel Ze lust hier eigelijk alles

vor 3 Jahren

Bij ons krijgt ze het vanaf 6 maanden. Inprensipe krijgt ze alles wat wij ook eten zolang t maar niet rauw is. Bij ons krijgt ze kleine stukjes. Moet wel zeggen ze slikt gewoon heel goed. Na 2 dagen boterham ging dat al kei makkelijk in kleine stukjes terwijl dr broer eerst 3 maanden heeft gekokhalst als we de boterham niet door de melk haalde. Dus vandaar dat zij al kleine stukjes krijgt!

vor 3 Jahren

Ik ook nogniet beginnen met vlees

vor 3 Jahren

Ik maak vaak verschillende groenten met aardappels in een keer. Daar die ik ook gekookte kipfilet door heen. Alleen de verhouding van de groenten is veel meer ten opzichte van de aardappels en kip !

vor 3 Jahren

Wij zijn sinds deze week begonnen met hele kleine beetjes vlees en vis. We hebben gehakt geruld en daarvan een heel klein beetje door de broccoli met aardappel gedaan en we hebben zalm gepocheerd en door de pompoen met rijst gedaan. Ook zijn er dagen dat we geen vlees geven, dan is het gewoon groente met aardappel/rijst/pasta. Het voordeel is wel dat mijn vriend vroeger kok is geweest, dus die weet wel precies wat je op welke manier lekker kunt klaarmaken zonder dat er kruiden bij hoeven. Ik kijk ook vaak op www.smikkels.nl voor inspiratie, daarop staan lekkere en makkelijke recepten. Ook voor een dagje zonder vlees, maar w茅l met voldoende voedingsstoffen

vor 3 Jahren

Ons zoontje eet 鈥榮 avonds hetzelfde als ons en dus ook kleine stukjes (1,5 cm x 1,5 cm denk ik) van het vlees of de vis. Natuurlijk geen biefstuk ofzo, maar kip, worst, gehakt, zalm gaat allemaal gewoon goed.

vor 3 Jahren

Reactie op Doortje90

Ons zoontje eet 鈥榮 avonds hetzelfde als ons en dus ook kleine stukjes (1,5 ...
Overigens pureer ik zijn eten sinds 6 maanden niet meer, maar snijd het klein of prak het een beetje met mijn vork.

vor 3 Jahren

Hier ook al aan vlees begonnen, vanaf 6.5 maanden ongeveer (met name kipfilet, rund/kipgehakt, rundvlees). Ik bak het doorgaans in olijfolie. Enerzijds krijgt het daardoor een lekker smaakje. Anderzijds, zoals ook aangegeven door voedingscentrum, krijgen jonge kinderen vaak wat te weinig goede vetten binnen (fruit, groenten en brood zijn met name koolhydraten). Dus dat is voor mij een reden om het in olie te bakken. Ik pureer het vervolgens met de rest in grovere stukken. Geen Rapley methode voorlopig aangezien hij nog niet zelfstandig gebalanceerd kan zitten. Het meest gebruikelijke op dit moment bij ons zijn: aardappelen/rijst en doperwten/worteltjes/sperziebonen/snijbonen/broccoli/bloemkool/pompoen. Soms doe ik er ook wat avocado doorheen voor de goede vetten.

vor 3 Jahren

Hier doen we het ook al eventjes hoor. En hier lusten ze enorm graag ; wortel,pompoen puree met kip en boontjes,rijst en kabeljauw. Ik kook het gewoon allemaal in een pot en dan pureer ik het. Alles te samen馃槉

vor 3 Jahren

Nog niet zelf gekookt met vlees door haar hapjes..maar als ik af en toe zo'n kant en klaar potje haal zit daar wel vlees in. Ik wil er wel mee gaan beginnen nu. Meestal deden we met onze eerste meid door het te koken, en dan deden we er ook wat verse peterselie of oregano bij. En anders bakken inderdaad, met olijfolie. En dan pureren en later prakken bij de rest van de ingredi毛nten.

vor 3 Jahren

Combinatie die er bij mijn oudste dochter bijvoorbeeld goed in ging was kip, doperwtjes, zoete aardappel en een klein beetje verse koriander.

vor 3 Jahren

De mijne sabbelt graag aan een stuk vlees 馃檲 gestoofd, gesmoord, gebakken, maakt hem niets uit, hij zuigt al het sap eruit! Een naturel sparerib gewoon uit het vuistje ook :) En vis eet hij echt helemaal op, heerlijk vindt hij alles! Gewoon uit het vuistje allemaal.

vor 3 Jahren

Mijn dochter eet vanaf 6 maanden elke dag vlees of vis bij het avondeten. Ook geregeld kipfilet of iets dergelijks op haar boterham. Kauwen op de kale velgen gaat prima als ze het gewend zijn.

vor 3 Jahren

De mijne sabbelt graag aan een stuk vlees 馃檲 gestoofd, gesmoord, gebakken, ...
Hahahahaha ik zie het zo voor me 馃槀